Native advertising alternatywą reklamy tradycyjnej

Czy możliwe jest skuteczne wykorzystanie tradycyjnych metod reklamowych w marketingu internetowym? Okazuje się, że jak najbardziej. A wszystko za sprawą reklamy natywnej, która poprzez wartościowy i adekwatny content, promuje markę, usługę lub produkt.
28 stycznia 2015

Czym jest reklama natywna?

Reklama natywna (z ang. native advertising) jak dotąd nie doczekała się jednoznacznej definicji, w związku z czym jej rozumienie w środowisku marketingu internetowego jest stosunkowo szerokie. Przede wszystkim traktowana jest jako alternatywa dla tradycyjnej reklamy display, której konsumenci poświęcają coraz mniej uwagi, ponieważ poszukują konkretnych informacji. W ten sposób stają się obojętni na nagle pojawiające się bannery reklamowe (banner blindness), a nawet korzystają z ad-blocków, uniemożliwiających wyświetlanie bannerów. Komunikaty w formie tradycyjnej reklamy są ignorowane i traktowane jako bezwartościowe, podczas gdy przydatny content zawsze znajduje odbiorców.

Wartościowy content zamiast komunikatu reklamowego

Koncepcja native advertising powstała wiec ze względu na zmianę zachowania i oczekiwań użytkowników. Skuteczne okazało się wykorzystanie tradycyjnych rozwiązań, ale w zupełnie nowej formie, bo opartej o wysokiej jakości treści, które bardzo często mają charakter dziennikarski.

Ze względu na sposób przygotowania i udostępniania, reklama natywna jest nieinwazyjną formą promocji. Cechuje ją dokładne:

  • dopasowanie do oczekiwań odbiorców,
  • dostosowanie do kontekstu, w którym się znajduje (tematycznie i wizualnie do contentu i serwisu).

Tym samym jest integralną częścią serwisu, w którym jest publikowana, przy czym dla użytkownika musi być wartościowa, aby się nią zainteresował. Mimo że jest formą reklamy sponsorowanej (opatrzona logo i stosowną adnotacją), stanowi przydatny content przedstawiony w ciekawy sposób. W ten sposób odbiorca sam decyduje o zapoznaniu się z komunikatem reklamowym, a nie jest on mu nachalnie wyświetlany.

Native advertising a digital marketing

Celem reklamy natywnej jest zarówno poinformowanie o marce czy produkcie, jak i dostarczenie potrzebnych w związku z tym materiałów, których odbiorca rzeczywiście może oczekiwać (których poszukuje). Tak przygotowana treść powinna więc:

  • dostarczać wartościowych informacji,
  • stanowić wiarygodny przekaz,
  • wzbudzać zainteresowanie.

Reklama natywna wykorzystuje tradycyjne metody reklamowe, ale jednocześnie korzysta z digital marketingu. Ze względu na dostosowanie formy do specyfiki danego środowiska może występować jako:

  • artykuły sponsorowane i informacje prasowe,
  • sponsorowane posty (Facebook) i wiadomości (Twitter),
  • zdjęcia (Pinterst, Instagram),
  • rozbudowane video,
  • product placement.

Mimo że reklama natywna jest formą reklamową, jej zawartość stanowi content przydatny dla potencjalnego konsumenta, który chętniej zapozna się z przekazywaną w ten sposób informacją aniżei krótkim hasłem odsyłającym do określonej strony.

słownictwo marketingowe

Podobne wpisy

Marketingowe trendy w 2015 roku

19grudnia2014
Spójna jednolita kampania marketingowa z wykorzystaniem wielu różnych kanałów i narzędzi, ale w pełni ze sobą współgrających – to najważniejsza zasada jaka będzie obowiązywała w e-marketingu w 2015 roku. Jak więc powinna wyglądać skuteczna kampania?

Czy domeny EMDs nadal są skuteczną taktyką SEO?

16listopada2014
Aktualizacje Google wprowadzane od 2012 roku spowodowały duże zmiany w algorytmie, co przełożyło się na stosowane techniki pozycjonowania. W ramach przeprowadzonych modyfikacji powstaje więc pytanie, jaką domenę wybrać, Exact Match Domains czy Brand Name?