Rozszerzenia Chrome pomocne dla SEO

Google Chrome jest obecnie absolutnie najpopularniejszą przeglądarką internetową. Programiści opracowali ogromne ilości rozszerzeń i dodatków, które wzbogacają jej funkcjonalności. Niektóre z nich wspomagają pracę pozycjonerów. Choć nie tylko ich…
10 października 2016

Królowa przeglądarek

wirtualna rzeczywistośćGoogle Chrome jest obecnie i niezaprzeczalnie najpopularniejszą przeglądarką internetową. Nic dziwnego, że stworzono do niej ogromne ilości dodatków i rozszerzeń, które pomagają w codziennym użytkowaniu oraz wzbogacają jej funkcjonalności. Pośród najpopularniejszych znajdziemy wtyczki do poczty, komunikatory, translatory, czytniki treści i wiele innych.
 
Znajdziemy pośród nich także takie narzędzia, które znacząco wspomogą pracę niemal każdego pozycjonera. Jeśli wykonujesz wszystkie swoje codzienne zadania ręcznie i nie korzystasz z automatów, poniższe rozszerzenia pomogą Ci skrócić czas pracy i usprawnić wykonywanie rutynowych czynności.
 
 

Chrome w pracy pozycjonera

 

User-Agent Switcher 

User-Agent Switcher dla Google Chrome

Niezwykle przydatne narzędzie – nie tylko dla SEO ale także dla webdeveloperów. Pozwala sprawdzić jak wybrana strona wygląda i zachowuje się na różnego rodzaju przeglądarkach i urządzeniach. Dzięki temu można dość szybko zauważyć problemy i trudności związane z użytecznością oraz samym pozycjonowaniem. Teraz dzięki jednemu przyciskowi, możemy przełączać się pomiędzy wybranymi widokami.

Check My Links

 
Narzędzie lubiane przez pozycjonerów, webdeveloperów, a czasem nawet przez osoby odpowiedzialne za przygotowanie treści na strony internetowe. Jednym słowem przez tych, którzy na co dzień pracują z dużą ilością linków. Check My Links, pozwala w szybki sposób zweryfikować dowolną ich ilość. Rozszerzenie Chrome nie tylko liczy wszystkie odesłania na stronie, ale określa, które z nich działają prawidłowo, a które są zepsute. Dzięki temu możemy w szybki sposób naprawić pojawiające się problemy – podmienić linki, zmienić niedziałające strony źródłowe itp. To jedno z tych narzędzi, które potrafią drastycznie zwiększyć efektywność naszej pracy.
 

Word Count

 
Proste w założeniu narzędzie, które docenią wszyscy, którzy pracują z tekstami na stronach internetowych – copywriterzy, webdeveloperzy, pozycjonerzy. Po instalacji wtyczki w Chrome, w kontekstowym menu wywoływanym prawym klawiszem myszki, pojawia się nowa funkcja – tytułowy Word Count, który pozwala szybko policzyć ilość słów na stronie lub zaznaczonym przez nas fragmencie tekstu. Dzięki niej, w ułamku sekundy będziemy mogli odpowiedzieć na podchwytliwe pytanie „ile tego tekstu potrzeba?”
 

Open Multiple URLs

 
To narzędzie wymagające nieco wiedzy i umiejętności w użytkowaniu. Ale opanowanie go, rzeczywiście przyspiesza pracę. Warto więc zainteresować się nim nieco bliżej. Pozwala otworzyć jednocześnie nawet setki linków, a także wygodnie i szybko między nimi przemieszczać. Zalecamy jednak nieco ostrożności w korzystaniu z tego rozszerzenia. Warto zaznaczyć opcję „load URL only when the tab loads”. W innym przypadku część hostów może wykryć wysoką aktywność z jednego IP, zidentyfikować nas jako spamerów i przydzielić bany. Lepiej tego uniknąć, prawda? Jeśli nie macie wystarczającej wiedzy o IP, VPN czy proxy, dopytajcie znajomego specjalisty, jak sobie z tym poradzić i spokojnie unikniecie kłopotów.
 

Nimbus Screenshot and Screencast

 
Zadania za jakie odpowiada to rozszerzenie łatwo rozszyfrować po samej nazwie. Każdy kto musi przygotowywać dla klientów raporty, audyty czy jakąkolwiek inną dokumentację dotyczącą stron internetowych, doceni funkcjonalności jakie zapewnia Nimbus. Dodatek pozwala wykonywać screenshoty – to odróżnia go od innych, podobnych narzędzi, to możliwość wykonywania „zdjęć” całej strony (nie tylko jej fragmentów). Dodatkowo, każdy screen może być przez nas edytowany – możemy dodawać strzałki, wyróżnienia, markery itp. Co więcej, Nimbus pozwala także na nagrywanie video, bez konieczności posiadania kamerki internetowej lub oprogramowania do streamowania czy tworzenia webinarów.
 

Dopracuj własny warsztat

Podane przykłady to tylko niektóre z możliwych rozwiązań. Zachęcamy do eksperymentowania i poszukiwania nowych rozwiązań, tak aby stworzyć swój własny, perfekcyjnie dopasowany warsztat pracy. Nasze sugestie potraktujcie jako swego rodzaju punkt wyjścia. A jeśli macie jakieś ciekawe narzędzia, pomagające Wam w codziennej pracy, podzielcie się nimi z nami. Z góry dziękujemy!

użytkownicy smartfonów i tabletów

Podobne wpisy

Personal branding w pigułce

03października2016
Tworzenie i promocja marek dotyczy nie tylko produktów, usług czy firm. Z powodzeniem większość mechanizmów można przełożyć na budowanie wizerunku ludzi.

Opowieść o marce to klucz do sukcesu

26września2016
Opowiadanie historii jest stare jak świat. Lubimy ich słuchać, towarzyszyć ich bohaterom, angażować się w fabułę. Jak zatem marketing wykorzystuje narrację w promocji?