Najpopularniejsze serwisy społecznościowe

Współczesny świat żyje w social media. Tam „spotykamy” się ze znajomymi, śledzimy ciekawostki ze świata i szukamy rozrywki. A w końcu, to miejsce gdzie marki z całego świata próbują zdobyć zaufanie klientów.
10 sierpnia 2018

Rynek mediów społecznościowych rozwija się od 2004 roku, kiedy to powstał Facebook. Od tamtej pory stale ewoluuje. Z jednej strony stara się dopasować do oczekiwań użytkowników, z drugiej natomiast wyznaczać trendy. Przez 14 lat wiele się zmieniało: serwisy powstawały i upadały, jedne niesione falą popularności umocniły się na pozycjach liderów, inne natomiast po świetnym starcie popadały w mrok zapomnienia. Faktem jest jednak to, że sporej części z nas trudno sobie wyobrazić dzisiaj życie bez Facebooka, Instagrama czy YouTube.
 

Ile osób korzysta z social media?

Jak zatem wygląda ranking serwisów społecznościowych pod względem liczby użytkowników? Cennych informacji w tym temacie dostarcza Statista, prezentując aktualne dane za lipiec 2018.

Użytkownicy social media w liczbach

Źródło: statista.com

Dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że Facebook pozostaje na pozycji lidera. Jednak dynamika rozwoju tego serwisu wydaje się powoli zwalniać (w stosunku do stycznia 2018 zanotował wzrost +1%). Oczywiście warto zadać sobie pytanie – jak długo jeszcze może zdobywać nowych użytkowników? Mocno generalizując i upraszczając można założyć, że liczba aktywnych internautów na świecie jest relatywnie ograniczona. Mimo to portal Marka Zuckerberga ma jeszcze spory potencjał. Według danych na świecie jest obecnie około 4 miliardów osób z dostępem do sieci.

Drugim wartym zanotowania faktem jest wyraźnie zwyżkująca forma YouTube (+27% w stosunku do stycznia 2018), który goni lidera i dynamicznie zmniejsza dzielący ich dystans. Na podium zmieściła się także aplikacja WhatsApp (+15%), która może na naszym rynku nie jest jeszcze najpopularniejszym komunikatorem, ale globalnie rośnie w siłę.

Największy wzrost zanotował z kolei Reddit (+32%). Jest to dość specyficzny kanał społecznościowy, skupiający się na agregacji newsów, linków i grafik, nastawiony na dyskusję między użytkownikami. W swojej minimalistycznej formule jest nieco zbliżony do Twittera, którego skutecznie ściga w rankingu. Stawkę zamykają Pinterest oraz Telegram (niekomercyjny komunikator bazujący na chmurze obliczeniowej).

Spoglądając na powyższy wykres z pewnością zauważycie kilka nazw, które mogą Wam mówić bardzo niewiele lub też w niektórych przypadkach kompletnie nic. WeChat, QQ, QZone Doujin / Tik Tok, Sina Weibo, Baidu Tieba – to aplikacje, serwisy i komunikatory z Chin, które obecnie działają przede wszystkim na tamtejszym rynku. A z racji jego wielkości i ilości aktywnych użytkowników uplasowały się bardzo wysoko w globalnym zestawieniu.

Jako ciekawostkę, przygotowaliśmy zestawienie wybranych serwisów, aplikacji i komunikatorów. W ten sposób lepiej można zaobserwować przyrost aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatnich lat. Należy potraktować je jednak orientacyjne, gdyż niektóre dane historyczne są nieścisłe w zależności od źródła.

Użytkownicy portali społecznościowych

Opracowanie własne

Podsumowując

Dzięki statystkom widzimy jak na przestrzeni zaledwie 14 lat portale społecznościowe się zmieniały, a przede wszystkim jak znacznie urosły w siłę. Doszliśmy do momentu, gdzie wiele osób nie wyobraża sobie komunikacji bez social mediów, a kanał internetowy coraz częściej jest wykorzystywany również przez firmy. To zapewne nie koniec rozwoju obecnych serwisów i powstawania nowych rozwiązań. Co utrzyma się na liście,  co nowego się na niej ukaże, a może coś zniknie? Aby uzyskać odpowiedź pozostaje nam jedynie czekać i śledzić wiadomości branżowe.

 

Wykorzystaj potencjał portali społecznościowych!

Podobne wpisy

Nowości YouTube do celów efektywnościowych

03sierpnia2018
W ostatnim czasie w Google Ads rozszerzył możliwości reklamowania się w serwisie YouTube. Oznacza to, że w ręce markertingowców zostały oddane kolejne narzędzia do zwiększania świadomości marek i zaangażowania.

Jak bezpiecznie dla SEO wdrożyć protokół SSL

27lipca2018
Przeglądarka Chrome informuje użytkowników o niebezpiecznym połączeniu na stronach, na których nie wdrożono certyfikatu SSL. Sprawdź jak bezpiecznie przejść na SSL bez spadków w organicznych wynikach wyszukiwania.