25 narzędzi do podglądania konkurencji w sieci

Informacje są cenne. Te o działaniach konkurencji, wręcz bezcenne. Jak zatem podglądnąć co robi konkurencja w sieci?
5 sierpnia 2016

Szerokie możliwości

podglądanie w sieciNa jakiej podstawie podejmować decyzje e-marketingowe? Skąd brać dane? Jak właściwie ukierunkować swoje działania? Logicznym jest, że warto analizować działania konkurencji i adaptować te, które wydają się najbardziej korzystne. Ale jak to robić? 
 
Zaskakująco, internet dostarcza sporo informacji, a do ich gromadzenia służą specjalne aplikacje, których obsługa nie wymaga wyrafinowanej wiedzy technicznej. 
 
Na rynku istnieje szereg popularnych narzędzi. Aktualnie można mówić o kilkudziesięciu rozwiązaniach, które w ciągu kilku chwil są w stanie wygenerować rozbudowany raport na temat poczynań naszej konkurencji. 
 
Poniżej prezentujemy 25 wybranych narzędzi.
 

1.SimilarWeb

www.similarweb.com

Narzędzie pokazuje sporo informacji związanych ze wybraną przez nas stroną (ilość odwiedzin na danej witrynie, ile podstron przegląda użytkownik w ramach jednej wizyty itp.). Należy mieć na uwadze, że prezentowane dane są szacunkowe, ale dają dość dobry obraz konkurencji. Narzędzie potrafi też pokazać skąd użytkownicy trafili na daną stronę i gdzie kierują się w dalszej kolejność.

2.SEMSTORM

www.semstorm.com

To narzędzie skupia się na analizie ruchu na danej stronie pod kątem wyszukiwarek. System jest w stanie pokazać na jakie frazy pozycjonuje się dowolna witryna. Ale co najlepsze system jest w stanie w ciągu kilku chwil pokazać jakie inne serwisy pozycjonują się na podobne frazy – czyli można w banalny sposób nie tylko przeanalizować ale i poznać naszą konkurencję.

3.Sotrender

www.sotrender.pl

Narzędzie umożliwia zbieranie danych dotyczących dowolnej marki. Łatwo się więc dowiedzieć, kto jeszcze w Twojej branży „liczy się” w social mediach i jak je w ogóle wykorzystuje. Można obserwować ich strategie i efekty działań. Dla przykładu, jesteśmy w stanie zobaczyć w jakie dni na fanpage naszej konkurencji przybywa najwięcej fanów.

4.Alexa

www.alexa.com

Rozwiązanie analogiczne do SimilarWeb, czy ogólnej analizy ruchu na dowolnie wybranej stronie.

5.BRAND24

www.brand24.pl

Jedno z najbardziej znanych narzędzi monitoringu internetu i social media. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się nie tylko tego jak działa konkurencja, ale także co o niej czy o Waszej marce mówią internauci. 

6.Unamo

www.unamo.pl

Podobnie jak BRAND24 narzędzie dostarcza informacji o tym ile, gdzie i jak internauci wypowiadają się na temat marki – zarówno naszej jak i konkurencyjnych. To niezwykle cenne narzędzie, które pozwala lepiej zarządzać relacjami z odbiorcami.

7.Newspoint

www.newspoint.pl

Kolejny system do monitorowania mediów elektronicznych, dostarczający kompleksowe raporty i powiadomienia o wzmiankach w sieci o wybranych markach.

8.SENUTO

www.senuto.com

Narzędzie podobne do SEMSTORM. Zastosowane algorytmy potrafią między innymi wyznaczyć wspólne słowa kluczowe pomiędzy naszą stroną internetową a witrynami konkurencji.

9.siteMONITOR

www.sitemonitor.pl

Narzędzie, które wyręcza nas z codziennego sprawdzania czy na wybranym serwisie pokazał się jakiś nowy tekst, artykuł czy wpis. Idealne, jeśli codziennie monitorujemy kilkanaście stron internetowych konkurencyjnych dla nas brandów.

10.Moz Pro (Open Site Explorer)

www.moz.com/researchtools/ose/

Bardzo rozbudowany program do analizy tego, co dzieje się ze stroną kątem SEO (pozycjonowanie). Dzięki niemu dowiadujemy się, jakie linki są zdobywane dla witryny, skąd pochodzą i jaka jest ich jakość.

11.Ahrefs

www.ahrefs.com

Kolejny, zbliżony na Moz Pro, program dostarczający rozbudowanych narzędzi pomagających analizować strony pod kątem zaplecza SEO.

12.MajesticSEO

www.majestic.com

Ilość programów wspierających działania SEO, analizy pozycjonerskie itp., jest naprawdę spora. Do najbardziej popularnych należy z pewnością MajesticSEO. Dostarcza kompleksowych informacji z wiązanych z działaniem strony i jej pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. 

13.Seostation

www.seostation.pl

Narzędzie pozwalające zautomatyzować śledzenie pozycji w wyszukiwarkach. Szczególnie przydatne w zarządzaniu wieloma odrębnymi serwisami lub dużą ilością słów kluczowych.

14.Pozycjon

www.pozycjon.pl

Konkurencyjna do Seostation aplikacja do mierzenia pozycji serwisów w wynikach wyszukiwania i skuteczności działań pozycjonerskich. 

15. AdReport

www.adreport.pl

System monitoringu reklamy display (graficznej) w polskim internecie. Ciekawe jest, że obejmuje reklamy display, mobile, video oraz mailing, wyświetlane na ponad 5 000 największych portalach internetowych.

16.Compete

www.compete.com

Rozwiązanie pozwalające gromadzić dane o konkurencji, monitorować jej działania, efektywność i skuteczność. Według zapewnień autorów, aplikacja uwzględnia informacje z ostatnich 15 lat.

17.iSpionage

www.ispionage.com

To aplikacja, która doskonale wspiera pracę marketingowców i osób odpowiedzialnych za analizę aktywności sieciowej. iSpionage dostarcza informacji o ruchu na dowolnie wybranych stronach internetowych. Niestety jego wadą jest ograniczenie zasięgu do krajów anglojęzycznych.

18.KeywordSpy

www.keywordspy.com

System pozwala na sprawdzenie na jakie frazy promuje się konkurencja w wynikach wyszukiwarek, pozwalając optymalizować nasze własne słowa kluczowe, a w konsekwencji zwiększyć efektywność pozycjonowania.

19.Manubia

www.manubia.pl

Ciekawe i bardzo przydatne narzędzie do monitorowania i analizowania ofert w e-commerce.

20.Newslink

www.newslink.pl

W założeniach system został przygotowany z myślą o komunikacji z dziennikarzami. W rzeczywistości może służyć do zbierania danych, jakie informacje prasowe rozsyłane są do mediów.

21.SEMrush

www.semrush.com

Narzędzie pozwala odkryć strategie reklamowe konkurentów, a co ciekawsze, także kryjące się za nimi budżety. Dodatkowo pomaga w analizie reklam i słów kluczowych konkurencji, zarówno z wyszukiwarki Google jak i Bing. 

22.Google Alerts

www.google.com/alerts

Zdecydowanie najprostsze narzędzie do monitorowania informacji, które pojawiają się w internecie na temat danej marki. Wystarczy podać w systemie interesujące frazy, a jak tylko w Google pojawią się nowe podstrony z danym słowem, automatycznie otrzymamy odpowiednie powiadomienie na e-mail. Mimo prostoty działania, wymaga dość dużych nakładów pracy przy monitoringu na większą skalę.

23.BuiltWith

www.builtwith.com

Narzędzie, które dostarcza sporo informacji na temat budowy wybranej strony – serwerów, posiadanych certyfikatów, frameworka itp. Prościej mówiąc, świetna aplikacja do wywiadu technologicznego. 

24.MOAT

www.moat.com

Narzędzie generuje raporty na temat tego jakie reklamy displayowe są wykorzystywane przez wybraną marką. Niestety jest jedno, całkiem spore ograniczenie – brand, który chcemy analizować, musi być bardzo rozpoznawalny w sieci.

25.MOZ Local

www.moz.com/local

MOZ Local to narzędzie, pomagające wyznaczyć i określić naszą konkurencję na wybranych obszarach geograficznych.

Znajdź własną drogę

Niezależnie od tego czy prowadzisz małą firmę czy rozbudowany biznes, to wymienione powyżej narzędzia pomogą Ci zdobyć dodatkową wiedzę i wgląd w kampanie marketingowe Twojej konkurencji. Taka wiedza, jest niezwykle cenna, ponieważ pozwala reagować i dopasowywać się do zmieniającego się rynku, oczekiwań konsumentów i aktywności rynkowych rywali.

Eksperymentuj, testuj, sprawdzaj różne aplikacje oraz ich funkcjonalności i wybierz te, które najlepiej pasują do profilu Twojej firmy. Biznesowe informacje, na dzisiejszym rynku, są na wagę złota.

the winner is

 

Podobne wpisy

Web usability, czyli na czym polega użyteczność stron internetowych

02sierpnia2016
O użytecznej stronie internetowej można mówić, gdy jest funkcjonalna i wygodna w obsłudze. Wówczas użytkownicy z łatwością odnajdują i przeglądają jej zawartość, dzięki czemu pozostają na niej dłużej i chętniej też na nią powracają.

Mity o Programmatic Advertising

22lipca2016
Programmatic Advertising to narzędzie, które zdobywa coraz większą popularność w dzisiejszym świecie. Jednak spore grono ludzi podchodzi do niego z dużym dystansem. Czym właściwie jest i czy jest warte uwagi?