Nowe funkcje IF w reklamie AdWords

Google nieustannie rozwija swoje narzędzia, pozwalając na coraz bardziej precyzyjne docieranie do odbiorców.
6 lutego 2017

A co „jeśli”, czyli instrukcja warunkowa IF

reklama w sieci - adwordsNa kontach AdWords pojawiła się kolejna nowość - mamy teraz możliwość dodatkowego konfigurowania reklam tekstowych. Pozwoli na lepsze personalizowanie komunikatów do użytkowników spełniających określone przez nas warunki. Rozwiązanie będzie opierać się na mechanizmie IFTTT (If this than that), czyli zdań warunkowych.
 
Dla zobrazowania tematu, poniżej kilka przykładów:
  • jeśli (IF) użytkownik jest stałym klientem, pojawi się komunikat odwołujący się np. do promocji dla stałych klientów
  • jeśli (IF) jest kobietą, wyświetli się tekst adresowany do tej części grupy odbiorców
  • jeśli (IF) używa urządzeń mobilnych, reklama może poinformować go o wygodnym serwisie mobilnym itd.
Zasada jest prosta i prawidłowe używanie nowej funkcji nie wymaga znajomości warunkowania na poziomie programistycznym. Jeśli reklama (tudzież odbiorca) spełni wyznaczony przez nas warunek X, wtedy system wykonuje akcję Y (w tym przypadku wyświetla odpowiedni tekst reklamowy). Do warunków, na których będzie można operować, zaliczymy m.in. płeć, bieżący czas, wiek, status klienta – nowy, powracający czy urządzenie na jakim jest wyświetlana reklama.
 
Co więcej instrukcję warunkową IF można wprowadzić w dowolnym polu rozszerzonego tekstu reklamowego. Do dyspozycji będziemy mieli zatem nagłówki, ścieżkę oraz opis. Pole końcowego adresu URL pozostanie bez zmian, zatem bez względu na to do kogo kierujemy spersonalizowaną reklamę, każdy z użytkowników będzie kierowany w to samo miejsce w sieci. Mimo tego dobrze przygotowany, dedykowany komunikat, ma rzeczywiście szansę na podniesienie wskaźników CTR czy nawet samej konwersji. W końcu mimo całego narzekania na to, że jesteśmy nieustannie śledzeni w Internecie, lubimy przecież dedykowane i dopasowane reklamy.

A w praktyce...

Google podaje taki przykład (źródło: https://plus.google.com/+GoogleAds/posts/RnpMvYg6gkk):

funkcja if reklama adwords

Jak widać, możliwe jest ustawianie kilku różnych warunków w ramach jednej reklamy. W nagłówku 2 użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych, wyświetli się komunikat mówiący o szybkim i wygodnym systemie rezerwacji mobilnej. Z kolei w opisie zamieszczono warunek dotyczący stałych klientów – zostaną poinformowani o przysługującej im 15% zniżce na zakupy.

Oprócz „zabawy” z warunkami i personalizowaniem tekstów, możliwe jest także zdefiniowanie domyślnych wartości dla poszczególnych pól. Pojawią się odbiorcom, którzy nie spełnią określonych przez nas parametrów.

seo adwords

Podobne wpisy

Jak prawidłowo liczyć i interpretować konwersje wspomagane

26stycznia2017
Liczenie konwersji wspomaganych w Google Analytics potrafi przysporzyć problemów. Zobacz jak robić to poprawnie.

Zmiany w Merchant Center - pamiętaj o numerach GTIN

19stycznia2017
Do tej pory istniała możliwość dodawania produktów, które nie posiadały atrybutu gtin [gtin]. Jednak od 14 lutego 2017 roku, Google zacznie je odrzucać. Co oznacza, że nie będzie można ich sprzedawać przez GMC.