E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka

W kwietniu 2018 r. w sprzedaży pojawił się zaawansowany podręcznik biznesowo-akademicki „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” pod redakcją profesora Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego.

Współczesny rynek zmienia się niezwykle dynamicznie, w szczególności za sprawą nowych mediów i kanałów komunikacji. W konsekwencji równie szybko rozwijają się marketing sieciowy i narzędzia promocji online. Tym bardziej godnym uwagi jest książka, która na blisko 500 stronach zgłębia 20 kluczowych obszarów e-marketingu.

Przygotowując ten podręcznik chcieliśmy uniknąć odnoszenia się do bieżących danych rynkowych zamiast tego, skupiliśmy się na prezentacji narzędzi, procedur ich wykorzystywania w polskich realiach e-biznesowych, przez co wierzymy, że książka ma wartość długoterminową i realnie wspierającą rozwój wiedzy, kompetencji i umiejętności związanych z marketingiem internetowym – opowiada prof. Mazurek.

Autorami tekstów są wybitni specjaliści i praktycy branżowi, realizujący na co dzień projekty w takich firmach jak T-Mobile, Deloitte Digital, Ideo Force, VML Poland, Freshmail, GoldenSubmarine czy Future Mind. To także doświadczeni dydaktycy, którzy od lat prowadzą zajęcia ze studentami i słuchaczami.

Jednym spośród 22 autorów jest Wojciech Szymański z Ideo Force, który zajął się tematem nowoczesnego pozycjonowania stron internetowych. Jest także współautorem rozdziału opisującego aspekty współczesnego content marketingu.

Podręcznik porusza także między innymi zagadnienia planowania i budowania strategii e-marketingowych, badań internetowych, aspektów prawnych promocji online, Google Adwords, marketing automation, social media, mobile marketing, influencingu czy promocji wideo na YouTube. Zawarto w nim także praktyczne ćwiczenia i zadania oraz opisy rzeczywistych case study.

Książka została wydana nakładem Poltext, a dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany na cele charytatywne, w tym na Fundację Koźmińskich.

Poniżej spis treści książki, jak można zauważyć Wojciech Szymański jest autorem rozdziału 9. oraz współautorem rozdziału 16:

  • Wstęp - Grzegorz Mazurek
  • Rozdział 1. Strategia i planowanie e-marketingowe - Grzegorz Mazurek, Konrad Zach
  • Rozdział 2. Konsument w internecie - Jolanta Tkaczyk
  • Rozdział 3. Badania marketingowe online - Michał Kot
  • Rozdział 4. Mierzalność działań online - Anna Miotk
  • Rozdział 5. Wybrane aspekty prawne e-marketingu - Paweł Gruszecki
  • Rozdział 6. Usługi interaktywne - Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Marta Ulman
  • Rozdział 7. Serwisy WWW: oś komunikacji online - Grzegorz Krzemień, Grzegorz Mazurek, Konrad Zach
  • Rozdział 8. Projektowanie interfejsów - Katarzyna Gawlik, Bartosz Borowiec
  • Rozdział 9. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - Wojciech Szymański
  • Rozdział 10. Google AdWords i analityka webowa - Jarosław Sokołowski, Łukasz Sowiński, Roman Bębenista
  • Rozdział 11. Reklama internetowa - Dagmara Pląta-Alf, Grzegorz Mazurek, Arkadiusz Miegoń
  • Rozdział 12. E-mail marketing - Paweł Sala
  • Rozdział 13. Marketing Automation - Dagmara Pląta-Alf
  • Rozdział 14. Social media marketing - Szymon Lisowski
  • Rozdział 15. Technologie mobilne w marketingu - Tomasz Woźniak
  • Rozdział 16. Content marketing - Magdalena Tobiasz, Wojciech Szymański
  • Rozdział 17. Wideo marketing na YouTube - Magdalena Daniłoś
  • Rozdział 18. Internet PR i influencer marketing - Aleksander Winciorek
  • Rozdział 19. Personal branding - Konrad Zach
  • Rozdział 20. Przyszłość e-marketingu - Grzegorz Mazurek
  • Zakończenie - Grzegorz Mazurek

Marketing internetowy nie jest już przyszłością reklamy, a teraźniejszością. Obecnie dostęp do sieci jest tak powszechny, że w zasadzie w tej przestrzeni najłatwiej jest dotrzeć do większej liczby osób. Jak jednak każdy dobry marketer wie, nie wystarczy już tylko dotrzeć, trzeba też zaangażować nieufnych odbiorców. Książka „E-marketing – planowanie narzędzia i praktyka” rozjaśni procesy marketingu internetowego i umożliwi obranie strategii ukierunkowanej na sukces.

Ocena artykułu:
E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka

Autor

Inne wpisy

Szukasz rozwiązań marketingowych dla Twojego biznesu?

Nasi eksperci przygotują najlepszą strategię i pomogą zwiększyć Twoją sprzedaż.