Przygotuj kampanie AdWords na gorączkę świątecznych zakupów

Nadchodzące miesiące to czas, w którym branża e-commerce działa na zwiększonych obrotach. Poza oczywistymi świętami Bożego Narodzenia i dniem Świętego Mikołaja mamy także Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy. Jak się na nie przygotować?
20 października 2017

Odpowiednio przygotowana strategia działań w okresie świątecznym na pewno pomoże w precyzyjnym realizowaniu założonych celów i osiągnięciu wysokich wyników sprzedażowych. Dotyczy to wszystkich kanałów reklamy. My dziś skupimy się na kampaniach AdWords i tym co należy zrobić, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał w tym gorącym sezonie.

Nadchodzące miesiące to czas, w którym branża e-commerce działa na zwiększonych obrotach. Poza oczywistymi dla wszystkich świętami Bożego Narodzenia i dniem Świętego Mikołaja mamy także dni, które coraz bardziej przebijają się do świadomości przeciętnego Kowalskiego, a są to Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy.

Od czego zacząć?

Budżet

Dobrze zaplanuj budżet – przeanalizuj dokładnie statystyki, zbadaj aktualne trendy i zachowania użytkowników. Na podstawie tych informacji określisz w którą kampanie warto inwestować więcej środków oraz czasu potrzebnego na optymalizację.

Jeżeli Twój sklep, dla którego prowadzisz kampanie AdWords bierze udział w wymienionych powyżej eventach, weź także pod uwagę, że w tych dniach aktywność użytkowników w sieci jest o wiele większa i warto przeznaczyć większe środki na to, by być obecnym w wynikach wyszukiwania przez cały czas – czy może być coś gorszego od kończącego się budżetu gdy kampania przynosi świetne wyniki? Może, ale o tym za chwilę.

Jeżeli nie – zastanów się nad zorganizowaniem promocji z okazji Black Friday, Cyber Monday, czy też Dnia Darmowej Dostawy, efekty mogą Cię zaskoczyć!

Kontrola linków

Skontroluj końcowe adresy URL, na które kierujesz reklamy. Nie ma nic gorszego niż reklama, która kieruje do strony z nieaktualną promocją, lub do strony z błędem 404. Aby przyspieszyć tą czynność wykorzystaj skrypt Link Checker, który przeanalizuje wszystkie adresy URL w reklamach, słowach kluczowych i rozszerzeniach reklam – jeżeli link będzie kierował do strony z błędem, zostaniemy o tym powiadomieni w raporcie.

Teksty reklam i banery

Zaktualizuj reklamy tekstowe, przygotuj kreacje, w których poinformujesz o świątecznych promocjach i wyprzedażach. Zadbaj o to, aby użytkownik jeszcze przed kliknięciem w reklamę poznał podstawowe informacje o Twojej ofercie. Pokaż swoją przewagę nad konkurencją. Tworząc dostosowane reklamy osiągniesz lepsze współczynniki CTR.

Rozszerzenia reklam

Wykorzystaj wszystkie dostępne rozszerzenia, dzięki czemu poprawisz ranking swoich reklam, rozbudujesz je o dodatkowe informacje i zwiększysz powierzchnię, jaką zajmuje Twoja reklama w sieci wyszukiwania. Warto również zastosować najnowsze rozszerzenie promocji – nie jest jeszcze wykorzystywane przez wszystkich, więc z pewnością pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

RLSA i Remarketing

W poszukiwaniu idealnego prezentu użytkownicy przeglądają wiele różnych sklepów zanim dokonają zakupu. Niezbędnym elementem świątecznych kampanii są też więc działania remarketingowe, dzięki którym będziemy mogli podążać z reklamami za klientem i przypominać mu o przeglądanych produktach w formie remarketingu dynamicznego, lub też skusić go dodatkowym rabatem, co przełoży się na wzrost współczynnika konwersji.

Nie należy zapominać także o wykorzystaniu RLSA, czyli list remarketingowych w kampaniach sieci wyszukiwania i zakupach Google. Z własnego doświadczenia wiemy, że kampanie z wdrożonymi listami RLSA generują więcej konwersji przy niższym koszcie.

Warto poświęcić czas na analizę użytkowników i przygotowanie wielu segmentów, dla których będziemy mogli ustawić różne dostosowania stawek w kampaniach, w zależności od tego, na jakim etapie zakupowym są osoby z wybranej listy.

Korzystając z list RLSA z długim okresem członkostwa możemy również przygotować spersonalizowane kampanie dla klientów, który znają naszą stronę.

Wymienione pomysły i propozycje świetnie sprawdzą się także w innych „gorących” okresach w roku.

oferta black friday - przykład

Podobne wpisy

Google Data Studio – Niezbędnik współczesnego marketera

13października2017
Google przyzwyczaiło nas do ciągłego rozwoju narzędzi, które w znaczący sposób pomagają nam w automatyzacji pracy i lepszym zrozumieniu oraz analizie danych. Jednym z nich jest Google Data Studio. Zapraszamy do lektury.

Marketing afiliacyjny – wsparcie sprzedaży e-commerce

06października2017
Na czym polega marketing afiliacyjny? Dla kogo jest przeznaczony? Dlaczego warto skorzystać z usług firm zajmujących się marketingiem afiliacyjnym?