Ostatnie nowinki ze świata AdWords

Nikogo nie trzeba przekonywać, że AdWords to jedno z najpopularniejszych (i podstawowych) narzędzi promocji marek w sieci. To także oczko w głowie Google, który nieustannie je rozwija i usprawnia. Przybliżymy Wam najświeższe nowości AdWords.
4 listopada 2016

Reklamy elastyczne i rozszerzone reklamy tekstowe

Reklamy elastyczne to nowy format reklam, które dopasowują swój wygląd do miejsca, w którym się wyświetlają. Zatem w zależności od tego gdzie się pojawią, mogą przybrać postać reklamy tekstowej, natywnego banera reklamowego lub klasycznego displayowego. Jaka jest zatem różnica pomiędzy reklamą natywną a tą z GDN? W założeniu, ta pierwsza ma dopasowywać się do ogólnego stylu strony, aby jak najbardziej przypominać oryginalną treść witryny.

Aby rozpocząć tworzenie reklam elastycznych konieczne jest udostępnienie odpowiednich grafik, tekstów, nagłówków i docelowej strony www. Google udostępnia także dla tych banerów bazę własnych grafik. Po rozpoczęciu kampanii, AdWords automatycznie będzie wykorzystywał te materiały i samodzielnie tworzył reklamy wyświetlane odbiorcom. 

reklamy adwords - przykłady

 

Z kolei rozszerzone reklamy tekstowe to chyba największa z ostatnich nowości, która została zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. Na czym polega zmiana? Przede wszystkim będziemy mieli do dyspozycji więcej miejsca na tekst. Nagłówek ma już dwa pola zamiast jednego, a zamiast dwóch linii opisu (po 35 znaków każda), dostaniemy jedną – ale za to 80-znakową. Wyświetlany URL będzie teraz pobierany przez AdWords z końcowego adresu URL. Tworząc reklamę nie trzeba go już wpisywać. AdWords użyje końcowej domeny oraz umożliwi dodanie dwóch, opcjonalnych pól „ścieżka”. Wisienką na torcie staje się lepsza optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych. W praktyce oznacza to, że podczas tworzenia reklamy nie trzeba już wybierać odpowiedniej opcji. Automatycznie otrzymamy podgląd w formacie desktop i mobile. 

rozszerzone reklamy tekstowe

wizualizacja zmian w reklamach tekstowych AdWords

Purchase on Google, TrueView for Action,

Bumper Ads

Jeszcze nie przebrzmiała wrzawa po pojawieniu się facebookowego Sklepu, a tu okazuje się, Google rozszerza obszar działania swojego Purchase on Google, z którego będzie można korzystać także w Polsce. PoG rozwija nieco ideę kryjącą się za Google Merchant Center, a jednocześnie swój główny mechanizm opiera na zasadzie podobnej do sekcji Sklep na Facebook’u. Chodzi tu o skrócenie drogi jaką potencjalny konsument musi wykonać aby dokonania zakupu. Podczas gdy Sklep FB wygrywa ściśle określoną grupą odbiorców (w końcu to medium społecznościowe), o tyle Google pozwala dokonać zakupów już z poziomu wyników wyszukiwania :„szukasz – znajdujesz – kupujesz”. 

purchase on google

 

TrueView for Action to jeden z nowych formatów, które oferuje nam AdWords w ramach kampanii prowadzonych z użyciem YouTube. Pozwala na wyświetlenie baneru „call-to-action” pod emitowanym (i skorelowanym) spotem reklamowym. Treść wezwania może być odpowiednio zmodyfikowana w zależności od naszych potrzeb, np. „dowiedz się więcej”, jak na poniższym przykładzie. Baner wyświetla się pod "właściwym" filmem przez cały czas - nawet po zakończeniu reklamy. To kolejny sposób na zachęcenie użytkowników do interakcji i skrócenie drogi w procesie zakupowym. 

adwords - trueview for action

 

Z kolei Bumper Ads, to według Google, odpowiedź na potrzeby rynku i dynamicznego rozwoju urządzeń mobilnych. Z tego względu ten format reklamy jest dedykowany wyłącznie mobilnej rzeczywistości i ma stanowić idealne dopełnienie kampanii TrueView. Bumper Ads stanowić będą swego rodzaju trailery właściwych „pełnowymiarowych” reklam lub ich skróconą wersję. Mają zaciekawić widza, który zechce poszukać dalszych informacji (co umożliwimy mu oczywiście za pomocą banerów TrueView). Najważniejsze w tym formacie jest to, że mają trwać tylko 6 sekund i nie można ich przerwać.

Rozszerzenie wiadomości AdWords jest dostępne

Wszyscy reklamodawcy dostali w swoje ręce nowe narzędzie, jakim jest rozszerzenie wiadomości w kampaniach AdWords. Oczywiście nie powinno być zaskoczeniem dla nikogo, że dostępne jest dla urządzeń mobilnych. 
 
Rozszerzenie, o którym tutaj mowa, umożliwia skontaktowanie się odbiorcy z reklamodawcą (w domyśle reklamowaną marką) za pomocą wiadomości SMS wysyłanej bezpośrednio z poziomu reklamy. Po kliknięciu w przycisk CTA, którego tekst możemy dowolnie dopasować, domyślnie będzie otwierała się aplikacja odpowiedzialna za wysyłanie SMS-ów. Co więcej, dla wygody użytkownika, wyświetli się (ustalona przez nas) domyślna treść wiadomości, tak aby nie musiał pisać jej sam. Oczywiście może ją przed wysłaniem odpowiednio zmodyfikować. 
 
adwords - wiadomości
 
Opcja automatycznego dodawania treści z pewnością ułatwi korzystanie z tej funkcjonalności użytkownikom. Z kolei większa powierzchnia reklamy zapewni nam dodatkową przewagę nad konkurencją (pamiętajmy o ograniczonej ilości wyświetlanej treści na smartfonach). Ten model reklamowania rozliczany jest za kliknięcie. 
 

Kampanie kierowane na demografię

W końcu oczekiwana zmiana i usprawnienie w AdWords pojawi się na wszystkich kontach. Prowadzone kampanie w wyszukiwarkach będzie można kierować według kryteriów demograficznych. Oprócz znanego już targetowania na listy remarketingowe (RLSA) i mailingowe (Customer Match) można wybierać płeć i przedziały wiekowe. W ten sposób jeszcze precyzyjniej dotrzemy z komunikacją do naszych grup docelowych.

seo adwords

Podobne wpisy

Halloween – strasznie kreatywny czas w marketingu

28października2016
Halloween, mimo że w Polsce zdobywa dopiero popularność, w wielu miejscach na świecie, jest bardzo ważnym wydarzeniem – z punktu widzenia dobrej zabawy, sprzedaży i kreatywnych reklam.

Zniknęły „lajki” z Facebooka! Gdzie teraz można znaleźć ilość fanów na fanpage'u?

21października2016
Wśród społeczności social ninja zawrzało! Powód niebłahy, gdyż na zarządzanych fanpagach zniknęła ilość lajków. Czy na pewno? Nie do końca! Facebook po prostu przeniósł je w inne miejsce.