Internetowe sposoby promowania serwisu i ich efektywność

Wśród ogólnie wykorzystywanych metod marketingowych znajdują się te standardowe, będące podstawą większości kampanii, jak i bardziej oryginalne, zazwyczaj nie wdrażane na początku kampanii.
27 czerwca 2013

AdWords - reklama w wynikach wyszukiwania

Stosunkowo najczęściej stosowaną formą promocji w wyszukiwarkach internetowych jest reklama w wynikach wyszukiwania. Za pomocą programów typu AdWords reklama danej marki i jej produktów pojawia się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania lub tuż obok nich, co zwiększa szansę na dostrzeżenie jej przez użytkowników. Wyświetlanie reklamy przy wynikach wyszukiwania opiera się na dobraniu odpowiednich słów i fraz kluczowych, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, poszukując interesujących ich informacji. Tym sposobem reklama typu AdWords pozwala na kontrolę miejsca i częstotliwości wyświetlania się reklamy, będącej rodzajem informacji o firmie, ułatwiając w pewien sposób zarządzanie czasem.

 Wypozyczalnia samochodów

Wybór fraz dla efektywności AdWords

W przypadku efektywności AdWords istotne znacznie ma powiązanie słów i fraz kluczowych z promowaną marką, tak aby reklama wyświetlała się przy wpisywaniu przez użytkowników konkretnych pojęć. Wykupienie kampanii reklamowej typu AdWords uważane jest za jeden z lepszych i bardziej skutecznych sposobów na promowanie marki w Google. Jednak warto zauważyć, że nie każda firma musi sięgać po reklamę w wynikach wyszukiwania. W przypadku mniej znanych firm takie działania są uzasadnione, podczas gdy marki już wypromowane nie muszą decydować się na tego typu kampanię marketingową. Jej skuteczność uzależniona jest od zainteresowania reklamą przez użytkowników, co powinno przełożyć się na kliknięcie w nią, a ilości kliknięć nikt nie jest w stanie przewidzieć na początku kampanii.

Różne formy promocji

Konieczność natychmiastowego pojawienia się w wynikach wyszukiwania, zaistnienia w świadomości użytkowników pojawia się w przypadku małych firm, które dopiero rozpoczynają działalność. W tym przypadku reklama może okazać się bardzo skuteczna, ponieważ przyczyni się do wypromowania marki i stworzy szansę na pozyskanie potencjalnych klientów. Kluczowym elementem kampanii dla nowych firm będzie więc pozyskiwanie użytkowników i generowanie ruchu na stronie, a w konsekwencji zwiększenie popularności marki wśród docelowej grupy.

Marki znane, o ugruntowanej pozycji nie muszą decydować się na tego typu formę promocji, ponieważ mają już swoją grupę odbiorców, a ich ruch na stronie jest zazwyczaj zgodny z oczekiwaniami. Promocja jest więc częściej ukierunkowana na oferowane produkty, co równocześnie przekłada się na popularność samej marki. Duże firmy powinny sięgnąć po bardziej oryginalne i atrakcyjne metody, które utrwalą pozytywny wizerunek firmy wśród użytkowników.

Film promujący - czas na YouTube

I tutaj doskonałym rozwiązaniem może być serwis YouTube, który staje się wśród użytkowników coraz bardziej popularny. Serwis jest rodzajem narzędzia, za pomocą którego można publikować krótkie filmy video - w tym także o charakterze promocyjnym. Ponieważ ilość zarejestrowanych użytkowników serwisu YouTube wciąż rośnie - przy czym już jest imponująca, promocja za pośrednictwem tego kanału może być doskonałym rozwiązaniem w przypadku tworzenia oryginalnych i ciekawych kampanii marketingowych. Zamieszczony film jest bezpłatną formą promocji skierowaną do bardzo szerokiej grupy odbiorców.

YouTube reklama

Reklamy zamieszczane w serwisie YouTube mogą mieć formą jawną, kiedy stanowią oficjalny film promujący markę, bądź ukrytą, kiedy ich sposób realizacji sugeruje, że zostały zamieszczone przez użytkownika, jako zwykły, zabawny filmik. Trudno określić, która metoda jest bardziej skuteczna, ponieważ jest to uzależnione od samych użytkowników, którzy zwyczajnie będą polecać to obejrzenia to, co po prostu jest dla nich ciekawe.

YouTube Reklama

Zestawiając ze sobą te dwie odmienne formy promocji, nie można podjąć się oceny, która z nich jest bardziej efektywna. Jednocześnie nie można negować skuteczności kampanii, tylko na podstawie indywidualnych doświadczeń, ponieważ nie każda metoda sprawdza się w każdym przypadku. Wynika to z tego, że kampania marketingowa musi być dostosowana do sytuacji danej firmy i zakładanych celów. Tym samy podstawą skutecznej promocji jest optymalne wykorzystanie narzędzi dostępnych w Internecie.

smartfon

Podobne wpisy

5 najlepszych narzędzi wspomagających pozycjonowanie za mniej niż 300 PLN

26maja2013
Przygotowanie strategii wymaga zoptymalizowania serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych, do których wykorzystuje się narzędzia SEO. Dzięki nim można sprawdzić poprawność kodu strony, zastosowane linki, przygotowaną treść i wykorzystane frazy kluczowe

Uczelnia wiarygodna, czyli jak uczelnie mogą kształtować swój wizerunek w sieci?

17maja2013
W celu pozyskania studentów, uczelnie coraz częściej podejmują wysiłek związany z efektywną promocją. Opracowywane są atrakcyjne strategie, skierowane do docelowej grupy złożonej z potencjalnych studentów.