Skuteczne AdWords – listy odbiorców na poziomie kampanii

Google wprowadziło w końcu dodawanie list odbiorców na poziomie kampanii. Niepozorna zmiana pozwoli lepiej realizować kampanie.
14 grudnia 2016

Listy remarketingowe

seo adwordsJedną ze szczególnie lubianych funkcji AdWords jest remarketing. Dzięki niemu prowadzone kampanie trafiają do osób, które już znają lub były zainteresowane ofertą firmy. Działają jako swego rodzaju przypomnienie, mając większą szansę na konwersję.
 
Listy remarketingowe (RLSA) pozwalają dostosowywać stawki w kampaniach pod kątem osób, które np. odwiedziły naszą stronę, przeglądały produkty w sklepie internetowym czy nawet dodały produkty do koszyka ale porzuciły zakupy. Specyficzne ustawienia remarketingu zależą od konkretnych potrzeb. Jednak w każdym razie, pozwalają firmom precyzyjniej dotrzeć do odbiorców. Zazwyczaj też (choć nie jest to reguła) mogą mieć niższe stawki CPC i/lub lepiej konwertować.
 
Listy remarketingowe można stosować zarówno w reklamach w wyszukiwarce Google, jak i w sieci partnerów (GDN). Elastyczność tego narzędzia pozwala na dużą swobodę i personalizację komunikatów reklamowych.
 
Dla przykładu wyobraźmy sobie taką sytuację. Potencjalny klient odwiedził naszą stronę, przejrzał produkty i dodał nawet jakieś do koszyka. Z jakiś jednak powodów porzucił cały proces i właściwie można tylko domniemywać czy coś go oderwało od komputera, nasz system zakupowy okazał się zbyt skomplikowany, ceny były za wysokie czy pojawił się jeszcze jakiś inny problem. Bez dokładnej analizy i testów, możemy tylko przyjąć pewne założenia. Na ich podstawie dobieramy adekwatne słowa kluczowe i spersonalizowaną komunikację (chociażby żartobliwie „Twoje produkty nadal czekają w koszyku” itd.).

Jak to działa teraz?

Wierzymy, że osób, które aktywnie korzystają z list remarketingowych w AdWords, kierowanych na wyszukiwarkę i zakupy Google, jest całkiem sporo. Jesteśmy też przekonani, że przyznają nam rację, że możliwość przypisania list na poziomie grup reklam była świetną sprawą. A jednak ich zastosowanie do wszystkich grup (w naszym przypadku jest ich naprawdę sporo) z poziomu panelu AdWords pochłania duże ilości czasu.
 
Teraz Google wprowadziło obiecane zmiany i umożliwiło prowadzenie działań bardziej kompleksowych – na poziomie całych kampanii. Każda osoba prowadząca reklamę w AdWords z pewnością doceni tą pozornie małą zmianę. Dzięki niej uda się zaoszczędzić sporo czasu, zwiększyć efektywność prowadzonych działań, a już na pewno dostać się gwarancję, że nie pominięto żadnej z grup reklam. Odpowiednie ustawienia i możliwość edycji znajdziemy oczywiście w panelu AdWords. 
 
adwords dodawanie listy odbiorców na poziomie kampanii
 
Listy odbiorców ustalane na poziomie kampanii pozwolą także na swobodne sprawdzanie i dostosowywanie stawek oraz optymalizację kosztów. Dane zwrotne jakie otrzymujemy, są bardziej kompleksowe dając tym samym lepszy pogląd na całą kampanię oraz zwiększają szansę na podejmowanie dobrych decyzji i polepszenie wyników kampanii.
 
Czego sobie i Wam życzymy. Powodzenia!
 
reklama w internecie - grafika

 

Podobne wpisy

Śledzenie ruchu użytkowników między domenami - Google Analytics, Google Tag Manager

06grudnia2016
Jesteś właścicielem kilku domen i chcesz śledzić przepływ ruchu użytkowników między nimi? Nie wystarczy sam kod Google Analytics. Oto co należy zrobić.

Zmiany w Google – jak się przygotować na mobile first?

29listopada2016
Dużymi krokami zbliżają się zmiany w algorytmach Google. Czym jest „mobile first”? Jak nie stracić pozycji w wynikach wyszukiwania?