Podsumowanie roku 2011 – smartphony i social media

Rok 2011 to rok niebywałej popularyzacji smartphone’ów oraz zachwytu portalami społecznościowymi. Trendy te są aż tak widoczne, że nie ma mowy o przypadku lub też zbiegu wydarzeń
20 lutego 2012

Właścicieli smartphone’ów w Polsce jest już 35% więcej niż w ubiegłym roku, a w prognozach ta liczba stale rośnie. Sprzyjają temu dwie rzeczy, pierwsza z nich to coraz tańszy Internet mobilny w coraz lepszej jakości, a druga spadki cen aparatów.

media społecznosciowe

Jak pokazuje statystyka w 2008 roku liczba użytkowników korzystających z telefonów z systemami operacyjnymi wynosiła nieco ponad 1 mln, obecnie jest to około 3,7 mln userów
Wzrost  sprzedaży tych telefonów określa również skok zapotrzebowania na aplikacje mobilne. AppleStore posiada około pół miliona aplikacji, co więcej statystyka ich pobrań pokazuje, że jest to aż 14 miliardów pobrań. Taka liczba to również zapowiedź rewolucji w branży tworzenia aplikacji mobilnych.
Dzięki ciągle rozwijającym się aplikacjom mobilnym możliwość  spędzanie wolnego czasu została zaspokojona. Podczas nudnego wykładu, stania w kolejce czy powrotu do domu tramwajem, zabijamy czas korzystając i testując różne z nich. 
 
Sukces smartphone’ow ma podobne źródło  do sukcesu jaki odniósł portal Facebook. Ich sekret tkwi w dynamice zmian i atrakcjach,  jakie są serwowane odbiorcom. Wniosek? Użytkownicy nie lubią nudy. Portale, które nie są ulepszane i nie serwują nowych rozwiązań prędzej czy później znikają z rynku.   
 
Z portalu Facebook korzysta w Polsce ponad 7 milionów użytkowników. Znaczna większość z nich to użytkownicy w przedziale wiekowym 18-34 lata. Taki kierunek rozwoju otwiera dużo możliwości dla wspólnej półki promocji internetowej, zarówno dla smartphoneów, aplikacji mobilnych jak i łączenia tego z social media.
 
Dla gałęzi SEM, taki trend ma również wpływ. Szczególnie jeśli mówimy o kampaniach linków sponsorowanych w Google AdWords. 
 
telefony i tablety
 
 
Podczas planowania takich kampanii należy zastanowić się czy gdzie kierować boksy reklamowe, czyli na co przeznaczony zostaje budżet - na reklamy pojawiające się w urządzeniach stacjonarnych czy mobilnych? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko poddając analizie grupę docelową. Jeśli do targetu należą osoby powyżej 35 roku życia, znajomości obsługa smartphone'ów drastycznie spada. Jeśli z grupa docelowa reklamodawcy opiera się na konkretnym zawodzie, branży wiek może nie mieć znaczenia.
 

smartfony

Podobne wpisy

Google kontra porównywarki produktów

16lutego2012
Zespół Google końcem stycznia wystąpił przeciw metodzie kupowania linków, chcąc zmusić popularne serwisy internetowe do zmiany swoich dotychczasowych strategii.

Konferencje i szkolenia z udziałem Ideo

13grudnia2011
Za nami seria szkoleń i konferencji z udziałem pracowników Ideo.