Blueffect, czyli I Ogólnopolskim Kongresie Efektywności

Kilka dni temu reprezentacja Ideo wzięła udział w konferencji Blueffect, czyli I Ogólnopolskim Kongresie Efektywności.
8 maja 2012

Konferencja i prelekcje były w całości poświęcone wykorzystaniu analityki internetowej podczas prowadzenia działalności biznesowej online. Kilka wystąpień i tematów przykuło nasza uwagę, zwłaszcza te poświęcone doborowi optymalnych narzędzi do analizy działań promocyjnych w sieci. Szczególnie polecany do monitorowania zachowania użytkowników na stronie WWW był Google Analytics. Zaprezentowano jego nową funkcjonalność, a mianowicie dostępny jeszcze w wersji beta REAL TIME, który pozwala na oglądanie danych na wykresach w czasie rzeczywistym. REAL TIME jest niezwykle przydatnym narzędziem w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych na podstawie zgromadzonych danych o reakcji użytkowników. Szczególnie przysłuży się serwisom na których informacja jest najważniejsza, chodzi tu o portale informacyjne, serwisy społecznościowe, strony eventów, konferencji ect. Dzięki REAL TIME można niemal natychmiast obserwować reakcje użytkowników na świeżo opublikowany artykuł, udostępniony news czy plik do pobrania. Takie informacje ułatwiają monitoring działań i kształtują strategię dalszych kampanii w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych gdzie czas reakcji, na poszczególne wydarzenia jest gwarancją sukcesu.

A skoro o mediach społecznościowych mowa, to również bardzo ciekawe okazało się wystąpienie podczas konferencji poświęcone sposobom mierzenia efektów działań w mediach społecznościowych. Szczególnie pod lupę wzięto Facebooka i YouTube. Serwisy te dzięki bardzo rozbudowanym panelom administracyjnym umożliwiają śledzenie ilości tzw. „Like”, pobrań, udostępnień, przekierowań na stronę WWW a nawet w przypadku filmów oglądalność w każdej minucie wyświetlania. Takie dane dostarczają miedzy innymi informacji w jakim momencie użytkownicy przerywają oglądanie pliku wideo a w jakim oglądalność wzrasta. Stały monitoring social mediów jest o tyle ważny że spora część użytkowników (ponad 40% wg firmy Socialbakers, która była odpowiedzialna za tą część konferencji) szuka właśnie w tych serwisach informacji i opinii o firmach z jakimi zamierza w przyszłości podjąć współpracę.

Konferencja zakończyła się wystąpieniem poświęconym metodom poprawy wzrostu rejestracji i sprzedaży na stronie, szeroko pojętej konwersji. Czynników wpływających na poprawę konwersji okazuje się być dość sporo, najważniejsze jest wezwanie do działania i dopasowanie treści do oferty. Bardzo istotne jest również maksymalne uproszczenie samego formularza zamówień i wyeksponowanie koszyka. Jasny i klarowny komunikat jest częściej zauważalny i akceptowany przez użytkowników. Tak więc dzięki prostym zabiegom można zaobserwować wzrost konwersji nawet o kilkadziesiąt procent, a to z kolei wiąże się ze wzrostem sprzedaży produktów lub rejestracji użytkowników.

studenci

Podobne wpisy

Banki i ich usługi w wyszukiwarkach internetowych

11kwietnia2012
Do napisania niniejszego artykułu skłoniła mnie opinia wypowiedziana przez znajomego dziennikarza ekonomicznego: „… przy dzisiejszym hałasie odnośnie Social Media chyba wszyscy zapomnieli o starym dobrym SEO/SEM…”. Czy jednak tak jest w rzeczywistości?

Google+ a pozycjonowanie

12marca2012
Google+ jako serwis społecznościowy, będący odpowiedzią na Facebook’a, rozwija się bardzo szybko, a jego twórcy ciągle starają się wprowadzać nowe funkcjonalności przydatne dla użytkowników.