Pozycjonowanie może być ryzykowne dla sklepu, jeśli zostanie powierzone w nieodpowiednie ręce. Co w tym przypadku oznacza ryzyko? Przede wszystkim nieopłacalność, czyli mimo poniesionych nakładów finansowych nie mamy efektów założonej strategii. Bywa, że jest to także zniknięcie strony z rankingów Google, co oznacza że strona staje się niewidoczna w wyszukiwarce. Wśród błędów, z jakimi możemy spotkać się podczas pracy w agencji lub w trakcie samodzielnego pozycjonowania jest brak audytu SEO, niekorzystanie ze specjalistycznych narzędzi, niepozyskiwanie wartościowych linków (tzw. link building) czy zaniechanie śledzenia na bieżąco wdrażanych zmian.
Czy pozycjonowanie jest ryzykowne? Owszem, pozycjonowanie może być ryzykowne dla sklepu, ale nie musi. Kluczem jest wybór agencji, do zadań której należy opracowanie właściwej strategii, wdrażanie zmian i ciągła optymalizacja. Agencja przeprowadza klienta przez poszczególne etapy współpracy, których celem jest satysfakcjonująca pozycja witryny w wynikach naturalnych. Klient korzystający z usług agencji powinien oczekiwać raportowania pracy na bieżąco. Pamiętajmy również, że jeśli ktoś obiecuje nam szybkie efekty w krótkim czasie, pewnością nie będzie to miało nic wspólnego z naturalnym zwiększeniem ruchu i wysoką pozycją organiczną witryny w wyszukiwarce.
Oczywiste jest to, że sklep internetowy ma przede wszystkim generować sprzedaż. Właściciel sklepu, nie chcąc narażać się na przykre konsekwencje nieumiejętnego pozycjonowania, powinien podjąć współpracę z doświadczonymi fachowcami, którzy pracują na specjalistycznych narzędziach i już mogą pochwalić się osiągnięciami w pozycjonowaniu sklepów internetowych.



















