Branża farmaceutyczna na YouTube?

Reklama leków w sieci jest ograniczona wieloma przepisami, dlatego nie można pozwolić sobie na tak szerokie działania, jak w przypadku innych produktów. Jednak jest narzędzie, które może pomóc w promocji wyrobów farmaceutycznych.
1 czerwca 2015

Jak więc przeprowadzić działania marketingowe na tej platformie?

1. Poznaj ograniczenia

Produkty medyczne nie należą do rodziny zwykłych produktów. Promowanie tego typu wyrobów jest uregulowane ustawą o prawie farmaceutycznym. Przed rozpoczęciem promocji należy więc dokładnie zapoznać się z ograniczeniami, jakie nakłada ustawa.

2. Zaproś specjalistów

Niewiele osób o tym wie, ale istnieje zakaz prezentowania produktów leczniczych i farmaceutycznych przez znanych lekarzy czy naukowców. Jednak można stworzyć kanał video, o charakterze eksperckim, gdzie prezentowane będą porady dotyczące zdrowia, ale bez odwołania do konkretnych leków.

3. Zaangażuj widzów

Szukanie dobrej porady, jaki lek jest najlepszy na daną dolegliwość, zaczyna się często od przeglądania Internetu. Co więcej, internauci chętniej ufają zwykłym ludziom i ich historiom. Dlatego dzielenie się pozytywnym doświadczeniem związanym z produktem na pewno przyniesie oczekiwane efekty.

4. Stwórz odpowiednią zajawkę

Nawet najlepszy film nie przebije się na pierwsze strony YouTube, jeśli nie będzie miał odpowiedniego opisu. Warto więc dokonać wcześniej analizy, weryfikując, czego internauci najczęściej wyszukują w sieci. Tak zgromadzone informacje można przedstawić w krótkiej zajawce, która będzie zachęca odbiorcę do obejrzenia filmu.

5. Nie kieruj się schematami

Reklama w telewizji znacznie różni się od tej na YouTube. Tworząc reklamę w sieci, nie należy kierować się telewizyjnymi schematami. Warto skoncentrować się na budowaniu zaufania wobec marki i kreowaniu wspólnych relacji z odbiorcą. W Internecie nie ma ograniczeń czasowych jak w telewizji. Dlatego też treść reklamy może przekazywać to, co chcemy.

Bardzo ważne jest, by wsłuchiwać się w potrzeby internautów. Aby tego dokonać, warto korzystać z narzędzi do monitoringu treści w Internecie. Dzięki szczegółowym analizom, będziemy mogli dopasowywać reklamę do tego, czego aktualnie poszukują internauci. Na potrzeby kampanii realizowanej na kanale YouTube można naprawdę przygotować wartościowy content, który zapewni oczekiwane efekty.

ikonki aplikacji mobilnych

Podobne wpisy

Efekt ROPO w branży farmaceutycznej

18maja2015
Obecnie niemal każdy posiada dostęp do Internetu, dlatego też trudno się dziwić, że ten środek masowego przekazu zdominował pozostałe. Łatwość w pozyskiwaniu informacji doprowadziła do powstania silnego efektu ROPO, zwłaszcza w branży farmaceutycznej.

Proces decyzyjny a zakup produktów farmaceutycznych, czyli dwa słowa o ZMOT

05maja2015
Nie trudno zauważyć, że Internet wpłynął na zmianę postrzegania różnych elementów wchodzących w skład marketingu. Obecnie do Internetu zostaje przeniesiona duża część działań i to właśnie w sieci rozgrywa się największa walka o klienta.