Co czeka nas w mediach społecznościowych w 2018 roku?

Marketerzy też nie zapadają w sen zimowy i już prognozują jakie trendy czekają nas w 2018 roku w mediach społecznościowych. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej tym prognozom.
27 października 2017

Pomimo iż do Świąt Bożego Narodzenia, a tym samym do końcówki roku pozostało jeszcze trochę czasu w sklepach, wyjątkowo wcześnie w tym sezonie, obok zniczy rozgościły się już Mikołaje z czekolady i ozdoby choinkowe. Marketerzy też nie zapadają w sen zimowy i już prognozują jakie trendy czekają nas w 2018 roku w mediach społecznościowych. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej tym prognozom i wybraliśmy dla Was najważniejsze aspekty, których nie będzie można pominąć w nadchodzącym roku.

Bieżący rok był bardzo dynamiczny pod względem nowinek jakie twórcy serwisów społecznościowych serwowali nam raz po raz, m.in. uruchomienie Facebook Stories, Reklama w Messengerze, Snap Map, Reklama w Insta Stories, Facebook Analytics i wiele innych. W kolejnym roku możemy zapewne spodziewać się nowych ficzerów, dlatego już dzisiaj warto zacząć myśleć o nowych działaniach w swojej strategii Social Media na najbliższy rok.

Video, video i jeszcze raz video

Już od kliku lat możemy zaobserwować rosnąć popularność materiałów video w Internecie, a każdy kolejny rok ogłaszany jest przez wielu Marketerów rokiem video. Nie można zaprzeczyć, że w nadchodzącym roku trend ten będzie się nadal rozwijał, również w mediach społecznościowych. Video content generuje bardzo duże zasięgi w Social Media oraz cieszy się dużym zaangażowaniem użytkowników. Trudno się temu dziwić, skoro FB wprowadził automatycznie odtwarzanie filmików na wallu na urządzeniach mobilnych.  Na popularności zyskują nie tylko gotowe materiały wrzucone do sieci, ale też coraz więcej marek decyduje się na transmisje na żywo, które są unikatowym i dlatego również ekskluzywnym contetem. Szczególnie można to zauważyć w branży szkoleniowej, doradczej i fitness, gdzie różne porady udzielane są w czasie rzeczywistym poprzez transmisję LIVE.

Znikające treści = zaangażowanie Generacji Z

W 2018 roku planując strategię działań w Social Media szczególną uwagę trzeba będzie poświęcić Generacji Z, która jest pokoleniem mobilnym i większość wolnego czasu spędza w „wirtualnym świecie” swoich smartfonów. Pokochali oni znikające treści zarówno na Snapchacie jak i na Instagramie (obecnie ze Stories na Instagramie korzysta o ok. 50 milionów użytkowników więcej niż na Snapchacie, źródło: www.statista.com). Ulotny charakter przekazu powoduje większą chęć interakcji czy obejrzenia czegoś co za chwilę przestanie być dostępne i tylko od pomysłowości markerów zależy jak wykorzystają potencjał drzemiący w tej formie.

Dzień Dobry Bocie – obsługa klienta przez chatboty

W ostatnich miesiącach Facebooka zalała fala najróżniejszych botów, które opowiadają na nasze komentarze czy wiadomości. Wiele marek wprowadziło tą formę komunikacji w celu usprawnienia modelu obsługi klienta 24h/7. Dzięki temu, że otrzymuje on natychmiastową odpowiedź od marki, czuje się traktowany indywidualnie. W najbliższej przyszłości na pewno będziemy obserwować dalszy rozwój oraz możliwości tego narzędzia, dlatego warto go wdrożyć na swoim Fanpage (tutaj przypominamy naszą instrukcję jak to zrobić). Jesteśmy ciekawi czy za klika lat czeka nas życie rodem z filmów SF gdzie będziemy komunikować się tylko z najrozmaitszymi botami, które będą miały za zadanie ułatwić nam życie.

Generacja Z – młode pokolenie wkraczające w dorosłość potencjałem dla marek 

Wspominaliśmy już o Generacji Z przy okazji ulotnych treści, ale warto poświęcić im nieco więcej uwagi. Kluczem do sukcesu marki wśród przedstawicieli Generacji Z będzie m.in. autentyczność, spontaniczność oraz budowanie doświadczeń. Za chwilę, przedstawiciele tej marki rozpoczną swoją drogę zawodową  i staną się potencjalnymi klientami dla wielu marek – warto nie przegapić tego momentu.

Spersonalizowany i wartościowy content kluczem dotarcia do Twojego odbiorcy

Jak pokazują wszelkie badania marketingowe, dzisiejsi odbiorcy coraz mniej reagują na ogólne treści reklamowo-sprzedażowe, a bardziej  doceniają content spersonalizowany. Kolejne pokolenia użytkowników Internetu są coraz bardziej świadomym i wybrednym odbiorcą. Cenią sobie treści, które są dla nich dedykowane oraz wartościowe, dlatego warto dobrze poznać swoich potencjalnych odbiorców w Social Media, stworzyć persony (odsyłamy do artykułu o Custom Journey), wybrać serwisy w których są najbardziej aktywni i serwować im treści  „szyte na miarę”.

Analizując prognozy dotyczące trendów w SM w kolejnym roku nie spodziewamy się dużych i nagłych rewolucji. Natomiast zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie, żeby nie przegapić kluczowych momentów dla naszego biznesu oraz nie dać się zaskoczyć konkurencji.

social media 2018

Podobne wpisy

Przygotuj kampanie AdWords na gorączkę świątecznych zakupów

20października2017
Nadchodzące miesiące to czas, w którym branża e-commerce działa na zwiększonych obrotach. Poza oczywistymi świętami Bożego Narodzenia i dniem Świętego Mikołaja mamy także Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Jak się na nie przygotować?

Google Data Studio – Niezbędnik współczesnego marketera

13października2017
Google przyzwyczaiło nas do ciągłego rozwoju narzędzi, które w znaczący sposób pomagają nam w automatyzacji pracy i lepszym zrozumieniu oraz analizie danych. Jednym z nich jest Google Data Studio. Zapraszamy do lektury.