Jak wykluczyć reklamy w aplikacjach mobilnych

We wrześniu 2018 r. Google wprowadziło duże zmiany w kierowaniu reklam displayowych na urządzenia mobilne. Metoda wykluczania miejsca docelowego adsenseformobileapps.com została wycofana. Dowiedz się, jak możesz wykluczyć aplikacje mobilne w inny sposób.
7 grudnia 2018

Zmian jakie wprowadził kalifornijski gigant udoskonalając swój system reklamowy jest wiele. Pisaliśmy o nich we wpisie Nowy ekosystem reklamowy Google Ads. Nie wspominaliśmy jednak wówczas o reklamach zamieszczanych w aplikacjach mobilnych, a dokładniej zmianach jakie w tej kwestii zaszły. Chęć wykluczenia wyświetlania reklam displayowych kiedyś bezproblemowa przynosi obecnie maketerom wiele zakłopotania i trudności. Podpowiemy jak sobie z tym poradzić.

Co dokładnie się zmieniło?  

1. Wycofanie wykluczenia „adsenseformobileapps.com” – na swoich kontach, w zakładce „Miejsca docelowe” ► „Wykluczenia” możesz zobaczyć taką informację:

adsenseformobileapps.com
Źródło: ads.google.com

2. Wycofanie wykluczenia treści „Niepełnoekranowa aplikacja mobilna G-mob” – w ustawieniach kampanii – „Wykluczenia treści”, ta opcja jest również nieaktywna.

Wykluczenie treści
Źródło: ads.google.com

3. Początkowo powyższe opcje można było zastąpić wykluczeniami aplikacji w ustawieniach kampanii.

ustawienia kampanii
Źródło: ads.google.com

Google poszło jednak o krok dalej i od listopada 2018 uniemożliwia wykluczenie aplikacji w ten sposób. Zamiast powyższych opcji, dostępne są jedynie 3 urządzenia.

dostępne urządzenia
Źródło: ads.google.com

W jakim celu te zmiany?

Google coraz częściej zaskakuje nas wprowadzanymi zmianami. Niektóre z nich są korzystne dla marketerów, inne natomiast niekoniecznie. Z opisanych wyżej zmian, większość osób pracujących w branży SEM jednak nie jest zadowolona.

Według Google’a, zmiany te mają na celu ułatwić dotarcie z przekazem reklamowym do coraz większego grona użytkowników aplikacji mobilnych. Jeśli jednak nadal nie chcesz targetować reklam do użytkowników aplikacji mobilnych, powinieneś zastosować jedną z metod podanych poniżej.
 

Jak więc wykluczyć aplikacje mobilne z kampanii w sieci reklamowej?

Jedną z metod jest wykluczenie wszystkich kategorii aplikacji, których jest około 140. Jest to dość monotonna praca, z racji, że wymaga wyklikania wszystkich zaznaczonych opcji, jednak w 100% skuteczna. Wymaga to wyklikania ich wszystkich. Drugi sposób to użycie AdWords Editora.

Poniżej przedstawiamy dokładny instruktaż jak odnoszący się do jednej i drugiej metody:

I - Wykluczenie kategorii w panelu

1. W panelu Google Ads, na koncie, w którym chcesz wykluczyć aplikacje mobilne, wejdź w „Narzędzia” ► „Zasoby wspólne” ► „Listy wykluczeń miejsc docelowych”


Źródło: ads.google.com

2. Kliknij „Utwórz listę”, po czym nadaj jej nazwę i w zakładce „Kategorie aplikacji” zaznacz te, w których nie chcesz wyświetlać swoich reklam. Jeśli wykluczasz cały ruch z aplikacji, musisz wyklikać wszystkie kategorie. Następnie zapisz listę.

tworzenie listy wykluczen
Źródło: ads.google.com

3. Teraz możesz użyć tej listy jako wykluczenie w swoich kampaniach. W tym celu kliknij odpowiednią kampanię, następnie „Miejsca docelowe” ► „Wykluczenia” ► „Wyklucz miejsca docelowe”.

wyklucz miejsca docelowe
Źródło: ads.google.com

4. Następnie wybierz „Użyj listy wykluczeń miejsc docelowych”, zaznacz tę listę i kliknij „Zapisz”.

II - Wykluczenie kategorii przy pomocy Adwords Editora

1. Po pobraniu wybranego konta do AdWords Editora wybierz interesującą Cię kampanię w okienku „Kampanie”. W oknie „Zarządzaj” kliknij „Słowa kluczowe i kierowanie” ► „Kategorie aplikacji mobilnych, Wykluczenia”

AdWords Editor

2. Kolejny krok to dodanie wykluczonych kategorii oraz wybór poziomu kampanii lub grupy reklam.

dodanie wykluczeń

3. Następnie wybierz interesujące Cię kategorie. Tutaj jednym kliknięciem możesz zaznaczyć wszystkie. Zatwierdź przyciskiem „OK” i opublikuj zmiany.

wybór kategorii wykluczenia

Podsumowanie

Bardzo wiele osób prowadzących kampanie Google Ads wykluczało w swoich kampaniach kierowanie reklam na aplikacje mobilne. Jest to uzasadnione, ponieważ reklamy w tych miejscach są mało skuteczne. Google chciało jednak „ułatwić dotarcie do rosnącej bazy użytkowników mobilnych” i wprowadziło zmiany, które jak twierdzi mają na celu to osiągnąć. Wycofane zostały wykluczenia miejsc docelowych „adsenseformobileapps.com” oraz wykluczenia treści „Niepełnoekranowa aplikacja mobilna G-mob”. Nie można także wykluczyć aplikacji mobilnych w opcjach kierowania na urządzenia. Na szczęście można tego dokonać, wykorzystując opisane powyżej metody.

Zajmiemy się Twoją kampanią Google Ads!

Podobne wpisy

Błędy przy zliczaniu konwersji

30listopada2018
Jak unikać sytuacji, w której podejmujemy błędne decyzje na podstawie niemiarodajnych danych? Jakie błędy sprawiają, że statystyki nie są odzwierciedleniem faktycznego stanu rzeczy? Zapoznaj się z najczęściej popełnianymi błędami przy zliczaniu konwersji.

10 przedświątecznych porad marketingowych

21listopada2018
Przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią znacznie większe zakupy niż w inne powszednie dni. Aby tak jednak było, właściciele sklepów muszą wyjątkowo zadbać o atrakcyjność swojej oferty i ruszyć z kampanią reklamową. Jak tego dokonać?