SERM - Search Engine Reputation Management

Terminem SERM (Search Engine Reputation Management), określamy zarządzanie reputacją firm oraz osób w wyszukiwarkach internetowych. Taki rodzaj działań jest coraz częściej wykorzystywanym elementem kampanii Public Relations.
29 kwietnia 2011

Okazuje się, że w przeciągu kilku lat wykorzystanie wyszukiwarek stało się jednym z ważniejszych składników budowania wizerunku. Powstanie prosumenta, czyli w pełni świadomego konsumenta, który szuka informacji o produktach w Internecie sprawiło, że podejście do kształtowania wizerunku musiało ulec zmianie. Charakterystyczna cecha prosumenta to przede wszystkim niezależne poszukiwanie informacji o produkcie, jak również duża aktywność w sieci, a więc również przekazywanie tych informacji innym. Oznacza to tym samym, że wiedza użytkowników na temat firmy lub produktu bywa często ograniczana tylko do wyników, które dostarcza wyszukiwarka.

Kilka negatywnych opinii o marce w postaci wpisów na forach, blogach etc. potrafi zepsuć nawet bardzo wiarygodną markę.Według badań 10 pozytywnych wpisów pozwala na potwierdzenie dobrej jakości firmy, natomiast wystarczą 3 negatywne, żeby to zmienić. W czasach gdy pierwsza strona wyników wyszukiwania staje się dość tłocznym miejscem, a użytkownicy w większości odwiedzają tylko kilka pierwszych pozycji, wykorzystanie szerokiej gamy działań z zakresu SERM zdaje się być najlepszym rozwiązaniem dla firm zainteresowanych kampanią wizerunkową w sieci.

Wojciech Szymański, kierownik działu Promocji w Wyszukiwarkach Internetowych w Ideo podczas Kongresu Public Relations mówił o tym jak ważne jest dbanie o wizerunek generowany za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Zapraszamy do obejrzenia i posłuchania jego wystąpienia z Kongresu Public Relations: http://platforma.livingmedia.pl/live/110419001/

wirtualna społeczność

Podobne wpisy

SERP pod lupą

15marca2011
Eyetracking jest powszechnie stosowaną metodą do badania ruchów gałki ocznej. Szczególnie przydatną przy określaniu pierwszego wrażenia i postrzegania poszczególnych elementów strony www.

Jak branża farmaceutyczna promuje się w wyszukiwarkach?

28lutego2011
Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że już 56% Polaków ma dostęp i korzysta z zasobów sieci, liczba ta powiększa się z miesiąca na miesiąc. Na zachodzie już od lat nikt nie ignoruje możliwości jaki daje Internet w dotarciu do klientów.