Współczesny rynek zmienia się niezwykle dynamicznie, w szczególności za sprawą nowych mediów i kanałów komunikacji. W konsekwencji równie szybko rozwijają się marketing sieciowy i narzędzia promocji online. Tym bardziej godnym uwagi jest książka, która na blisko 500 stronach zgłębia 20 kluczowych obszarów e-marketingu.
Przygotowując ten podręcznik chcieliśmy uniknąć odnoszenia się do bieżących danych rynkowych zamiast tego, skupiliśmy się na prezentacji narzędzi, procedur ich wykorzystywania w polskich realiach e-biznesowych, przez co wierzymy, że książka ma wartość długoterminową i realnie wspierającą rozwój wiedzy, kompetencji i umiejętności związanych z marketingiem internetowym – opowiada prof. Mazurek.
Autorami tekstów są wybitni specjaliści i praktycy branżowi, realizujący na co dzień projekty w takich firmach jak T-Mobile, Deloitte Digital, Ideo Force, VML Poland, Freshmail, GoldenSubmarine czy Future Mind. To także doświadczeni dydaktycy, którzy od lat prowadzą zajęcia ze studentami i słuchaczami.
Jednym spośród 22 autorów jest Wojciech Szymański z Ideo Force, który zajął się tematem nowoczesnego pozycjonowania stron internetowych. Jest także współautorem rozdziału opisującego aspekty współczesnego content marketingu.
Podręcznik porusza także między innymi zagadnienia planowania i budowania strategii e-marketingowych, badań internetowych, aspektów prawnych promocji online, Google Adwords, marketing automation, social media, mobile marketing, influencingu czy promocji wideo na YouTube. Zawarto w nim także praktyczne ćwiczenia i zadania oraz opisy rzeczywistych case study.
Książka została wydana nakładem Poltext, a dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany na cele charytatywne, w tym na Fundację Koźmińskich.
Poniżej spis treści książki, jak można zauważyć Wojciech Szymański jest autorem rozdziału 9. oraz współautorem rozdziału 16:
- Wstęp - Grzegorz Mazurek
- Rozdział 1. Strategia i planowanie e-marketingowe - Grzegorz Mazurek, Konrad Zach
- Rozdział 2. Konsument w internecie - Jolanta Tkaczyk
- Rozdział 3. Badania marketingowe online - Michał Kot
- Rozdział 4. Mierzalność działań online - Anna Miotk
- Rozdział 5. Wybrane aspekty prawne e-marketingu - Paweł Gruszecki
- Rozdział 6. Usługi interaktywne - Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Marta Ulman
- Rozdział 7. Serwisy WWW: oś komunikacji online - Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Konrad Zach
- Rozdział 8. Projektowanie interfejsów - Katarzyna Gawlik, Bartosz Borowiec
- Rozdział 9. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - Wojciech Szymański
- Rozdział 10. Google AdWords i analityka webowa - Jarosław Sokołowski, Łukasz Sowiński, Roman Bębenista
- Rozdział 11. Reklama internetowa - Dagmara Pląta-Alf, Grzegorz Mazurek, Arkadiusz Miegoń
- Rozdział 12. E-mail marketing - Paweł Sala
- Rozdział 13. Marketing Automation - Dagmara Pląta-Alf
- Rozdział 14. Social media marketing - Szymon Lisowski
- Rozdział 15. Technologie mobilne w marketingu - Tomasz Woźniak
- Rozdział 16. Content marketing - Magdalena Tobiasz, Wojciech Szymański
- Rozdział 17. Wideo marketing na YouTube - Magdalena Daniłoś
- Rozdział 18. Internet PR i influencer marketing - Aleksander Winciorek
- Rozdział 19. Personal branding - Konrad Zach
- Rozdział 20. Przyszłość e-marketingu - Grzegorz Mazurek
- Zakończenie - Grzegorz Mazurek
Marketing internetowy nie jest już przyszłością reklamy, a teraźniejszością. Obecnie dostęp do sieci jest tak powszechny, że w zasadzie w tej przestrzeni najłatwiej jest dotrzeć do większej liczby osób. Jak jednak każdy dobry marketer wie, nie wystarczy już tylko dotrzeć, trzeba też zaangażować nieufnych odbiorców. Książka „E-marketing – planowanie narzędzia i praktyka” rozjaśni procesy marketingu internetowego i umożliwi obranie strategii ukierunkowanej na sukces.
Pliki do pobrania



















