Short checklista elementów wpływających na pozycjonowanie

Elementów wpływających na SEO jest bardzo dużo. Google mówi o ok. 200 czynnikach, a przecież to nie jedyna wyszukiwarka. Poniżej znajduje się lista z elementami, na które warto zwrócić uwagę.
30 sierpnia 2016

Ponad 200 czynników wpływających na pozycjonowanie

checklistaElementów wpływających na pozycjonowanie jest bardzo dużo. Samo Google mówi o około 200 czynnikach, a przecież to nie jedyna wyszukiwarka. Poniżej znajduje się checklista z wybranymi elementami, które warto "zacheckować" podczas prac nad swoim portalem. Jest to moja autorska lista wynikająca z zebranych doświadczeń. Część z punktów jest podana hasłowo - jeśli wymagałyby doszczegółowienia bądź uargumentowania zapraszam do skorzystania z funkcji komentowania poniżej treści.

Z całą pewnością niejeden pozycjoner i niejedna agencja SEO dopisaliby jeszcze wiele innych pozycji - zapewne mocno związanych z konkretnymi branżami.

Ja natomiast sadzę, że najważniejsze jest, aby witryna (bez względu na to czy jest to sklep internetowy, rozbudowany portal informacyjny bądź witryna firmowa) byłą stworzona z pewnym pomysłem na siebie, a jej twórcy mieli świadomość, że aktualnie content is king.

Wybrane 58 ważnych elementów

  1. Czy portal uruchomiony jest na własnej płatnej domenie z końcówką .PL, .COM.PL, .EU lub .COM?
  2. Czy portal internetowy podpięty jest do Narzędzi dla Webmasterów Google?
  3. Czy portal internetowy podpięty jest do Bing - Webmaster Tools?
  4. Czy portal internetowy podpięty jest do Yandex Webmaster Tools?
  5. Czy w portalu wdrożony jest system statystyczny typu PIWIK lub Google Analytics?
  6. Czy każdy produkt bądź usługa posiada własną indywidualną podstronę?
  7. Czy strona posiada unikalne treści?
  8. Czy portal oferuje jakąkolwiek wartość dodaną?
  9. Czy portal na pewno jest dostępny 99,9% czasu?
  10. Czy portal ma własne konto na Facebooku?
  11. Czy portal ma własne konto na GooglePlus?
  12. Czy opisy produktów bądź usług są przygotowane w sposób profesjonalny i kompleksowy?
  13. Czy portal ma własne konto na Pinterest?
  14. Czy portal ma własne konto na Twitter?
  15. Czy portal ma własne konto na LinkedIn?
  16. Czy serwis posiada przyjazne adresy URL?
  17. Czy każda podstrona posiada absolutnie indywidualny znacznik title?
  18. Czy każda podstrona posiada absolutnie indywidualny znacznik description?
  19. Czy w zawartości meta tagu title na podstronach pojawiają się najważniejsze frazy (oprócz samych nazw produktów czy usług)?
  20. Czy w zawartości meta tagu description na podstronach pojawiają się najważniejsze frazy (oprócz samych nazw produktów czy usług)?
  21. Czy Google Analytics jest zintegrowane z Narzędziami dla Webmastera Google?
  22. Czy serwis posiada funkcjonalność generowania mapy witryny w postaci pliku XML (sitemap.xml)?
  23. Czy mapa witryny (sitemap.xml) zgłoszona jest do Narzędzie dla Webmasterów Google?
  24. Czy nazwy podstron w kodzie HTML osadzone w znaczniku H1?
  25. Czy Narzędzie dla Webmasterów Google nie zwraca żadnych błędów?
  26. Czy narzędzie PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights) pokazuje wartości powyżej 80?
  27. Czy narzędzie Test zgodności z urządzeniami mobilnymi (https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/)  potwierdza przystosowanie strony dla urządzeń mobilnych?
  28. W przypadku portalów czy jeśli zawiera produkty w różnych odmianach (np. kolory swetrów) jest absolutna pewność, że nie dochodzi do duplicant content?
  29. Czy każde zdjęcie na karcie produktu (podstronie danego produktu czy usługi) posiada znacznik ALT?
  30. Czy w witrynie jest możliwość dodawania komentarzy?
  31. Czy w tekstach na podstronach stosowane są wyróżnienia w tekście (pogrubienie, podkreślenie)?
  32. Czy w serwisie istnieje menu w postaci HTML (tekstowej)?
  33. Czy do najważniejszych podstron w serwisie (najważniejszych podstron) prowadzą linki ze strony głównej?
  34. Czy w serwisie prowadzony jest dział czytelnia (bądź inny, w którymmozna publikować sporo treści)?
  35. Czy w serwisie prowadzony jest dział FAQ?
  36. Czy w serwisie istnieje plik robots.txt?
  37. Czy w serwisie jest przycisk Facebook Like?
  38. Czy w serwisie jest przycisk Google +1?
  39. Czy w serwisie jest przycisk Pin It?
  40. Czy w serwisie są wdrożone RichSnipety?
  41. Czy z serwisu nie ma więcej niż 15 linków wychodzących? (dotyczy niewielkich stron firmowych)
  42. Czy proporcja / ratio pomiędzy ilością kodu a ilością tekstu wynosi powyżej 20%?
  43. Czy strona została zgłoszona do najpopularniejszych polskich katalogów witryn?
  44. Czy firma została zgłoszona do najpopularniejszych polskich katalogów firm?
  45. Czy współczynnik Trust Rank witryny mierzony w narzędziu www.majesticseo.com wynosi powyżej 35?
  46. Czy profil linkowania jest naturalny?
  47. Czy treści pojawiające się w serwisie (np. w dziale czytelnia) zachęcają do samodzielnego linkowania przez użytkowników?
  48. Czy strona została zgłoszona do katalogu DMOZ?
  49. Czy ze wszystkich własnych kont w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Twitter) prowadzą linki do portalu?
  50. Czy do portalu prowadzą linki z innych kont niż własne w serwisie Facebook?
  51. Czy w Narzędziu dla Webmasterów Google w źródłach największej liczby linków jest mniej niż 10% katalogów?
  52. Czy w Narzędziu dla Webmasterów Google w źródłach największej liczby linków pojawiają się duże serwisy opiniotwórcze?
  53. Czy łatwo odnaleźć dane rejestracyjne firmy?
  54. Czy łatwo odnaleźć numer telefonu do firmy?
  55. W przypadku sklepu czy posiada on konto w serwisie Opineo bądź innym analogicznym?
  56. Czy w serwisie istnieje podstrona opisująca firmę - np. "O nas"?
  57. Czy na stronie nie ma reklam obcych witryn?
  58. Czy strona jest wolna od błędów typograficznych i błędów ortograficznych?

Wiele rzeczy nie zależy od nas

Warto dodać w tym miejscu, że wiele rzeczy nie zależy od nas (a przynajmniej nie bezpośrednio - np. wiek domeny).

Z mojego doświadczenia wynika jednak, że ciągłe, systematyczne prace nad witryną w końcu prowadzą do upragnionego celu, które de facto w cale nie musi oznaczać TOP10, a po prostu duży ruch z wyników organicznych (czyt. długi ogon).

profesjonalne komputery

Podobne wpisy

8 narzędzi, które pomogą w Twojej pracy z AdWords

26sierpnia2016
AdWords jest tak powszechny, że ciężko znaleźć firmę, która z niego nie korzystała. Ale jednocześnie wymagania wobec Adwordsowców są coraz większe. Jak zatem zwiększyć efektywność swojej pracy i stanąć na wysokości zadania?

Prawdziwe zarządzanie Facebookiem i jak dużo Faceboook o nas wie

23sierpnia2016
Tekst dedykuję zwykłym konsumentom Facebooka - nie firmom ani marketingowcom, którzy pewnie nic nowego dla siebie w nim nie znajdą. Jakiś czas temu ktoś zapytał mnie jak ukryć się przed reklamami?