Kolejne nowości Facebook’a – szablony profili

W ostatnich dniach, co niektórzy szczęśliwcy mogli przetestować nową funkcjonalność na wybranych profilach. Facebook umożliwił im zmianę szablonu fanpage’a.
14 listopada 2016

Jak zmienić układ fanpage’a?

Jak to z wszelkimi zmianami i nowinkami na Facebook’u bywa, nie są niestety od razu dostępne dla wszystkich. Ciężko zatem wyrokować czy to tylko testy i pierwsze przymiarki czy stopniowe uruchamianie nowej funkcjonalności dla wszystkich kont.
 
Tak czy inaczej znaleźliśmy się wśród grona szczęśliwców. Spośród kilkunastu projektów socialowych, które prowadzimy, jeden dysponował nową możliwością edycji wyglądu profilu. Funkcjonalność ta pojawia się w ustawieniach strony, w sekcji Edytuj stronę i nazywa się po prostu „Szablony”. 
 
facebook - szablony profili podgląd
 
 
Jak informuje nas Facebook: „Wybierz szablon z domyślnymi przyciskami i kartami zaprojektowanymi w celu poprawienia wyników Twojej strony”. Zatem można wyczuć tutaj przymiarki do swego rodzaju optymalizacji treści i zwiększenia szans na konwersję.
 
Samych szablonów nie ma niestety w tym momencie za dużo a różnice między nimi nie są raczej znikome. Każdy szablon opisany jest szczegółowymi informacjami. Do dyspozycji mamy:
  • Standard
  • Obiekty (wyróżnia informacje takie jak godziny pracy obiektu, lokalizację, wydarzenia)
  • Gry (umożliwia prezentację gier i zawiera kartę poświęconą grupom)
  • Politycy (umożliwia politykom dotarcie z przekazem do zwolenników to jeden z naszych ulubionych opisów, nawiasem mówiąc)
  • Usługi profesjonalne (ułatwia znalezienie Twoich usług i nawiązanie kontaktu)
  • Restauracje i kawiarnie (umożliwia wyróżnienie zdjęć i ważnych informacji o menu, godzinach pracy i lokalizacji)
facebook - szablony profili podgląd 2
 
Aby ustawić nowy wygląd fanpage’a wystarczy już tylko kliknąć Zastosuj szablon. Podczas eksperymentów z nowym narzędziem warto pamiętać, że po wybraniu szablonu aktualne przyciski i karty zostaną zastąpione nowymi. 
 
Póki co, zmiany w wyglądzie szablonów są niewielkie. Osoby, które nastawiają się na jakieś diametralne i innowacyjne zmiany w widoku strony musimy niestety rozczarować. Ale tak czy inaczej, jest to nowy kierunek Facebook’a, który w przyszłości da prawdopodobnie firmom nowe możliwości budowania swojego wizerunku czy zwiększania szans na konwersję. Czego sobie i Wam życzymy!
 
social media grafika

 

    Joanna Tymowicz
    AUTOR
    Client Service Director / Vice President
    tel.782 387 793
    Napisz do mnie
    UDOSTĘPNIJ
    in tw fb
    Ocena artykułu:
    Twoja ocena:

    Inne wpisy