Proces decyzyjny a zakup produktów farmaceutycznych, czyli dwa słowa o ZMOT

Nie trudno zauważyć, że Internet wpłynął na zmianę postrzegania różnych elementów wchodzących w skład marketingu. Obecnie do Internetu zostaje przeniesiona duża część działań i to właśnie w sieci rozgrywa się największa walka o klienta.
5 maja 2015

Dynamiczny rozwój kampanii marketingowych, chęć pozyskania jak największej liczby klientów i przeniesienie znacznej części działań do Internetu to główne przyczyny zmiany w procesie podejmowania decyzji zakupowej przez konsumentów. Teraz wybór zaczyna się od wpisania w wyszukiwarkę nazwy produktu, a nie jak wcześniej, od chwili zobaczenia produktu w sklepie. Obserwacje zachowań konsumentów, internautów pozwalają na wysnucie pewnych wniosków. W taki sposób powstała idea ZMOT.

Czym jest ZMOT

ZMOT (ang. Zero Moment of Truth) jest koncepcją marketingową, która została opracowana przez Google. Dotyczy rzeczywistego momentu, w którym klient podejmuje decyzję o zakupie danego produktu. Tradycyjna koncepcja zakupu mówi o ostatecznym wyrażeniu chęci zakupu w momencie chwycenia produktu na półce w sklepie. ZMOT zakłada jednak, że podjęcie decyzji o zakupie danego produktu następuje od chwili zapoznania się z przekazem marketingowym i wyjściem do sklepu.

ZMOT a rynek farmaceutyczny

Informacje zamieszczane w sieci mają więc duży wpływ na popularność niektórych marek. Zależności te widoczne są przede wszystkim w branży farmaceutycznej. Internauci bardzo często wyszukają informacje o lakach lub też suplementach diety, zanim zdecydują o ich zakupie. Pozyskiwanie informacji o danym produkcie jest więc kluczowym czynnikiem w koncepcji przygotowanej przez Google. Tym bardziej, że opinie i pozyskane informacje są kluczowym czynnikiem przy wyborze produktu. Dlatego, by zaistnieć w świadomości konsumenta, warto dostosować swoją strategię marketingową do kilku zasad, które zostały określone w koncepcji ZMOT.

1. Pokaż się na właściwym miejscu

Poszukując informacji o działaniu lub przeciwskazaniach stosowania leku, konieczna jest obecność niezbędnych informacji na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. By wspomóc to działanie, warto również skorzystać ze sponsorowanych reklam w ramach działań AdWords.

2. Przekaż wartościowy content

Internauta szukający informacji, jak już na nie trafi, musi otrzymać treść dostosowaną do jego oczekiwań. Dlatego, by dostosować swoje działania marketingowe do tej zasady, warto skorzystać z content marketingu. Dzięki kreowaniu unikalnej i wysokojakościowej treści internauta otrzymuje niezbędne informacje, dokładnie takie, jakich poszukuje.

3. Zaspakajaj potrzeby

By właściwie spełniać oczekiwania swoich klientów, najpierw należy dobrze poznaj swoją grupę docelową. Przedsiębiorstwa, które wsłuchują się w potrzeby swoich odbiorców i potrafią zauważyć, czego oczekują, znajdą również sposób na pozyskanie nowych klientów.

Właściwe zastosowanie idei ZMOT z pewnością wspomaga sprzedaż. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest kierowanie informacjami w odpowiednie miejsca i z właściwą częstotliwością.

użytkownicy urządzeń mobilnych

Podobne wpisy

Branding. Sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki

20kwietnia2015
Branding to techniki marketingowe stosowane w celu kształtowania pozytywnego wizerunku marki, kreowania rozpoznawalności i utrwalania pozytywnych skojarzeń u potencjalnych klientów. Branding to metoda budowania świadomości marki i relacji z klientami.

Experiential marketing, czyli jak ważne są doświadczenia konsumenta

07kwietnia2015
Obecnie skuteczność tradycyjnych form reklamy coraz bardziej maleje, w związku z czym nie zapewniają one oczekiwanych rezultatów. Powoduje to konieczność ciągłego poszukiwania nowych metod marketingowych, dostosowanych do nowej rzeczywistości.