Facebook Analytics – zaawansowane narzędzie od Facebooka

Facebook nie powstrzymuje własnego rozwoju i adaptacji do rynkowych potrzeb. Tym razem w ręce użytkowników oddaje zaawansowane narzędzie analityczne - Facebook Analytics.
5 maja 2017

Czym jest Facebook Analytics?

Facebook nie przestaje się rozwijać  i rozbudowuje własne, zaawansowane narzędzie analityczne – Facebook Analytics. Nowy instrument  ma być konkurencyjną wobec Google Analytics i pozwolić na lepszy i wydajniejszy monitoring ruchu na profilu, aplikacji, jak i na witrynie internetowej (konieczne jest zainstalowanie Piksela Facebooka).
 
Elastyczność narzędzia pozwala na budowanie wielowymiarowego obrazu uwzględniającego liczne precyzyjne dane, dzięki którym możliwa staje się optymalizacja wzrostu strony. 
 
Facebook analytics - podgląd
 

Poznaj użytkowników z Facebook Analytics

grafika facebookDotychczasowe sposoby mierzenia aktywności użytkowników (zakładka statystyki) nie dawały wyczerpującego obrazu aktywności, a w konsekwencji uniemożliwiały pełny, efektywny monitoring i optymalizację ruchu.
 
Tym cenniejszy jest nowy instrument analityczny Facebooka.  Narzędzie znajdziesz w menadżerze reklam, w sekcji „Badania i raporty”.  
 
Facebook Analytics to przede wszystkim profesjonalne i niezbędne narzędzia, dzięki którym lepiej zrozumiesz zachowania odbiorców, a tym samym dopasujesz działania do ich nawyków i przyzwyczajeń. Instrument śledzi podejmowaną aktywność i umożliwia przedstawienie jej w wybranych, wygodnych kategoriach. Najciekawsze  z nich to:
 
Lejki – swego rodzaju „wirtualne ścieżki” pozwalające śledzić sposób korzystania z Twojego produktu przez odbiorców. Lejki umożliwiają monitorowanie drogi, jaką przebywają użytkownicy w aplikacji. Zdobyta w ten sposób wiedza umożliwia optymalizację procesu konwersji, np. poprzez wskazanie, na którym jej etapie użytkownicy się wycofują.
 
Kohorty – dostarczają informacji o grupach osób, które dokonały więcej niż jednego działania w tym samym czasie. Uzyskane informacje wykorzystaj, aby poznać lepiej zachowania odbiorców takie jak retencja klientów, skłonność do powtórnego zakupu itd.
 
Segmenty – to grupy użytkowników dobierane w oparciu o rodzaj zdarzeń, dane demograficzne, informacje o urządzeniu. Segmenty pozwalają na lepsze zrozumienie użytkowników poprzez analizę ich zachowania i dane demograficzne. Utworzone segmenty mogą posłużyć jako filtry czy grupy odbiorców.
 
Retencja – wskaźnik przedstawiający odsetek użytkowników, którzy są skłonni do powrotów do produktu po skorzystaniu z niego po raz pierwszy. Dane pozwolą na orientację w popularności produktu oraz umożliwiają śledzenie wpływu aktualizacji na powtórne zainteresowanie.
 

Analityka wielokanałowa

Użytkownik korzysta z różnych urządzeń? Analiza wielokanałowa pozwoli Ci uzyskać pełny obraz zachowania klienta. Interakcja z firmą odbywa się za pośrednictwem wielu kanałów (telefon, boty, offline), dlatego tak ważne jest śledzenie całej ich aktywności. 
 
Facebook Analytics ułatwia ten proces. Narzędzie analizuje całe zachowanie użytkownika i dostarcza kompletnych informacji, w oparciu o które możesz zaplanować swoje działania. Przedmiotem analizy jest więc całościowe zachowanie konkretnej osoby, dzięki czemu wasza interakcja będzie jeszcze efektywniejsza.
 

Jak zacząć?

Korzystanie z Facebook Analytics opiera się o skonfigurowaniu kanału i rejestrowaniu zdarzeń. Nieodzowne okazuje się poprawne zrozumienie kilku pojęć:
  • kanał – sposób interakcji odbiorcy z firmą charakteryzujący się wyborem środowiska używanego do rejestracji zdarzeń (np. urządzenie z systemem Android, witryna).
  • zdarzenie – działanie wykonywane przez użytkowników (np. zakup produktu).
  • źródło zdarzenia – punkt wyjścia, z którego narzędzie otrzymuje informacje o zaistnieniu zdarzenia. Miejsce, w którym wydarzenie miało miejsce (np. aplikacja, piksel w witrynie). 
Po skonfigurowaniu kanału należy wybrać sposoby rejestrowania zdarzeń. Szczegółowe informacje na temat sposobu korzystania z narzędzia dostępne w facebookowej pomocy.
 
Wszystko to pozwala z optymizmem patrzeć na rozwój narzędzia. Z pewnością Facebook Analytics jest nowym etapem w rozwoju komunikacji z klientem przez portal społecznościowy, dlatego warto śledzić jego dalszy rozwój i stosować udostępnione instrumenty.
 
social media - grafika

Podobne wpisy

Zdobądź certyfikat Google dla deweloperów stron mobilnych

28kwietnia2017
Nie od dziś wiadomo, że Google kładzie ogromny nacisk na wysoką jakość stron www, w szczególności tych mobilnych. Ważna jest nie tylko ich zawartość ale i szybkość oraz wygoda użytkowania.

Facebook F8 – co nowego w social media?

21kwietnia2017
Facebook nie schodzi ze świecznika i co chwilę serwuje całemu światu nowości. Sprawdźmy, o czym mówiono na tegorocznej konferencji F8.