Mcommerce, czyli znaczenie urządzeń mobilnych w handlu internetowym

O roku mobile marketingu mówiło się w branży od dawna, ale obecnie nikt już nie wątpi, że nastała nowa era. Przyczyną tej sytuacji jest ostatnia zmiana algorytmu, która miała miejsce 21 kwietnia 2015 roku.
4 sierpnia 2015

Sympatyków urządzeń mobilnych przybywa

Liczba wyświetleń na urządzeniach mobilnych już od kilku lat konsekwentnie wzrasta. Użytkowników korzystających ze smartfonów i tabletów wciąż przybywa. Według danych zawartych w raporcie „mShopper – Polacy na zakupach mobilnych” prawie 50% Polaków posiada urządzenia mobilne, a 69% internautów korzysta z nich na co dzień. Co więcej, konsumenci mobilni stanowią 24% ogółu kupujących online. Jednocześnie w raporcie wskazano, że zaledwie około 5% firm posiada strony w wersji mobilnej, co w stosunku do liczby internautów oczekujących tego od marek jest zdecydowanie za mało.
Jak przewidują specjaliści We Are Social (raport „Digital, Social & Mobile in 2015”), w drugiej połowie 2016 roku aż 50% internautów będzie korzystało z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych.

Mobilna ścieżka zakupowa

Wprawdzie na ten moment większość zakupów jest jeszcze dokonywanych za pośrednictwem komputerów stacjonarnych. Jednak znaczenie urządzeń mobilnych wciąż rośnie, a już teraz są one niezmiernie ważne kontekście ścieżki zakupowej. Jak wykazano w raporcie iab Polska „Perspektywy Rozwojowe Mobile Online w Polsce 2015”, bardzo często poszukiwanie konkretnych informacji potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowej odbywa się właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Istotne znaczenie ma również fakt, że użytkownicy korzystają z nie jednego, ale kilku urządzeń w ciągu dnia.

W praktyce więc klienci najpierw weryfikują informacje dotyczące produktu, korzystając z Internetu i urządzeń mobilnych, a następnie dokonują zakupu – w sposób tradycyjny lub online (za pośrednictwem komputerów lub urządzeń mobilnych).

Google docenia responsive web design

Wszystko to stało się dla Google sygnałem do kolejnych zmian. W efekcie więc wprowadzono aktualizację, która spowodowała, że w wyszukiwarce mobilnej strony responsywne są dodatkowo oznaczane, a co najważniejsze wyświetlają się wyżej niż niedostosowane do tabletów czy smartfonów. Zmiany jak na razie nie dotyczą wyszukiwarki stacjonarnej, obejmują wyłącznie wyniki mobilne.

Mimo wszystko ostatnia aktualizacja pokazała, jak ważne jest tworzenie i wdrażanie rozwiązań mobilnych, zgodnie z oczekiwaniami użytkowników Internetu – potencjalnych klientów. Responsive Web Design (strony responsywne) to obecnie standard, a nie dodatek, jak to jeszcze było kilka lat temu. Aby móc skutecznie komunikować się z klientami, marka musi posiadać stronę (sklep internetowy) w wersji mobilnej.

Jak wykazano w raporcie iab Polska „Perspektywy Rozwojowe Mobile Online w Polsce 2015”, każdego roku coraz więcej Polaków posiada smartfony, które okazują się być najczęściej używanym urządzeniem mobilnym. Tym samym mobile marketing jest obecnie ważnym kanałem komunikacji, w związku z czym nie dziwi fakt, że firmy coraz więcej w niego inwestują.

Podobne wpisy

5 powodów, dla których warto postawić na marketing viralowy

30 lipca 2015
W 2011 roku przeprowadzono kampanię wizerunkową CENEO - „Łowcy promocji”. Jej kluczowym elementem był viral „Diss na Ceneo” i filmik przedstawiający historię tytułowych bohaterów.

Real-time marketing – najważniejszy trend marketingowy 2015 roku

20 lipca 2015
Kiedy w 2013 roku marka Oreo zareagowała w Social Media na incydent mający miejsce podczas finałowego meczu zawodowej ligi NFL, nikt zapewne nie przypuszczał, że spontaniczne działania staną się częścią planowanych strategii marketingowych.