Smart Display Campaigns – nowe podejście do sieci reklamowej

Smart Display Campaigns – nowe podejście do sieci reklamowej

08 września 2017

Kampanie w sieci reklamowej to standard, niemal każdy z reklamodawców stara się docierać do swoich klientów za pomocą banerów na stronach www – czy to w formie banerów statycznych, czy zaawansowanych banerów HTML5, czy też wykorzystując wprowadzone niedawno przez Google reklamy elastyczne, które dopasowują się do serwisu, na którym są wyświetlane.

Skuteczna kampania displayowa, tak jak wszystkie inne kampanie, powinna być kierowana do precyzyjnie określonej grupy docelowej, pojawiać się na stronach, które odwiedzają nasi potencjalni klienci, dodatkowo sama kreacja graficzna powinna być ciekawa i angażująca, dzięki czemu zwiększamy szanse na zainteresowanie użytkownika i kliknięcie przez niego w naszą reklamę.

Wszystko to wymaga czasu i pracy nad przygotowaniem kampanii, a mimo to, nawet najlepiej zaprojektowana kampania spotyka się z takimi problemami, jak AdBlocki czy ślepota banerowa. Jak więc znaleźć złoty środek, który zapewni nam optymalne rezultaty kampanii??

Z rozwiązaniem jak zwykle przychodzi Google, tym razem w postaci Smart Display Campaigns.

Czym są Smart Display Campaigns?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej, to rozwiązanie, które stawia bardzo mocno na automatyzację i wykorzystanie zbieranych przez Google danych o użytkownikach. Wykorzystują one automatyczne określanie stawek na podstawie określonego przez nas CPA, automatyczne jest również kierowanie reklam, przez co nasze reklamy będą pojawiać się najczęściej na stronach, które przynoszą nam najwięcej konwersji.

Zautomatyzowano także tworzenie reklam, przynajmniej częściowo. Pozostaje nam utworzyć nagłówki i opisy – maksymalnie po 5, dodać obrazy, logo i adresy URL, resztą zajmie się system, tworząc wiele wariantów reklam w różnych rozmiarach.

Tworzymy Inteligentną Kampanię w Sieci Reklamowej

Aby usprawnić proces tworzenia kampanii w panelu AdWords, warto przygotować sobie wcześniej nagłówki (25 znaków), opisy (70 znaków), grafiki i logo do reklam.

Na początek, standardowo, logujemy się na konto AdWords i w zakładce Kampanie wybieramy czerwony przycisk KAMPANIA i klikamy Tylko sieć reklamowa.

Aby mieć możliwość utworzenia kampanii inteligentnej, musimy wybrać cel marketingowy z grupy Zachęcanie do działania. Możemy wybrać jeden, możemy kilka.

Po zaznaczeniu celu pojawi nam się checkbox, który zaznaczamy, aby nasza kampania była inteligentną.

Zniknie nam wtedy możliwość wyboru strategii ustalania stawek, dostępna pozostanie jedynie opcja ustawienia docelowego CPA. Pozostaje więc wprowadzić nasze stawki, wybrać ustawienia lokalizacji, języka czy też harmonogramu.

Tworzenie grupy reklam w tym przypadku ogranicza się jedynie do wprowadzenia nazwy grupy, ponieważ całą resztą zajmie się AdWords. Po zapisaniu przechodzimy do tworzenia reklam.

 

Reklamy w inteligentnych kampaniach reklamowych wizualnie są podobne do reklam elastycznych. W obydwu formatach mamy możliwość dodania własnych grafik i tekstów. W przypadku reklam w kampanii smart mamy do wyboru tylko jeden nagłówek o długości do 25 znaków oraz opis o długości maksymalnie 70 znaków, więc jeżeli chcemy wykorzystać teksty z reklam w sieci wyszukiwania, to musimy poświęcić trochę czasu na ich skrócenie, lub na przygotowanie nowych.

Mając gotowe elementy reklamy możemy zapisać reklamę, a system wygeneruje nam wszystkie możliwe kombinacje banerów.

Po zatwierdzeniu elementów reklamy kampania zaczyna proces nauki, który jak zwykle w przypadku zautomatyzowanych kampanii AdWords trwa około dwóch tygodni – wszystko zależy od tego ile danych zbierze system.

 

Co dalej z kampanią inteligentną?

Zdając się na automatyzacje musimy liczyć się również z ograniczeniami w możliwości ręcznej optymalizacji kampanii. Decydując się na Smart Display Campaign tracimy, jak wspominaliśmy na początku, strategie samodzielnego ustawiania stawek, możliwość wyboru metody wyświetlania reklam czy określania urządzeń, na które chcemy kierować reklamy.

Dodatkowo, jeżeli chcielibyśmy zrezygnować z kampanii inteligentnej i przekształcić ją w inny rodzaj kampanii, musimy utworzyć zupełnie nową kampanie w sieci reklamowej, ponieważ nie ma możliwości zmiany rodzaju kampanii.

O czym warto pamiętać przy tworzeniu kampanii inteligentnej?

Przede wszystkim, aby móc skonfigurować ten typ kampanii, należy w ciągu ostatnich 30 dni uzyskać co najmniej 50 konwersji w sieci reklamowej lub co najmniej 100 w sieci wyszukiwania.

Tworząc teksty reklam, warto poświęcić im dłuższą chwilę i przygotować je tak, aby każde połączenie nagłówka z opisem miało sens – pamiętajmy, system wymiesza je później ze sobą i jeżeli to zaniedbamy, możemy mieć reklamy, których teksty będą zupełnie bez sensu.

W kampaniach inteligentnych nie mamy możliwości wykluczania miejsc docelowych. Jedyną opcją, aby zrezygnować z wyświetlania się na konkretnej stronie, jest skorzystanie z wykluczenia miejsc docelowych na poziomie konta, co w przypadku prowadzenia wielu kampanii na jednym koncie może znacząco utrudnić działanie innych kampanii. Drugą dostępną opcją ograniczenia miejsc, w których wyświetlać będzie się reklama jest wykluczenie kategorii witryn.

Ostatnia, ale równie istotna sprawa: pamiętajmy, kampanie inteligentne są nadal w fazie testowania, więc możliwe, że nie wszystko będzie działało idealnie. W naszym przypadku jeden z zasobów (nagłówek) został odrzucony, jednak poza informacją o odrzuceniu, nie mamy podanej przyczyny odrzucenia.

Poproś o ofertę na Smart Display Campaigns! Zaufaj Specjalistom AdWords

Komentarze (0)

Twój komentarz

* - pola wymagane
Copyright © Ideo Force Sp. z o.o.
Marketing zintegrowany - Agencja Marketingowa Ideo Force