W rzeczywistości narastającego szumu medialnego świadomość odbiorców mogą zaskarbić sobie tylko te działania, które opierają się na atrakcyjnie przygotowanych i wartościowych treściach. Odbiorcy nauczyli się ignorować zbędne informacje i wyłapywać tylko te, które faktycznie do nich przemawiają.
Content marketing, współczesny poradnik po marketingu treści to owoc codziennej pracy praktyków, który wychodzi naprzeciw wszystkim zainteresowanym tematyką zarządzania treścią i kampaniami promocyjnymi realizowanymi w sieci. Obecnie nie wystarczy już wyłącznie tworzyć, należy także odpowiednio kierować efektem swojej pracy. Publikacja przygotowana przez Wojciecha Szymańskiego oraz dr Magdalenę Tobiasz prezentuje, jak stworzyć, przekazać i na końcu wypromować swój content, aby odnieść sukces.
Na blisko 200 stronach czytelnicy znajdą omówienie najważniejszych zasad prowadzenia kampanii marketingowych, rodzaje content marketingu czy charakterystykę dostępnych kanałów komunikacji, a wszystko to zobrazowane praktycznymi przykładami. Zatem książka to nie tylko ciąg informacji teoretycznych, które później ciężko dopasować do realnych działań.
Po tę pozycję powinni sięgnąć wszyscy zainteresowani tematyką tworzenia i zarządzania contentem – copywriterzy, content creatorzy, campaigne designerzy oraz ci, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę o dobre praktyki pracy w sieci. Innymi słowy, publikacja jest idealnym wyborem dla każdego, kto chciałby zgłębić tajemnice content marketingu.
Fragmenty rozdziału „Rola i miejsce content marketingu w nowoczesnym e-marketingu”
- budowanie silnej marki będącej ekspertem w swojej dziedzinie,
- pozyskiwanie klientów dla marki,
- podtrzymywanie trwałych relacji marki z klientami.
Cele te realizowane są w ramach strategii zarządzania treścią właśnie za pomocą contentu wartościowego, interesującego, angażującego – ale co ważne, dokładnie odpowiadającego oczekiwaniom odbiorców i publikowanego we właściwych kanałach. Marketing treści jako strategia to forma informowania i edukowania klientów o marce (jej produktach i usługach), ale – jak wyjaśnia Nail Patel, współzałożyciel KISSmetrics – za pomocą adekwatnego contentu odpowiednio udostępnianego, tak aby klient sam mógł go odnaleźć.
Aby jednak faktycznie stworzyć treści o odpowiedniej wartości dla klientów i udostępnić je w miejscu przez nich odwiedzanych, musi zostać przeprowadzona dokładna analiza (wskazująca relacje między grupą docelową a preferowaną przez nią treścią). Wówczas dopiero możliwe staje się opracowanie optymalnej strategii zarządzania treścią (marketing treści), ukierunkowanej na realizację ściśle określonego celu. (...)
Wracając jednak do podstawowej idei content marketingu, podobnie jak reklama, komunikuje on o marce, jej produktach i usługach, jednak forma tej komunikacji odbywa się na wyższym poziomie, ponieważ nie jest ona jednostronna. Jest formą dialogu – mówi zarówno marka, jak i odbiorca. W ten sposób zachodzi pożądana interakcja, której efektem jest trwała relacja między dwiema zaangażowanymi stronami.
Zgodnie z ideą inbound marketingu content marketing jest odpowiedzią na pytania odbiorców, w związku z czym zawsze powinien być rozpatrywany w kontekście sprecyzowanej grupy docelowej, a dokładniej – jej potrzeb i oczekiwań. Marketing treści polega więc na tym, że tworzona, a następnie dystrybuowana treść nie zawiera wyłącznie informacji o marce (jej produktach lub usługach). Jest bogata w informacje wyjaśniające klientowi, jak używać danego produktu i jakie korzyści są z tym związane – w ten sposób zachęca odbiorcę do podjęcia określonych działań. (...)
Znaczenie content marketingu bardzo szybko dostrzegły największe marki na świecie, zmieniając dotychczas stosowane techniki promocji. Najlepszym tego przykładem jest Coca-Cola obecna na rynku od 1886 roku. Jest to marka znana i rozpoznawalna, między innymi za sprawą zrealizowanych dotychczas kampanii marketingowych składających się z bardzo pomysłowych reklam.
Mimo skuteczności swoich kampanii Coca-Cola zdecydowała się zmienić koncepcję, porzucając praktykowane metody na rzecz content marketingu. Marka o ugruntowanej pozycji postawiła na dialog z konsumentami i interakcję. Nową koncepcję strategii marketingowej Coca-Cola przedstawiła w dwuczęściowym filmie animowanym zatytułowanym Content 2020, doskonale obrazującym ideę content marketingu. (...)
Obecnie w internecie nie wystarczy zaistnieć, trzeba się wyróżnić. Marka nie może być jedną z wielu, musi być wyrazista, autentyczna, aby nieustannie przykuwać uwagę odbiorców i skupiać ich wokół siebie. A jak się okazuje, możliwe jest to wyłącznie za pomocą unikalnego contentu, ciekawego, wręcz intrygującego, który opowiada o marce, odzwierciedlając jej idee i wartości. Tylko poprzez tak przygotowany content możliwa jest budowa wokół marki środowiska konsumentów. (...)



















