Google kontra porównywarki produktów

Zespół Google końcem stycznia wystąpił przeciw metodzie kupowania linków, chcąc zmusić popularne serwisy internetowe do zmiany swoich dotychczasowych strategii.
16 lutego 2012

Nałożony na wytypowane serwisy filtr sprawił, że kilka najważniejszych porównywarek cen zniknęło z wyników wyszukiwania.

Jedną z zasad Google dotyczących pozycjonowania był zakaz kupowania linków w systemach SWL w celu poprawy swej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dla Google takie postępowanie jest nieetyczne, a przewidzianą karę stanowi wykluczenie z wyników wyszukiwania. Jak dotąd kara spotykała tylko strony, które takie linki oferowały, a korzystający nie ponosili żadnych konsekwencji swych działań. Teraz jak widać przyszła pora na ukaranie nie tylko sprzedających, ale też kupujących linki nielegalnymi metodami.

Reakcja Google na postępowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki była drastyczna, ale jak się okazuje skuteczna. Za analizę i wychwycenie niezgodnych z zasadami działań odpowiada nowy algorytm Panda, który wskazał takie serwisy jak: Ceneo, Nokaut i Skąpiec. To tylko trzy serwisy spośród wielu, które dotknęła kara za nieprzepisowe działania. Serwisy te bynajmniej nie zniknęły zupełnie, ale zostały zepchnięte na dalsze, nawet bardzo odległe pozycje w wynikach wyszukiwania. Główna metoda promocji jakiej teraz podjęły się dotknięte karą serwisy to kampanie AdWords, które jednak nie są w stanie zrekompensować im strat, ponieważ nie zapewniają wyświetlania się przy każdym haśle.

Posunięcie Google niewątpliwie wyjaśniło pewne kwestie w zakresie pozycjonowania, a walka o pozycje opierać się będzie nie tylko o linki, ale też jakość samej strony. Dość szybko pojawiły się informacje, że reakcja Google wyrówna szanse na walkę o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a i sama ich jakość znacząco może się poprawić, zwłaszcza że Google szczegółowo przedstawiło zasady, które powinien uwzględniać pozycjoner w swej pracy.

Trzeba tu zaznaczyć, że etyczne pozycjonowanie naprawdę jest skuteczne i wcale nie potrzeba sięgać po metody niezgodne z zasadami, aby zdobyć dobre pozycje w wynikach wyszukiwania i skutecznie wypromować serwis.

Wg niedawnych doniesień Gooogle prawdopodobnie wprowadzi wkrótce na Polski rynek swoją porównywarkę produktów. Dziwnym zbiegiem okoliczności zniegło się to w czasie z wyeliminowaniem innych porównywarek z wyszukiwarki.

nowe technologie

Podobne wpisy

Konferencje i szkolenia z udziałem Ideo

13grudnia2011
Za nami seria szkoleń i konferencji z udziałem pracowników Ideo.

Przycisk Google +1 w natarciu

14lipca2011
Funkcja Google +1 początkowo porównywana była z Facebookowym “Like”. Nie jest to dziwne biorąc pod uwagę, że to właśnie rekomendacje napędzają social media.