Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to proces czasochłonny, wymagający analizy, zaangażowania specjalistów, korzystania z zaawansowanych narzędzi i ciągłego optymalizowania. Na koszt usługi składa się suma prowadzonych działań.
28 czerwca 2018

Na pytanie dotyczące kosztu pozycjonowania stron nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od obranego celu i stopnia efektów oraz czasu, w jakim chcemy je osiągnąć. Pozycjonowanie stron może być rozliczane w formie modelu, jakim jest abonament lub opłata za wynik.  Wycena pozycjonowania każdej witryny  jest kwestią indywidualną. Na ostateczny kształt oferty wraz z ceną wpływają następujące czynniki:

  • Rodzaj branży i specyfika – witryna może funkcjonować w konkurencyjnym środowisku lub odwrotnie – specjalizować się w niszowym sektorze.  
  • Typ strony internetowej (witryna lub sklep online) – przykładem może być sklep internetowy z ogromnym asortymentem i rozbudowanymi podstronami  oraz mały sklepik  funkcjonujący na rynku lokalnym – naturalne jest, że w tym przypadku skala działań wpływa na koszt pozycjonowania.
  • Ilość fraz kluczowych i stopień konkurencyjności – na koszt wpływa cel, jaki chcemy osiągnąć pozycjonując na konkretne frazy, na przykład pozycja strony w TOP 10 wyników z uwzględnieniem czasu indeksowania zmian i  poczynań konkurencji.
  • Audyt SEO – sprawdzenie strony klienta pod kątem widoczności w wyszukiwarce oraz stron konkurencyjnych i fraz na jakie witryna pozycjonuje. 
  • Historia witryny – czyli obecna kondycja  i wcześniej prowadzone prace w zakresie pozycjonowania lub ich brak (bywa, że trzeba poprawić błędy wynikające z poprzednich działań).
  • Specjaliści biorący udział w projekcie – mowa zarówno o opiekunie dedykowanym projektowi, jak i specjalistach wykonujących zdania wchodzące w usługę, a którymi są programiści, graficy czy copywriterzy.
  • Narzędzia wspomagające pozycjonowanie – skuteczne i fachowe pozycjonowanie nie może odbyć się bez korzystania z narzędzi o zaawansowanych funkcjach (w Ideo Force korzystamy między innymi z Semstorm, MajesticSEO, Searchmetrics, Google Search Console czy Sentione).
  • Cel – każdy klient ma wizję korzyści płynących z wypozycjonowania strony, mogą to być wysokie wyniki w wyszukiwarce, ale również wzrost konwersji, kreowanie pozytywnego wizerunku marki, optymalizacja serwisu.
  • Raporty z pracy – klienci otrzymują  sprawozdania z działań, działań które pokazują stopień zaawansowania prac.
  • Czas trwania umowy – pozycjonowanie to proces z uwzględnieniem powyższych czynników, więc wymaga czasu.
Ocena artykułu:
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.