Czym jest Facebook Analytics?
Facebook nie przestaje się rozwijać i rozbudowuje własne, zaawansowane narzędzie analityczne – Facebook Analytics. Nowy instrument ma być konkurencyjną wobec Google Analytics i pozwolić na lepszy i wydajniejszy monitoring ruchu na profilu, aplikacji, jak i na witrynie internetowej (konieczne jest zainstalowanie Piksela Facebooka).
Elastyczność narzędzia pozwala na budowanie wielowymiarowego obrazu uwzględniającego liczne precyzyjne dane, dzięki którym możliwa staje się optymalizacja wzrostu strony.

Poznaj użytkowników z Facebook Analytics

Tym cenniejszy jest nowy instrument analityczny Facebooka. Narzędzie znajdziesz w menadżerze reklam, w sekcji „Badania i raporty”.
Facebook Analytics to przede wszystkim profesjonalne i niezbędne narzędzia, dzięki którym lepiej zrozumiesz zachowania odbiorców, a tym samym dopasujesz działania do ich nawyków i przyzwyczajeń. Instrument śledzi podejmowaną aktywność i umożliwia przedstawienie jej w wybranych, wygodnych kategoriach. Najciekawsze z nich to:
Lejki – swego rodzaju „wirtualne ścieżki” pozwalające śledzić sposób korzystania z Twojego produktu przez odbiorców. Lejki umożliwiają monitorowanie drogi, jaką przebywają użytkownicy w aplikacji. Zdobyta w ten sposób wiedza umożliwia optymalizację procesu konwersji, np. poprzez wskazanie, na którym jej etapie użytkownicy się wycofują.
Kohorty – dostarczają informacji o grupach osób, które dokonały więcej niż jednego działania w tym samym czasie. Uzyskane informacje wykorzystaj, aby poznać lepiej zachowania odbiorców takie jak retencja klientów, skłonność do powtórnego zakupu itd.
Segmenty – to grupy użytkowników dobierane w oparciu o rodzaj zdarzeń, dane demograficzne, informacje o urządzeniu. Segmenty pozwalają na lepsze zrozumienie użytkowników poprzez analizę ich zachowania i dane demograficzne. Utworzone segmenty mogą posłużyć jako filtry czy grupy odbiorców.
Retencja – wskaźnik przedstawiający odsetek użytkowników, którzy są skłonni do powrotów do produktu po skorzystaniu z niego po raz pierwszy. Dane pozwolą na orientację w popularności produktu oraz umożliwiają śledzenie wpływu aktualizacji na powtórne zainteresowanie.
Analityka wielokanałowa
Użytkownik korzysta z różnych urządzeń? Analiza wielokanałowa pozwoli Ci uzyskać pełny obraz zachowania klienta. Interakcja z firmą odbywa się za pośrednictwem wielu kanałów (telefon, boty, offline), dlatego tak ważne jest śledzenie całej ich aktywności.
Facebook Analytics ułatwia ten proces. Narzędzie analizuje całe zachowanie użytkownika i dostarcza kompletnych informacji, w oparciu o które możesz zaplanować swoje działania. Przedmiotem analizy jest więc całościowe zachowanie konkretnej osoby, dzięki czemu wasza interakcja będzie jeszcze efektywniejsza.
Jak zacząć?
Korzystanie z Facebook Analytics opiera się o skonfigurowaniu kanału i rejestrowaniu zdarzeń. Nieodzowne okazuje się poprawne zrozumienie kilku pojęć:
- kanał – sposób interakcji odbiorcy z firmą charakteryzujący się wyborem środowiska używanego do rejestracji zdarzeń (np. urządzenie z systemem Android, witryna).
- zdarzenie – działanie wykonywane przez użytkowników (np. zakup produktu).
- źródło zdarzenia – punkt wyjścia, z którego narzędzie otrzymuje informacje o zaistnieniu zdarzenia. Miejsce, w którym wydarzenie miało miejsce (np. aplikacja, piksel w witrynie).
Po skonfigurowaniu kanału należy wybrać sposoby rejestrowania zdarzeń. Szczegółowe informacje na temat sposobu korzystania z narzędzia dostępne w facebookowej pomocy.
Wszystko to pozwala z optymizmem patrzeć na rozwój narzędzia. Z pewnością Facebook Analytics jest nowym etapem w rozwoju komunikacji z klientem przez portal społecznościowy, dlatego warto śledzić jego dalszy rozwój i stosować udostępnione instrumenty.

Ocena artykułu:










Twoja ocena:









