Facebook Stories – do czego służą i jak wykorzystać je w marketingu

Usługa 2 miesiące temu testowana przez użytkowników Facebooka w Irlandii, w tym tygodniu dotarła do Polski. Facebook Stories, bo o tym mowa, to odpowiedź na popularne snapy.
30 marca 2017

Pamiętaj o aktualizacji aplikacji

social media grafikaW poniedziałek pisaliśmy dla Was o zbliżających się nowościach i funkcjonalnościach, jakie pojawią się w najbliższym czasie na Facebooku. Dzisiaj skupimy się na Facebook Stories.
 
Chociaż Facebook Stories oficjalne jest dostępne od 28 marca, nie wszyscy użytkownicy mogą korzystać z możliwości kręcenia krótkich relacji wideo. Jeśli na Twoim koncie nie widać zmian, upewnij się, że masz zaktualizowaną aplikację Facebooka do najnowszej wersji. Być może pojawienie się Facebook Stories na kontach wszystkich użytkowników jest kwestią kilku kolejnych dni.

Jak nagrywać i odtwarzać Facebook Stories

smartfon tablet„Historie” swoich znajomych znajdziesz w górnej części kanału, podobnie jak na Instagramie. Niestety nie da się ich lajkować, ale w zamian za to, można wysłać wiadomość bezpośrednio do autorów.
 
Jednak najlepsza zabawa to oczywiście kręcenie własnych historii. Nagrywanie Stories przypomina tworzenie wideo w Snapchat, Instagram Stories lub WhatsApp - wystarczy nacisnąć i przytrzymać okrągły przycisk na ekranie aplikacji. Facebook pozwala kręcić maksymalnie 20-sekundowe filmiki, zapisywać je w pamięci telefonu i oczywiście udostępniać – publicznie lub wybranym znajomym. Jeśli ktoś wyśle Ci swoje wideo, możesz obejrzeć je dwukrotnie, zanim zniknie. Natomiast wszystkie nagrane filmiki zostają automatycznie usunięte po 24h od publikacji bez względu na to czy zostały obejrzane czy nie. Jeśli chcesz sprawdzić, kto obejrzał Twoje Stories, wystarczy kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu aplikacji.
 
Z technicznego punktu widzenia Facebook Stories może poszczycić się większą ilością filtrów nakładanych na wideo, niż Snapchat, aczkolwiek możliwość edycji tekstu jest bardziej ograniczona.
 

Facebook – drugi Snapchat?

para przeglądająca profile społecznościoweDo tej pory Facebook niechętnie przyznawał się do „inspirowania” funkcjami Snapchata, ale wraz z uruchomieniem Facebook Stories, ciężko to dłużej ukrywać. Firma przyznała w ten sposób, że nowoczesny i twórczy pomysł konkurencji cieszy się ogromną popularnością wśród młodych użytkowników.
 
Nie minęło dużo czasu od udostępnienia Facebook Stories, a w sieci zawrzało. Duże, liczące się w Polsce i na świecie serwisy internetowe zaczęły zarzucać portalowi Marka Zuckerberga kopiowanie aplikacji Snapchat z dokładnością jeden do jednego. Podobieństw jest rzeczywiście sporo – maski, ramki, interaktywne filtry itp. Czy Snapchat powinien obawiać się utraty użytkowników? A może to Facebook naraża się na negatywne nastawienie internautów? Czas pokaże.

Facebook Stories, a promocja marki

Funkcja Facebook Stories jest dostępna (przynajmniej obecnie) tylko dla prywatnych profili, ale pokusimy się o zaprezentowanie kilku korzyści, jakie może przynieść markom.
 
Przede wszystkim – promocja wydarzeń takich jak dni otwarte, pikniki rodzinne, konferencje naukowe. Uczestnicy tego typu eventów będą publikować na swojej osi czasu relacje wideo, które zwiększą zasięg samego wydarzenia.
 
Ponadto – employer branding. Publikowane przez pracowników danej firmy Facebook Stories z dnia pracy, pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy jako pracodawcy.
 
I na koniec – konkursy. Więcej możliwości Facebooka to więcej możliwości dla organizatorów konkursów. Jeśli grupą docelową marki są osoby młode, użytkownicy nowych smartfonów, konkurs z wykorzystaniem Facebook Stories może być strzałem w dziesiątkę.
 
Podsumowując – mimo tego, że funkcja Facebooka wydaje się być kopią Snapchata, w połączeniu z innymi mechanizmami serwisu, daje ogromne możliwości promocji marki, aktywizowania fanów i zachęcania ich do interakcji z fanpage’m.
 
e-marketing inspiracje

Podobne wpisy

Nowości na Facebooku, których nie można pominąć w 2017 roku

27marca2017
Facebook ciągle zmienia, ulepsza i aktualizuje swoją socjalową platformę. Tylko czekamy na to, czym zaskoczy nas w 2017 roku.

Zawirowania w Google - czy to sprawka nowego algorytmu?

17marca2017
Ósmy marca, to dzień, w którym najprawdopodobniej doszło do kolejnej dużej aktualizacji algorytmu Google.