Promujesz aplikację mobilną? Sprawdź nadchodzące zmiany w AdWords

Promujesz aplikację mobilną? Sprawdź nadchodzące zmiany w AdWords

18 sierpnia 2017

Uniwersalne kampanie dla aplikacji

Aplikacje mobilne towarzyszą nam codziennie, nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zarówno posiadacze urządzeń z iOS, jak i posiadacze telefonów z Androidem na pokładzie mają do wyboru kilka milionów aplikacji w App Store i Google Play. Deweloperzy sięgają więc po różne metody promocji, które pozwolą im wyróżnić swój produkt i dotrzeć do jak największej liczby osób, które pobiorą aplikacje. Z pomocą przychodzą kampanie Google AdWords.

Do tej pory, Google udostępniało nam możliwość przygotowania osobnych kampanii do promocji aplikacji w ramach wyszukiwarki Google, sieci reklamowej oraz YouTube – wystarczyło przy tworzeniu wybrać odpowiedni typ.

Dwa lata temu wprowadzona została nowość w postaci Uniwersalnych kampanii promujących aplikacje, czyli rodzaj kampanii, który skupia w sobie wszystkie wymienione wcześniej kanały. Ten format w znacznym stopniu upraszcza prowadzenie kampanii. System automatycznie sam tworzy reklamy na podstawie przygotowywanych przez nas tekstów, materiałów wideo i obrazów. Są one następnie wyświetlane w sklepie Play, wynikach wyszukiwania, sieci reklamowej, na Gmailu czy YouTube. Dodatkowo, warto zadbać o jak najdokładniejszy opis naszej aplikacji w sklepie Play lub AppStore ponieważ system reklamowy AdWords zaciąga opisy z tych źródeł.

uniwersalne kampanie adwords

Źródło: https://adwords-pl.googleblog.com

Cele kampanii promujących aplikacje

W ramach Uniwersalnej kampanii promującej aplikacje możemy ustalać stawki na dwa sposoby: pozyskanie większej liczby instalacji oraz zwiększenie liczby konwersji w aplikacji.

Pierwsza metoda tak zoptymalizuje stawki kampanii, aby pozyskać jak największą liczbę nowych użytkowników w ramach określonego przez nas budżetu i docelowego kosztu instalacji.

Druga metoda wymaga skonfigurowania śledzenia konwersji w aplikacji, wtedy AdWords skupi się na kierowaniu reklam do użytkowników, którzy prawdopodobnie wykonają pożądane przez nas działania w aplikacji. Mogą to być: dojście do konkretnego miejsca w aplikacji, wykonanie płatności, przejście poziomu w grze.

Sama realizacja kampanii i wyświetlanie reklam zależy już od algorytmów Google. Przygotowane przez nas na etapie tworzenia teksty, wideo oraz zdjęcia będą wyświetlać się w różnych kombinacjach do momentu, aż system AdWords określi, które warianty są bardziej skuteczne i zdecyduje, że właśnie ten format będzie pokazywał użytkownikom najczęściej.

Poniżej prezentujemy podgląd widoku tworzenia uniwersalnej reklamy promującej aplikację, w tym przypadku naszej autorskiej gry Space Gem oraz podgląd gotowych reklam wygenerowanych już przez system AdWords.

uniwersalne kampanie adwords

 

Mówiąc wprost, tworząc Uniwersalną kampanie promującą aplikacje zdajemy się w dużej mierze na algorytmy, dlaczego więc Google stawia właśnie na ten tym kampanii?

Wewnętrzne dane Google pokazują, że ponad 50% wszystkich instalacji pochodzących z reklam AdWords, to właśnie kliknięcia z kampanii uniwersalnych. Dodatkowo, każdy wydany dolar na kampanie uniwersalną przynosi 140% więcej konwersji niż inne usługi Google wykorzystywane do promocji aplikacji.

Mając takie dane, Google poszło za ciosem i skoro kampanie uniwersalne sprawdzają się lepiej, to postanowiono zrezygnować ze starych metod i postawić na jeden typ kampanii, co niekoniecznie spodoba się wszystkim w środowisku AdWords.

Zmiany w kampaniach AdWords

Od 2 października każda nowa kampania promująca aplikacje będzie uniwersalną kampanią promującą aplikację, natomiast istniejące już kampanie zostaną wstrzymane 15 listopada.

Aby nadal promować swoją aplikację, należy przygotować nową Uniwersalną kampanie promującą aplikacje. Oczywiście mając już historyczne dane, najlepiej wykorzystać najskuteczniejsze reklamy tekstowe, banery i reklamy wideo, które później można przenieść do nowej kampanii.

Po utworzeniu nowej kampanii początkowo będzie ona w trybie nauki, do momentu aż system zbierze odpowiednią ilość danych, pozwalającą na zoptymalizowanie kampanii.

Podsumowując, proces promocji aplikacji mobilnych w AdWords ulegnie znacznemu uproszczeniu, a my stracimy nieco kontroli nad kampanią i będziemy musieli zaufać algorytmom Google. Miejmy jednak nadzieje, że zmiana ta wyjdzie z korzyścią dla reklamodawców.

 

Chcesz wypromować swoją aplikację mobilną ale nie wiesz jak się za to zabrać? Napisz do nas!

Komentarze (0)

Twój komentarz

* - pola wymagane
Copyright © Ideo Force Sp. z o.o.
Marketing zintegrowany - Agencja Marketingowa Ideo Force