Podaj dalej. Skuteczność e-mail marketingu nadal duża

Czy e-mail marketing nadal jest skuteczny w porównaniu z potęgą serwisów społecznościowych? Pytanie to pojawia się w związku z popularnością Social Media, które stają się wręcz obowiązkową częścią każdej kampanii marketingowej.
3 kwietnia 2014

Dominacja Social Media

Niewątpliwie Social Media to skuteczny i interesujący sposób promocji, ułatwiający stałą komunikację z potencjalnymi odbiorcami usług i produktów marki. Jest to też doskonała metoda budowania relacji biznesowych i kreowania wizerunku firmy zainteresowanej opinią klientów. Możliwość prowadzenia dialogu z użytkownikami sprzyja pozyskiwaniu wiernych fanów, którzy chętnie podejmą dialog tak potrzebny, by rozpowszechnić informacje o marce. Z tego względu kampania marketingowa prowadzona w oparciu o Social Media ma raczej małe koszty, ale zdecydowanie dużą efektywność.

O sile Social Media nikt już dzisiaj nie wątpi, ani użytkownicy, którzy chętnie odwiedzają serwisy społecznościowe, ani tym bardziej specjaliści od marketingu uwzględniający je w swoich strategiach. Każda firma posiada dziś swój fanpage na Facebooku, zakładane są też profile na Google+, Twiterze, Goldenline, LinkedIn, Pintereście i wielu innych serwisach. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że marka, która nie istnieje w Social Media, nie istnieje w ogóle. Czy naprawdę tak jest? Czy rzeczywiście cały ciężar komunikacji na linii marka a użytkownik przeniósł się do serwisów społecznościowych? Co z tradycyjnymi formami marketingu, jak e-mail marketing będący bezpośrednią formą komunikacji?

E-mail marketing wciąż istnieje

Okazuje się, że tak prosta forma marketingu bezpośredniego, której narzędziem komunikacji jest poczta elektroniczna, nadal jest praktykowana. A co ciekawe, mimo dominacji Social Media, ma się całkiem dobrze. Z czego to wnika?

E-mail marketing

Istotne znaczenie w przypadku e-mail marketingu ma fakt, że komunikacja ma tu charakter bardziej bezpośredni aniżeli w przypadku Social Media. E-mail marketing to w zasadzie zwrot skierowany do konkretnego adresata, nie całej grupy docelowej, dlatego ma duże znaczenie w promocji i uważany jest za jedną z najskuteczniejszych technik wspierania sprzedaży. Jest to więc doskonałe narzędzie w komunikacji handlowej, kiedy trzeba poinformować o nowym produkcie bądź usłudze, jednocześnie zachęcając do skorzystania z niej. Niestety, trzeba bardzo uważać, aby przesyłana drogą elektroniczną wiadomość nie została potraktowana jako nachalna forma reklamy. Jaki więc e-mail marketing jest skuteczny?

Szanuj czas

Przede wszystkim najważniejsze jest przekazanie konkretnych informacji, które rzeczywiście mogą być wartościowe dla adresata wiadomości. Tylko wówczas odbiorca poświęci swój czas i przeczyta przesłany e-mail, a być może również zainteresuje się zawartym w nim komunikatem. Wartościowa treść, dobrze ujęta, wzbogacona zdjęcia, zawierające istotne linki i przesłana konkretnym odbiorcom zaowocuje pozytywnymi rekomendacjami. E-mail marketing jest połączniem spersonalizowanej wiadomości oraz komunikacji – a są to dwa istotne aspekty we współczesnym marketingu internetowym.

E-mail marketing to narzędzie o dużym zasięgu, z wysokim wskaźnikiem zwrotu z inwestycji, a dodatkowo kampanie z jego wykorzystaniem są mierzalne, zatem pozwalają na realną ocenę efektywności. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, aby tą tradycyjną formę bezpośredniego komunikatu łączyć z nieco nowszą, właściwą Social Media.

e-mail marketing 2

Podobne wpisy

Social Network Advertising. O skuteczności reklamy Social Media

07marca2014
Interaktywność Social Media czyni je ważnym elementem kompleksowej kampanii marketingowej, gdzie użytkownicy nie są tylko biernym odbiorcą komunikatów. Współtworzą oni serwisy społecznościowe, a ich aktywność pozwala korzystać z Social Network Advertising

Growth hacking skuteczną techniką marketingu?

25lutego2014
Skuteczna kampania marketingowa powinna składać się z szeregu zróżnicowanych działań, które dają spójną strategię zapewniającą wysoką pozycję marki, jej rozwój i generowanie zysków. Efektem takiego podejścia do marketingu jest growth hacking.