Najlepsze narzędzia, które pomogą ci „ogarnąć” Social Media

Społecznościówki to nie tylko „piaskownica” dla zwykłych użytkowników, którzy publikują zdjęcia, filmy, plotkują itp. To także atrakcyjna przestrzeń dla współczesnego biznesu.
28 października 2015

Nie tylko „piaskownica”

media społecznościowe facebookSpołecznościówki to nie tylko „piaskownica” dla zwykłych użytkowników, którzy publikują zdjęcia, filmy, plotkują itp. To także atrakcyjna przestrzeń dla współczesnego biznesu. Serwisy społecznościowe w nowoczesnym marketingu, budowaniu wizerunku, komunikacji i sprzedaży to pozycja niemal obowiązkowa.

W zależności od wielkości i popularności marki skala działań jest zdecydowanie różna. Ale w każdym przypadku stanowi ją interakcja z otoczeniem oraz budowanie wartościowej grupy „fanów”. Co mam na myśli pisząc „wartościowej”? Takiej, której nie stanowią konta widma czy boty, a żywi ludzie – aktywni, chętni do rozmowy i zaangażowani. Bez nich jakiekolwiek działania w mediach społecznościowych są bezwartościowe. Zadań jest więc całkiem sporo. Na szczęście istnieją narzędzia, które pomagają usprawnić i ułatwić zarządzanie profilami.

Podstawowe programy

1. Crowdfire

Aplikacja ma kilka przydatnych funkcji:

  • narzędzia pozwalające budować wartościową publiczność (w tym funkcja „Kopiuj Obserwujących”)
  • analiza aktywności profilu i jej wpływ na zmianę liczebności widowni
  • narzędzia pozwalające porównywać aktywność dwóch profili
  • oznaczanie nieaktywnych i przestających nas śledzić użytkowników

Osoby zaczynające swoją przygodę z social mediami zaskoczone są jak czasami niespodziewanie (i nie wiadomo do końca skąd) pojawiają się nowi obserwujący. Dość szybko jednak uczą się, że w szczególności na Twitterze, prowadzona jest swego rodzaju rozgrywka. Ktoś zaczyna nas obserwować, licząc, że zrobimy to samo. A za jakiś czas przestaje nas śledzić tylko po to, żeby podnieść wskaźnik „Followers/Followees” na swoim profilu. Mało sympatyczne, prawda? Jednak dzięki Crowdfire mamy większą kontrolę nad tworzeniem wartościowej i lojalnej publiczności. Zastosowane mechanizmy pozwalają identyfikować odpowiednich dla nas użytkowników (np. aktywne osoby z branży albo widownię konkurencji).

2. Commun.it

To jedno z najpopularniejszych rozwiązań pomagających obsługiwać profil na Twitterze. Pozwala regulować ruch, zwiększać zaangażowanie fanów i zarządzać bazą widzów. U podstaw działania aplikacji leży założenie, że nie każdy użytkownik jest tak samo wartościowy. Jakkolwiek by to dyskryminująco nie brzmiało, taka jest prawda. Dla nas, np. jako marki, liczą się osoby aktywne, zainteresowane tematyką związaną z naszą branżą, osoby wpływowe w social mediach itp. Commun.it pozwala je wyszukiwać i identyfikować.

 Aplikacja pozwala także na:

  • darmowe analizy aktywności i działań na profilu
  • zarządzanie wieloma kontami i automatyczne publikowanie postów zgodnie z terminarzem
  • identyfikację najbardziej wartościowych użytkowników
  • sprawne zarządzenie profilem, bazą obserwujących i relacjami z fanami

3. FollowerWonk

FollowerWonk służy przede wszystkim odnajdowaniu wartościowych użytkowników a swoje działanie opiera na przeszukiwaniu opisów profili. Te krótkie biosy, zawierają informacje o osobie, jej zainteresowaniach, celach czy zajęciach. Ponadto wiele z tych notatek jest optymalizowana specjalnie pod SEO, ułatwiając ich wyszukanie. Dzięki aplikacji będziemy mogli poznać różne dane dotyczące naszych fanów – kim są, gdzie przebywają, kiedy korzystają z Twittera itp.

Aplikacja oferuje:

  • optymalizację profilu i dopasowanie go do oczekiwań i zwyczajów użytkowników
  • śledzenie i sortowanie użytkowników
  • przeszukiwanie opisów profili oraz identyfikację najbardziej dla nas wartościowych
  • analizę aktywności / porównywanie kont

4. SimplyMeasured

Jak z pewnością zauważyliście proponowana cena jest dość imponująca. Ale prawda jest taka, że SimplyMeasured to jedno z najbardziej kompleksowych i zaawansowanych narzędzi do obsługi profili społecznościowych. Zostało zaprojektowane z myślą o brand menadżerach i zespołach social media. To także oficjalny partner Facebook’a, Twitter’a, YouTube oraz Tumblr. SimplyMeasured dostarcza licznych danych, zestawień i analiz, dotyczących ruchu, aktywności czy zachowań widowni. Te informacje zapewniają szerokie spojrzenie na social media w kontekście własnej marki. Dzięki nim możemy odpowiednio optymalizować działania i strategię, pozyskiwać widownię oraz podejmować akcje promocyjne.

SimplyMeasured to:

  • statystyki ruchu w social media (dane z Google)
  • nielimitowana przestrzeń dla gromadzenia danych
  • dostępność do danych w formacie Excel
  • analiza widowni na wszystkich platformach
  • monitorowanie słów kluczowych i hashtagów

5. Social Quant

Wartościowa publiczność – zaangażowana, chętna do komunikacji i interakcji. To marzenie każdego, kto chce osiągnąć coś w social mediach. Proces budowania widowni jest jednak zazwyczaj ciężki, długotrwały i żmudny, zwłaszcza jeśli robimy to „ręcznie”. Social Quant jest znany z posiadania jednego z najlepszych silników auto-obserwowania użytkowników. Zazwyczaj automatyczne wyszukiwarki nie zapewniają odpowiedniej jakości. Inaczej jest w przypadku tej aplikacji, która potrafi znaleźć najbardziej wartościowe dla nas osoby.

Social Quant to:

  • znajdowanie ludzi, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszym profilem
  • znajdowanie i oznaczanie użytkowników, których warto obserwować
  • automatyczna analiza obserwujących, pozwalająca zarządzać widownią

Dodatkowe programy

6. Iconoaquare

Instagram to sieć, która długo pozostawała „niszowa”. Dopiero stosunkowo niedawno zaczęła wdrażać rozwiązania dostosowane do użytkownika biznesowego. Z tego powodu oferta zewnętrznych aplikacji do jego obsługi jest dość uboga. Niemniej, Iconosquare jest z pewnością najlepszą z obecnie dostępnych na rynku. Aplikacja pozwala między innymi na sprawne zarządzanie profilem – komunikację z otoczeniem, dodawanie i przeglądanie treści, a także podgląd statystyk dotyczących zmian w liczebności widowni.

Iconosquare pozwala także na:

  • zainstalowanie wtyczki umożliwiającej publikowanie postów z Instagram’a na Facebook’u
  • śledzenie hashtagów
  • przydzielenie adresu URL do zawartości profilu
  • analiza najlepszych przedziałów czasowych dla publikacji zawartości

7. Tweepi

Czyszczenie profilu z nieśledzących nas osób jest obecnie powszechną praktyką. Istnieje sporo narzędzi, które potrafią sprawnie „sprzątać”, dlaczego zatem warto wybrać akurat Tweepi? Ponieważ ma kilka innych, bardzo przydatnych funkcji. Najciekawszą jest chyba „zmuszenie” kogoś do zaprzestania śledzenia naszego kanału. Po co to komu? Wyobraźmy sobie sytuację, w której prowadzimy Twittera i pośród naszej widowni jest osoba wulgarna, agresywna, obrażająca innych. Nikomu nie zależy na jej obecności, ale jak zmusić ją do opuszczenia naszego profilu? Tutaj właśnie z pomocą przychodzą mechanizmy Tweepi.

Co jeszcze potrafi aplikacja:

  • wyszukiwać „wartościowych” użytkowników
  • automatyczne usuwać nieaktywne konta, „zmuszać” do opuszczenia kanału
  • wyszukiwać użytkowników wykorzystując liczne schematy (po tweet’ach, geolokalizacji, opisach)
  • zarządzać wieloma profilami

8. Social Inbox

Aplikacja zaprojektowana przez Hubspot to przede wszystkim wygodny w użyciu menadżer treści i relacji z otoczeniem. Każda z sieci społecznościowych ma swoją własną specyfikę, publikę, możliwości budowania i rozwoju wizerunku. Jednak obsługa wszystkich platform potrafi być męcząca i dezorientująca, zwłaszcza w przypadku bardzo popularnych kanałów z dużym ruchem i aktywnymi użytkownikami. Social Inbox pozwala porządkować wiadomości w czytelne streamy, ułatwiające wykonywanie codziennych zadań.

Co daje nam aplikacja:

  • ustalanie terminarza publikacji postów
  • podgląd na listę nowych Obserwujących
  • narzędzia ułatwiające obserwację aktywności użytkowników
  • powiązanie z naszą bazą kontaktów na HubSpot

9. ManageFlitter

  • Adres: https://manageflitter.com/
  • Cena: bezpłatna do prywatnego użytku, od $12/miesięcznie dla kont biznesowych
  • Sieci: Twitter

Oprócz wielu przydatnych narzędzi, ManageFlitter posiada jedno, szczególnie atrakcyjne. Dostarcza bardzo trafnych odpowiedzi na chyba najważniejsze pytania jakie można zadać w social mediach. Kiedy publikować treści? Kiedy obecni są nasi użytkownicy? Jak zmniejszyć szanse na zaginięcie w tłumie i szumie komunikacyjnym?

ManageFlitter pozwala nam także na:

  • sprawne zarządzanie i „czyszczenie” widowni z nieaktywnych kont, botów i kont widm
  • wyszukiwanie „wartościowych” użytkowników (według różnych parametrów)
  • analizowanie danych i określanie, kiedy najlepiej publikować treści
  • udzielanie odpowiedzi na pytanie, kiedy nasi użytkownicy są online

10. Likealbe Hub

  • Adres: https://likeablehub.com/
  • Cena: bezpłatna za wersję podstawową, od $19.99/miesięcznie po okresie próbnym za wyższe wersje
  • Sieci: Facebook, LinkedIn, Twitter

Funkcjonowanie w dzisiejszym Internecie i social mediach jest bardzo wymagające. Potrzeba sporo czasu, cierpliwości i pomysłowości. Pomysłowości, która wyrażać się będzie w ciekawych i angażujących treściach. To w końcu one mają przyciągnąć i utrzymać przy nas odbiorcę. Likeable Hub pomaga je tworzyć oraz właściwie promować. Najważniejsze jest to, że pomysły i treści Likeable Hub nie są tworzone automatycznie ale przez prawdziwych ludzi. Dobierają je zgodnie naszymi wytycznymi i specyfiką branży, w której funkcjonujemy. W ten sposób nasi odbiorcy mogą finalnie otrzymać wartościowe i ciekawe materiały.

Dzięki Likeable Hub możemy:

  • korzystać ze swego rodzaju biblioteki tematów, materiałów i treści
  • śledzić tematy i zagadnienia na Twitterze, aby móc określić co interesuje użytkowników
  • przyspieszyć budowanie widowni dzięki Turbopost™ 
  • oglądać statystki wzrostu i zaangażowania użytkowników naszego kanału

Potęga Social Media

Z badań wynika że każdy z nas spędza średnio  1,45 h dziennie na serwisach społecznościowych. Już co 4 Polak aktywnie korzysta z Facbooka, a globalna populacja fanów Social Mediów sięga 2,4 miliarda ludzi.

media społecznościowe grafika

 

Podobne wpisy

8 kłamstw o content marketing, w które pewnie wierzysz

01października2015
Postaramy się rozprawić z największymi „nieprawdami” dotyczącymi content marketing.

Jak zacząć przygodę z analityką internetową i dlaczego jest ona potrzebna?

18września2015
Analityka internetowa jest ważną częścią e-marketingu, ponieważ dostarcza szereg danych potrzebnych do efektywnej realizacji zakładanych celów biznesowych.