Promocja w mediach społecznościowych - na czym polega? cz.1

Ponieważ skuteczność strategii w social mediach oceniania się bardzo wysoko, są one coraz częściej wybierane jako podstawowe źródło rozpowszechniania informacji i kreowania wizerunku marki.
11 lipca 2013

Metoda ta wykorzystywana jest przez niemal każdą firme, która chce zaistnieć i dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, aby pozyskać potencjalnych klientów. Dlatego też przygotowywane kampanie marketingowe ukierunkowane są właśnie na środowisko Internetu i narzędzia, które on dostarcza - w tym właśnie serwisy społecznościowe.

Specjaliści do spraw marketingu zdają sobie sprawę z tego, jak silnym medium jest współcześnie Internet i jakie znaczenie ma społeczność użytkowników. Nie mogą więc pozostać obojętni względem oczekiwań zarówno klientów, jak i odbiorców przygotowywanej reklamy. Skuteczność kampanii marketingowej polega więc na umiejętnym połączeniu wszystkich istotnych w promocji elementów, które składają się na tzw. ePR.

piramida w mediach społecznościowych

Social media - jak to działa?

Dzięki dostępnym w Internecie narzędziom, takim jak social media, specjaliści od marketingu mogą tworzyć oryginalne, a przede wszystkim skuteczne kampanie marketingowe. Jednak, aby promocja w serwisach społecznościowych okazała się efektywna, konieczna jest znajomość zachowań użytkowników danego serwisu oraz dostosowanie do nich techniki i formy przekazu, które jednocześnie będą zgodne z profilem promowanej firmy. Często więc specjaliści ePR sięgają po aplikacje dedykowane, które ułatwiają tworzenie strategii mocno oddziałujących na użytkowników, wręcz angażując ich w działania promocyjne.

Bardzo popularne są więc różnego rodzaju loterie promocyjne i konkursy, w których społeczność serwisów chętnie uczestniczy, tym samym poznając promowaną markę, rekomendując ją innym i w pewnym stopniu się z nią związując. Innym rodzajem działań mogą być zintegrowane z serwisem społecznościowym gry oparte o innowacyjne aplikacje, które ułatwiają i uatrakcyjniają kontakt użytkownikom polecającym sobie dany produkt, a tym samym promującym markę.

konkursy w mediach społecznościowych

Promowanie - ale gdzie?

Jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, skupiającym dużą ilość użytkowników, jest Facebook, który umożliwia budowanie i kreowanie wizerunku marki oraz nawiązanie i utrzymanie komunikacji z potencjalnymi klientami. Zrozumienie zasad, które panują na Facebook’u i podjęcie zgodnych z nimi działań może naprawdę przyczynić się do sukcesu firmy. Opracowana strategia nie powinna mieć formy standardowego, jednokierunkowego przekazu, ponieważ jest to miejsce, gdzie najważniejsza jest relacja między użytkownikami. Zatem, w przypadku promocji, koniecznie trzeba się przygotować na komunikację, aby wywołać u potencjalnego klienta zainteresowanie, które w konsekwencji będzie prowadzić do zaangażowania i nawiązania relacji. Ta bowiem jest niezbędna dla pozyskania potencjalnych klientów.

Nastawienie się na potrzeby użytkowników jest równoznaczne z efektywną promocją firmy.

promowanie serwisu w social media

Podstawą strategii social media jest komunikacja - czyli nawiązywanie relacji i ich utrzymywanie. Przyjęta strategia zależy natomiast tylko i wyłącznie od kreatywności specjalistów zajmujących się promocją w wyszukiwarkach internetowych. To oni decydują, jaki kształt powinien mieć publiczny profil firmy, tzw. fan page, który służy promocji marki.

fanpage strony

Podobne wpisy

Internetowe sposoby promowania serwisu i ich efektywność

27czerwca2013
Wśród ogólnie wykorzystywanych metod marketingowych znajdują się te standardowe, będące podstawą większości kampanii, jak i bardziej oryginalne, zazwyczaj nie wdrażane na początku kampanii.

5 najlepszych narzędzi wspomagających pozycjonowanie za mniej niż 300 PLN

26maja2013
Przygotowanie strategii wymaga zoptymalizowania serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych, do których wykorzystuje się narzędzia SEO. Dzięki nim można sprawdzić poprawność kodu strony, zastosowane linki, przygotowaną treść i wykorzystane frazy kluczowe