Google+ a pozycjonowanie

Google+ jako serwis społecznościowy, będący odpowiedzią na Facebook’a, rozwija się bardzo szybko, a jego twórcy ciągle starają się wprowadzać nowe funkcjonalności przydatne dla użytkowników.
12 marca 2012

Biorąc pod uwagę znaczenie serwisów społecznościowych i szybki rozwój Google+, można się już zastanawiać, jakie znaczenie będzie on miał dla pozycjonowania.

Jedną z wielu funkcjonalności zastosowanych w Google+ jest możliwość polecania stron za pomocą przycisku rekomendacji +1. Kliknięcie na przycisk znajdujący się obok wyszukiwanej strony sprawi, że osoby z listy kontaktów otrzymają informacje na temat właśnie tej strony, jako interesującej i wartościowej. Ponieważ grono znajomych często posiada podobne zainteresowania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość z nich wejdzie na polecaną stronę, a nawet zatrzyma się na niej na dłużej. Jeśli strona okaże się naprawdę interesująca może zostać polecona kolejnym znajomym z kręgu.
Oczywiście, aby zjawisko rekomendacji za pomocą +1 zaistniało, witryna musi być wartościowa, zatem optymalizacja strony nadal pozostanie ważną częścią prac związanych z pozycjonowaniem. Jednak polecanie stron znajomym z list kontaktowych stworzonych w ramach kręgów Google+ niewątpliwie może przyczynić się do wzrostu ich popularności, a tym samym wzrostu odwiedzin i zwiększenia ruchu. Część z użytkowników może nawet uzna poleconą stroną za jedną ze swoich ulubionych i będzie na nią regularnie powracać. Jednak rekomendację wcześniej udzieloną można również odebrać.

Google czerpie informacje z różnych źródeł na temat wartości stron i jest całkiem możliwe, że przycisk +1 może posłużyć za kolejne, wspomagając algorytm wyszukiwania. Na razie jednak wokół samego Google+ jest wiele przypuszczeń, ponieważ serwis nieustannie się rozwija, przynosząc nowe niespodzianki w postaci kolejnych funkcjonalności, z których część jest w fazie testowania. Podobnie wygląda sytuacja z przyciskiem rekomendacji +1.

Rekomendacja z pewnością nie zastąpi tradycyjnego wyszukiwania, ponieważ przeciętny użytkownik, potrzebując informacji, będzie ich szukał, posługując się dotychczasowymi sposobami. Jednak system polecania może w pewien sposób wspomóc wyszukiwanie, wpływając w ten sposób na popularyzację stron w Internecie, a to już stwarza nowe możliwości w zakresie SEO.

laptop

Podobne wpisy

Google+ wśród serwisów społecznościowych

27lutego2012
Serwisy społecznościowe w ostatnim czasie przeżywają ogromną popularność, przyciągając wielu użytkowników. Nie dziwi zatem fakt, że Google już od prawie roku posiada własny, zachęcając internautów do nowymi funkcjonalnościami.

Podsumowanie roku 2011 – smartphony i social media

20lutego2012
Rok 2011 to rok niebywałej popularyzacji smartphone’ów oraz zachwytu portalami społecznościowymi. Trendy te są aż tak widoczne, że nie ma mowy o przypadku lub też zbiegu wydarzeń