10 korzyści prowadzenia bloga firmowego

Fascynacja mediami społecznościowymi nie mija. Facebook, Twitter, Instagram zasilają użytkowników w bieżące informacje na dowolny temat i pozwalają na stały kontakt ze znajomymi. W wielu dziedzinach może to stanowić ogromną konkurencję dla blogosfery.
31 sierpnia 2018

Jednak bez złudzeń: blogowanie wciąż istnieje i ma się całkiem nieźle! Internauci nadal częściej zasięgają wiedzy z blogów, a nie z mediów społecznościowych. Dlaczego? Social media nie dają możliwości na stworzenie pełnego contentu z drobnymi szczegółami, zdjęciami czy grafikami. Często napotykane są ograniczenia narzucone przez sam serwis. Natomiast blog to pewne i godne zaufania miejsce, w którym znajdziemy ograniczoną jedynie upodobaniem autora zawartość.

Statystyki blogowania
Źródło: https://www.facebook.com/tomasz.merwinski/photos/a.1395895400628410/1945214979029780/?type=3&theater

Wedle statystyk wzrasta nie tylko liczba czytelników blogów ale przede wszystkim liczba ich autorów. Ogromną popularnością cieszą się blogi eksperckie, hobbystyczne oraz pamiętnikarskie. Ostatnio na popularności zyskują również blogi firmowe. Czy warto je zakładać? Odpowiedź brzmi: „Oczywiście że tak!”.

Zalety blogowania

Ale po kolei…W niniejszym artykule zostało zebranych 10 głównych korzyści jakie niesie za sobą prowadzenie bloga firmowego. Warto zwrócić uwagę, że 5 z nich dotyczy bezpośrednio pozycjonowania, a kolejne 5 konwersji. 

Dłuższy content

Aktualne trendy w długości konstruowanych fraz kluczowych wskazują, że użytkownicy tworzą najczęściej 4-5, a nawet 8 wyrazowe zapytania, jest to tzw. długi ogon. Dlatego rozbudowane artykuły na blogu firmowym to doskonałe miejsce do umieszczenia tego typu fraz i opisanie danego zagadnienia w wyczerpujący sposób. Wpisy, które dogłębnie i szczegółowo opisują dany temat, są bardziej wartościowe i lepsze jakościowo nie tylko dla użytkowników, ale również pod względem pozycjonowania.

Wyczerpujący tekst

Absolutny must have prowadzenia bloga to angażujący i wyczerpujący tekst. Dobrze napisana treść sama rozejdzie się po sieci – będzie ona promowana przez użytkowników w naturalny sposób. Dzielenie się linkiem do tekstu wśród internautów to znak dla wyszukiwarki, że warto podnieść pozycję danego serwisu. Dobry tekst jest też chętnie linkowany przez blogerów, recenzentów oraz zadowolonych klientów na swoich witrynach. Dzięki temu treści z bloga firmowego pomagają realizować strategię naturalnego link buldingu.

Bądź na bieżąco

Regularnie rozbudowywane treści na blogu są dobrze oceniane przez wyszukiwarkę Google. Rosnąca liczba podstron z wartościowym contentem to sygnał dla Google, że serwis rośnie, ciągle się rozwija i na bieżąco odpowiada na potrzeby swoich klientów.  Wyszukiwarka Google premiuje takie serwisy ustawiając je wyżej w wyszukiwarce bez konieczności tworzenia strategii pozycjonowania.

Ucz i zaskakuj

Content marketing, czyli artykuły, ciekawe ikonografiki oraz wideo, tworzone z myślą o użytkownikach mają potencjał do pozyskiwania ruchu, budowania wizerunku marki w sieci, rozpoznawalności oraz generowania konwersji.

Narzędzie promocji

Oprócz angażujących i wyczerpujących treści artykułu, bardzo ważne jest zawarcie w nim linkowania wewnętrznego. Zamieszczenie odnośników w treści bloga wspiera identyfikowanie witryny – wskazuje robotom najważniejsze podstrony serwisu oraz kieruje użytkowników do podlinkowanych w treści powiązanych tematycznie artykułów, produktów, czy tez usług.

Newsletter

Newsletter to świetny sposób na informowanie klientów o aktualnych promocjach i nowościach. Blog firmowy daje doskonałe możliwości na legalne zbudowanie bazy użytkowników. Buttony zamieszczone w różnych miejscach oraz przyciski call to action to doskonały sposób na zebranie subskrybcji. Należy jednak przy tym pamiętać, aby wyskakujące okienka nie były bardzo drażniące dla użytkowników, bo wywoła to odwrotny efekt.

Status eksperta

Porady, instrukcje, wskazówki zawarte w artykule blogowym, pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć działalność firmy, charakter usług, poznać produkty, sposób ich wykorzystania. Taki zabieg buduje wizerunek profesjonalisty, pokazuje bogate doświadczenie oraz znajomość biznesu i branży.

Pomoc

Klienci, aby rozwiać swoje wątpliwości odnośnie oferty, procesu zakupowego, samego produktu, czy też dostawy towaru kontaktują się z obsługą klienta. Prowadząc bloga firmowego można usprawnić obsługę klienta, zamieszczając na nim wyczerpujące informacje poruszające najczęstsze problemy użytkowników. W przypadku krótkich i prostych pytań najlepiej sprawdzi się przygotowanie sekcji FAQ, a w przypadku tych bardziej skomplikowanych odpowiedź możesz zawrzeć w osobnym artykule na blogu. Gdy klient znajdzie odpowiedź na swoje pytanie nie będzie już pisał maila z zapytaniem do działu obsługi klienta.

Badania rynku

Warto dać użytkownikom możliwość komentowania artykułów zamieszczonych na blogu firmowym. Dzięki temu można poznać ich opinie i oczekiwania. Odpowiadając na komentarze można ustosunkować się do ich wypowiedzi, rozwiać ewentualne wątpliwości, czy też zachęcić do kontaktu mailowego. Taki zabieg pozwala poznać potrzeby klientów i na bieżąco odpowiadać na nie.

Reasumując…

Prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób na promocję serwisu internetowego. Napisanie unikalnych i wartościowych artykułów na bloga stanowi wyzwanie, ale i przynosi bardzo wiele korzyści zarówno z punktu widzenia pozycjonowania, jak i generowania konwersji. Oprócz tego systematyczne aktualizowanie wpisów daje możliwość budowania relacji z klientami, odpowiadania na ich potrzeby oraz poznania ich opinii. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm korzysta z tej opcji. Doceń i Ty znaczenie blogów i w dniu 31 sierpnia celebruj ich światowe święto!  

Pomożemy Ci poprowadzić Twojego bloga firmowego!

Podobne wpisy

WordPress jest popularny. Ale czy bezpieczny?

24sierpnia2018
Dzisiejszy świat kręci się wokół Internetu. Rozrywka, biznes, komunikacja, elektroniczne transakcje, cyfrowe bazy danych. Sieć ułatwia nam wszystkim w wielu dziedzinach życia, ale też z tych samych powodów jest celem hackerów.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe

10sierpnia2018
Współczesny świat żyje w social media. Tam „spotykamy” się ze znajomymi, śledzimy ciekawostki ze świata i szukamy rozrywki. A w końcu, to miejsce gdzie marki z całego świata próbują zdobyć zaufanie klientów.