Marketingowe trendy w 2015 roku

Spójna jednolita kampania marketingowa z wykorzystaniem wielu różnych kanałów i narzędzi, ale w pełni ze sobą współgrających – to najważniejsza zasada jaka będzie obowiązywała w e-marketingu w 2015 roku. Jak więc powinna wyglądać skuteczna kampania?
19 grudnia 2014

Jak zwykle końcem roku pojawiają się podsumowania minionych 12 miesięcy i przewidywania dotyczące tych nadchodzących. Specjaliści wskazują przede wszystkim na integrację kanałów komunikacji w ramach jednolitej strategii, której najważniejszym elementem będzie content marketing. Będzie on podstawą wielu działań jak SEO, kampanie wizerunkowe, działania w oparciu o Socia Media. Jednocześnie duże znaczenie będzie ogrywać spersonalizowane podejście względem odbiorcy oraz analityka, czyli mierzenie efektywności kampanii.

1. Content marketing.

Specjaliści do marketingu już w 2014 roku przekonali się o sile content marketingu, dlatego w 2015 roku content będzie miał kluczowe znaczenie. Najważniejsza więc będzie treść, ale przede wszystkim ta wysokiej jakości, dzięki której odbiorca zyska wiedzę i będzie mógł rozwiązać problem. Tym samym bardzo cenioną formą contentu będzie case study, czyli tzw. analiza przypadku. Oprócz jakości contentu bardzo ważna będzie właściwa jego dystrybucja.

W kontekście content marketingu zmieni się sposób korzystania z AdWords i Social Media, które będą narzędziami w komunikacji. Nie będą wyłącznie odsyłać do strony, ale do konkretnego contentu.

2. Video.

Każda forma contentu będzie ogrywała bardzo dużą rolę, jednak dominująca przypadnie video. Wzrost popularności komunikacji wizualnej sprawia, że serwisy typu YouTube czy Vimeo są coraz częściej wykorzystywane do przekazywania informacji. Przewiduje się, że w 2015 roku tego typu kanałów komunikacji będzie więcej, większe znaczenie zyskają również videoblogi.

3. Social Media.

Social Media wcale nie stracą na popularności, wręcz przeciwnie. Do popularnego Facebooka dołączy szereg innych, mniej znanych serwisów społecznościowych. Media te będą bardzo ważne kontekście dystrybucji content marketingu.

4. Content marketing a SEO.

Znaczenie contentu przekłada się na techniki SEO. Content marketing będzie obowiązkowym elementem pozycjonowania, zwiększając jego skuteczność, natomiast typowe działania SEO będą związane z kwestiami technicznymi, jak optymalizacja strony, słowa kluczowe, indeksowanie.

5. Analityka internetowa.

Dla efektywności kampanii marketingowych realizowanych w oparciu o różnorodne treści dystrybuowane wieloma kanałami duże znaczenie będzie miała analiza danych. Analityka, mierzenie efektywności jest konieczne w przypadku strategii długofalowych, a taki właśnie charakter mają kampanie oparte o content marketing i wykorzystujące wielokanałowość.

Analityka internetowa bazuje między innymi na danych dotyczących zachowania klientów, a także ich opinii na temat produktów i usług.  

6. Mobilność.

Urządzenia mobilne są niezbędne dla spójnych i jednolitych kampanii, ponadto ułatwiają budowanie trwałych relacji z klientami. Stąd też konieczność stosowania reponsywnych stron, dostosowanych do mniejszej rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych, które są przecież powszechnie używane.

7. Spersonalizowany przekaz.

Personalizacja będzie ważnym aspektem skutecznej kampanii marketingowej. Każdy przekaz musi być dostosowany do indywidualnych preferencji odbiorcy, dlatego konieczne będzie dokładnie poznanie klientów – ich oczekiwań i potrzeb. Pozwoli to na przesłanie we właściwym momencie informacji dokładnie poszukiwanej przez klienta.

wirtualna społeczność

Podobne wpisy

Czy domeny EMDs nadal są skuteczną taktyką SEO?

16listopada2014
Aktualizacje Google wprowadzane od 2012 roku spowodowały duże zmiany w algorytmie, co przełożyło się na stosowane techniki pozycjonowania. W ramach przeprowadzonych modyfikacji powstaje więc pytanie, jaką domenę wybrać, Exact Match Domains czy Brand Name?

Certyfikowani specjaliści Google Analytics

04listopada2014
Google Analytics Individual Qualification to certyfikat kwalifikowanego specjalisty Google Analytics. Jest on uznawany w środowisku web analytics, jako świadectwo wiedzy i umiejętności w zakresie analityki internetowej.