Blog firmowy, skuteczne narzędzie marketingu

Blog jest jednym z najważniejszych narządzi inbound marketingu, który odrzuca stosowanie nachalnych metod promocji, na rzecz treści wartościowych, interesujących i angażujących. Tym samym jest skutecznym narzędziem budowania świadomości marki.
12 lutego 2015

Jaki powinien być idealny blog firmowy?

Odpowiedź wydaje się oczywista – wartościowy, intersujący i angażujący. Jednak, jak to osiągnąć? Oczywiście za pomocą odpowiednio przygotowanych i regularnie publikowanych treści, które przede wszystkim powinny zawierać odpowiedzi, dzięki którym odbiorca będzie mógł rozwiązać określone problemy. Okazuje się bowiem, że dla użytkowników wartościowe treści to takie, które są przydatne. W związku z tym blog firmowy nie może być miejscem reklamy własnej marki i własnych produktów, trzeba pokazać – poprzez publikowane artykuły – że jest się ekspertem w danej dziedzinie i że rozumienie się odbiorców.

Jakie treści publikować?

Za pośrednictwem artykułów publikowanych na blogu odbiorca może zapoznać się z profilem działalności i ofertą firmy, ale przedstawioną w sposób rzetelny, nie nachalny

Dobrze przygotowany artykuł nie powinien więc reklamować produktu czy usługi, ale dokładnie i rzeczowo ją przedstawiać. Jednak nie trzeba skupiać się wyłącznie na artykułach, ponieważ treści stanowią również filmy i inne materiały graficzne. Czasami warto przygotować ciekawe video, które może być niezależnie publikowanym na blogu contentem lub stanowić dodatkowy elementem tekstu.

Warto pamiętać, że blog to miejsce wyrażania opinii – jednak nie tylko własnych. Ponieważ obecnie w marketingu ważna jest komunikacja, istotne znaczenie będzie miał tzw. feedback, czyli odzew ze strony użytkowników na content znajdujący się na blogu. Użytkownicy swoimi opiniami, pytaniami, spostrzeżeniami często dzielą się w komentarzach pozostawianych na blogu, dzięki czemu łatwiej jest zorientować się w tematach budzących największe zainteresowanie.

O czym należy pamiętać, publikując treści na blogu?

Dla odbiorców blog powinien być ciekawym i pewnym źródłem informacji, dlatego bardzo ważna jest tematyka i jakość treści, a także częstotliwość publikacji. Warto wiedzieć, że:

  • większa ilość publikowanych treści równoznaczna jest z większą ilością leadów sprzedażowych,
  • wysoka jakość treści (o tematyce interesującej użytkowników i rzetelnie przygotowanych) powoduje, że konsumenci powracają na stronę.

Jakie korzyści zapewnia blog?

Obecnie nikt już nie wątpi w korzyści, jakie zapewnia prowadzenie bloga. Wśród najważniejszych wskazuje się na:

  • poprawę widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • wzrost ruchu,
  • możliwość nawiązania dialogu z konsumentami,
  • zdobywanie nowych klientów i podtrzymywanie relacji z dotychczasowymi,
  • pozyskiwanie większej ilości leadów sprzedażowych,
  • budowanie świadomości marki.

blog

Podobne wpisy

Native advertising alternatywą reklamy tradycyjnej

28stycznia2015
Czy możliwe jest skuteczne wykorzystanie tradycyjnych metod reklamowych w marketingu internetowym? Okazuje się, że jak najbardziej. A wszystko za sprawą reklamy natywnej, która poprzez wartościowy i adekwatny content, promuje markę, usługę lub produkt.

Marketingowe trendy w 2015 roku

19grudnia2014
Spójna jednolita kampania marketingowa z wykorzystaniem wielu różnych kanałów i narzędzi, ale w pełni ze sobą współgrających – to najważniejsza zasada jaka będzie obowiązywała w e-marketingu w 2015 roku. Jak więc powinna wyglądać skuteczna kampania?