Growth hacking skuteczną techniką marketingu?

Skuteczna kampania marketingowa powinna składać się z szeregu zróżnicowanych działań, które dają spójną strategię zapewniającą wysoką pozycję marki, jej rozwój i generowanie zysków. Efektem takiego podejścia do marketingu jest growth hacking.
25 lutego 2014

Co to jest growth hacking?

Termin growth hacking pojawił się w 2010 roku za sprawą Seana Ellisa, który tymi słowami określił działania mające prowadzić do intensywnego rozwoju firmy, a tym samym umocnienia jej pozycji i pozyskania dla niej klientów. Jest to technika marketingowa wykorzystująca innowacyjne rozwiązania o większej skuteczności i większym zasięgu niż tradycyjna reklama, które przede wszystkim są skierowane do potencjalnych odbiorców produktów bądź usług danej firmy. Za pomocą tej niestandardowej  techniki dąży się do utrzymania zainteresowania marką na odpowiednio wysokim poziomie. Możliwe jest to przede wszystkim dzięki integracji znanych dotychczas metod marketingowych i rozwiązań technologicznych, przy jednoczesnej ciągłej analizie sytuacji, która pozwala ocenić stopień realizacji prowadzonych działań.

growth hacking

Kim jest growth hacker?

Ze względu na efektywność tej techniki, coraz więcej firm korzysta z pomocy specjalistów growth hackingu. Kim zatem jest growth hacker? To przede wszystkim specjalista doskonale znający metody marketingowe, jak i systemy informatyczne, który potrafi wskazać niewykorzystane dotychczas możliwości. Dzięki temu jest w stanie dokonać kompleksowej analizy sytuacji i wskazać rozwiązania technologiczne, utrzymujące zainteresowanie marką na wysokim poziomie, a także pozyskujące dla niej nowych użytkowników Internetu. Możliwość dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców to szansa na zyskanie potencjalnych klientów zainteresowanych produktem czy usługą firmy. Analizując sytuację, growth hacker ma na uwadze zachowania i oczekiwania użytkowników, chcąc dostarczyć rozwiązania będące idealną odpowiedzią na ich potrzeby. Jeśli użytkownik otrzyma to, czego pragnie, wówczas zwiększają się szanse, że pozostanie on w gronie wiernych klientów firmy.

growth hacker

Kanały i narzędzia w strategii growth hackingu

Opracowana strategia i proponowane rozwiązania zawsze muszą być szybko podejmowane, ponieważ tylko wówczas zapewnią przewagę konkurencyjną i zjednają marce odbiorców zainteresowanych oferowaną usługą bądź produktem. Technika growth hackingu to nic innego jak optymalizacja i intensyfikacja działań prowadzonych w Internecie, wynikająca z analizy potrzeb użytkowników i dostosowywaniu oferty do ich oczekiwań. Dla osiągnięcia zakładanego celu wykorzystywane są wszelkie kanały i narzędzia internetowe pozwalające łatwo i szybko dotrzeć do odbiorcy, czego efektem może być większa ilość wejść na stronę, poprawa wskaźnika CTR iwzrost konwersji. Technika growth hackingu doskonale sprawdza się w przypadku działań prowadzonych w oparciu o serwisy społecznościowe, gdzie w promocji duże znaczenie ma ilość zarejestrowanych kont czy ilość kliknięć.

smartfon

Podobne wpisy

Ważne, aby dużo mówić. Jak skutecznie korzystać z WoMM

10lutego2014
O skali popularności marki w dużej mierze świadczy to, jak i ile się o niej mówi. Tradycyjna reklama już nie wystarcza dla skutecznej promocji, ponieważ nie uwzględnia tak ważnej komunikacji między marką a konsumentem, która odbywa się w Internecie.

Co inni chcą zobaczyć, Ty możesz pokazać. Video marketing w natarciu

22stycznia2014
Video marketing staje się coraz popularniejszy. Co o tym świadczy? Przede wszystkim duża ilość miejsc w Internecie, w których można zamieszczać filmy reklamowe, a także zainteresowanie użytkowników chętnie je oglądających.