Nowe możliwości reklamowe Social Media – reklama w Messengerze

W ostatnim czasie Facebook rozszerzył możliwości reklamowe o Messengera. Nowe narzędzia mają na celu komercyjne spożytkowanie niewykorzystanego dotąd potencjału aplikacji.
28 lipca 2017

Facebook to potężne narzędzie służące komunikacji społecznej. Portal gromadzący 2 mld użytkowników jest również szeroką, wykorzystywaną przez marki, płaszczyzną promocji. Do dotychczasowych sposobów działań promocyjnych dołączają nowe. W ostatnim czasie Facebook rozszerzył możliwości reklamowe o Messengera. Nowe narzędzia mają na celu komercyjne spożytkowanie niewykorzystanego dotąd potencjału aplikacji.

Reklama w Messengerze

Korzystasz z Messengera? Już niedługo wraz z ponad miliardem aktywnych użytkowników w komunikatorze zobaczysz reklamy. Ruch potentata w branży mediów społecznościowych wydaje się zrozumiały, zważając na liczbę klientów aplikacji.  Usługa testowana dotąd w Australii i Tajlandii, została rozszerzona na inne Państwa, w tym Polskę i stanowi łakomy kąsek dla marketingowców i właścicieli firm pragnących zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.

Sukcesywne umacnianie pozycji komunikatora i rozbudowywanie go o nowe funkcje sprawiło, że pojawienie się treści reklamowych było kwestą czasu. Powolne wyczerpywanie się tradycyjnego potencjału reklamowego skutkowało potrzebą znalezienia nowych przestrzeni promocji.

Na zmiany nie musieliśmy długo czekać. Stało się. Obecnie jest już możliwa płatna promocja firmy w Messengerze (o konfiguracji bota w aplikacji pisaliśmy tutaj).

Reklamy Messengerze  są rozszerzeniem tych znanych z Facebooka oraz Instagrama i posiadają te same funkcje, co one.  Jeśli spodziewasz się rewolucji, rozczarujemy Cię. Nowe opcje będą wrażane stopniowo. Na początku możemy tworzyć reklamy, których celem jest zwiększenie ruchu bądź konwersja. Ten podstawowy pakiet w przyszłości będzie rozszerzany o nowe możliwości, między innymi kampanie zachęcające do instalacji aplikacji.

Użytkowników, którzy obawiali się ingerencji wiadomości, uspokajamy. Możecie odetchnąć z ulgą, treści promocyjne wyświetlane będą w karcie głównej aplikacji, co ostatecznie rozwiewa obawy o zbytnią ingerencję w prywatne rozmowy.

reklama w messengerze - przykład

Źródło: Facebook.com

Wraz z wprowadzeniem reklam w Messengerze marki otrzymały nowe narzędzia pozwalające wygodnie dotrzeć do milionów ludzi. Jak zauważają eksperci, ruch jest szansą dla firm, które zyskują dostęp do ponad miliarda użytkowników. Wobec takich liczb nie dziwią działania Facebooka zmierzające do monetyzacji ich potencjału.

Patrząc w przyszłość, trzeba zauważyć, że popularność aplikacji i liczba użytkowników sprawiają, że, że Messenger stanie się obowiązkowym polem promocji branym pod uwagę przy opracowaniu strategii marketingowych marek.

Tworzenie reklamy w praktyce

Stworzenie reklamy na Messengerze jest podobne do procesu znanego z Facebooka i nie zajmuje więcej czasu.

1. Wybierz umiejscowienie

reklama messenger 1

2. Dobierz format, który najlepiej spełni cele Twojej reklamy.

reklama messenger 2

3. Zamieść obraz stanowiący oprawę graficzną Twojej reklamy. Oto zalecana specyfikacja obrazu.

reklama messenger 3

4. Uzupełnij pole „Linki”.

Facebook umożliwia dwie strategie przekierowania. Po kliknięciu reklamy użytkownik zostaje przeniesiony do strony docelowej lub okna rozmowy. Wyboru najbardziej odpowiadającej nam opcji dokonujemy w oknie „Linki”.

reklama messenger 4

To już prawie koniec. Pozostało uzupełnić ostatnie pola.

reklama messenger 5

Proces przygotowania reklamy dobiegł końca. Teraz możesz dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców, a wszystko to w Messengerze.

Oto efekt finalny:

reklama messenger - przykład

Reklamy w Messengerze stają się faktem, przyszłość pokaże, jak zareagują liczni użytkownicy aplikacji. Wieszczona utrata konsumentów wydaje się przesadzona. Niewątpliwie zmiany wprowadzone przez Facebook są nowym krokiem ku budowaniu świadomości marki w Internecie.

social media - grafika

Podobne wpisy

Jak wdrożyć Chatbot w Messengerze na Facebooku - instrukcja

21lipca2017
Sama idea samoczynnej komunikacji nie jest nowym zjawiskiem, a próby jej wdrażania znane są z innych platform. Nigdy wcześniej jednak nie cieszyła się taką popularnością i możliwościami personalizacji uwzględniającymi specyficzne potrzeby marek.

6 sposobów jak usprawnić pozycjonowanie e-sklepu

14lipca2017
Taktyki SEO dedykowane stronom internetowym nie zawsze zdają egzamin w przypadku bardzo rozbudowanych e-sklepów. Koniecznie jest inne podejście do tematu i skupienie się na najważniejszych obszarach.