Content marketing – skuteczna metoda pozyskiwania klientów

Aż 90% użytkowników uważa content marketing za użyteczny. Aż 86% marketerów wykorzystuje wartościowe treści w kampaniach marketingowych, dostrzegając ich skuteczność w budowaniu wizerunku marki i pozyskiwaniu dla niej nowych klientów.
5 czerwca 2014

Zadbaj o content marketing

Content marketing, czyli marketing treści jest obecnie podstawią strategii marketingowej realizowanej w Internecie. Polega on na tworzeniu wartościowych treści, a następnie rozpowszechnianiu ich różnymi kanałami, aby trafiły do jak największej grupy docelowych odbiorców. Bardzo ważne jest tu nie tylko dostarczanie użytkownikom poszukiwanych przez nich informacji, ale takie zarządzanie treścią, aby użytkownicy sami zdołali ją odnaleźć.

Tablet

Banner blindness

Popularność tego nowego, ale wyjątkowo skutecznego narzędzia marketingowego jest konsekwencją zjawiska określanego mianem „bannerblindness”, czyli wzrastającej obojętności naprzekazy reklamowe. Użytkownicy Internetu już nie klikają na tradycyjne bannery reklamowe, zwyczajnie je ignorując, jako komunikaty o nikłej wartości informacyjnej. Coraz częściej natomiast poszukują wartościowych informacji w Internecie, nawet tych dystrybuowanych przez marki.

Zarządzamy content marketingiem

Strategia oparta o marketing treści powinna przynosić korzyści zarówno marce, która postrzegana jest jako wiarygodny ekspert, jak i użytkownikom zyskującym potrzebne informacje związane z produktem lub usługą, z których korzystają.

Aby content marketing przyniósł oczekiwane efekty musi:

  • zawierać wartościowe i praktyczne dla konsumentów informacje,
  • być dostosowany do oczekiwań grupy docelowej,
  • być regularnie udostępniany odpowiednimi kanałami.

Nasza strategia content marketingowa

Punktem wyjściowym powinno być stworzenie wartościowej treści na własnej stronie internetowej, a następnie publikowanie w sieci wartościowych materiałów dotyczących marki. Ponieważ podstawą naszych działań jest monitoring i analiza tendencji na rynku, content marketing stał się ważną częścią opracowywanych przez nas strategii, których celem jest:

  • budowanie i wzmacnianie wizerunku marki,
  • rozpowszechnianie informacji o marce w Internecie i zwiększanie ruchu na stronie,
  • pozyskiwanie nowych klientów i wzrost konwersji.

Dzięki wysokiej jakości unikalnym treściom zapewniamy efektywne SEO i budujemy trwałe relacje między marką a jej klientami. Skuteczne zarządzanie content marketingiem wymaga szeregu działań począwszy od przygotowania treści, poprzez ich dystrybucję, a na promocji kończąc – którą stanowi kampania marketingu szeptanego realizowana na wyselekcjonowanych i wartościowych forach i blogach.

Już teraz warto skorzystać ze specjalnego pakietu i rozpocząć kampanię content marketingową.

Tworzenie tekstów

Zyskaj z content marketingiem

Na content marketing składają się bardzo zróżnicowane formy przekazu, jak tekstowe, wizualne, multimedialne, przy czym często też łączy się te formy w obrębie jednego komunikatu. Tak zróżnicowana technika marketingowa ma zainteresować i zaangażować użytkownika, zyskując jego zaufanie względem marki. Ze względu na regularne dostarczanie różnymi kanałami wartościowego content marketingu, już 68% użytkowników szuka treści publikowanych przez interesującą ich markę, z czego 60% podejmuje na tej podstawie decyzję zakupową, a 54% przekazuje pozyskaną informację dalej. Tym samym jest to skuteczna forma promocji o szerokim zasięgu, która pozwala na budowanie trwałych relacji na linii klient-firma.

Dostarczanie przez markę wartościowych materiałów w postaci artykułów eksperckich, porad na blogu, video i prezentacji, a nawet e-booków jest bardzo pozytywnie przyjmowane przez użytkowników. Dlatego content marketing jest tak ważną metodą wykorzystywaną przez marketerów.

strategia content marketingu

Podobne wpisy

Zaprojektuj funkcjonalny sklep internetowy, korzystając z profesjonalnych narzędzi (cz.1)

30maja2014
Aby zmniejszyć ilość porzucanych koszyków i zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych, niezbędne jest przygotowanie sklepu łatwego w obsłudze, intuicyjnego w nawigacji – tak jak wynika to z zasad usability.

Zaprojektuj funkcjonalny sklep internetowy zgodnie z zasadami usability

14maja2014
O sukcesie serwisu internetowego decyduje jego budowa pozwalająca na sprawne i szybkie poruszanie się pomiędzy jego stronami. Aby osiągnąć ten sukces, wystarczy pamiętać o najważniejszych zasadach usability.