Social Media – zmiany w 2018 roku

Rok 2018 został zamknięty z niezłym wynikiem nowości w Social Mediach na koncie. Działo się naprawdę sporo. Nie sposób wspomnieć o wszystkich nowościach, dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu tylko te najważniejsze.
25 stycznia 2019

Posty 3D

Nowy format postów na Facebooku, niewątpliwie wprowadził rewolucyjne zmiany, które wywołały spory szum medialny. Informacja o tym, że serwis wspiera giTF 2.0, bardzo szybko znalazła się w centrum zainteresowania wszystkich, którzy zawodowo, czy też amatorsko zajmują się obsługą Facebooka. Dzięki nowej funkcji administratorzy stron dostali szansę na ciekawsze przedstawienie swoich produktów i urozmaicenie postów publikowanych na fanpage’u.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: https://www.ideoforce.pl/blog/posty-3d-nowosc-na-facebooku,167.html.

post 3d

Reklamy w Stories na Facebooku

Nowe umiejscowienie reklam na Facebooku wskazuje na to, że Facebook mocno stawia na rozwój Stories. Dzięki tej zmianie reklamodawcy mogą tworzyć kreatywne, pionowe reklamy i wyświetlać je nie tylko na Instagramie. Jest to świetna wiadomość dla marek. Stories są obecnie bardzo popularne, a liczba ich aktywnych użytkowników stale rośnie. Daje to nowe możliwości i może znacznie zwiększyć zasięgi.

Oferty pracy na Facebooku

Kolejną ważną zmianą jest udostępnienie przez Facebook „Ofert pracy”. Proces poszukiwania pracy i rekrutacji pracowników może być jeszcze łatwiejszy. Nowa opcja ułatwia aplikowanie dzięki przejrzystemu formularzowi. Natomiast administratorzy stron firmowych mogą tworzyć ogłoszenia rekrutacyjne, które zostaną umieszczone na stronie na Facebooku, w zakładce „Oferty pracy”, w zakładce Marketplace, a także w Aktualnościach. Dodatkowo ogłoszenia mogą być promowane, aby dotrzeć do najwłaściwszych kandydatów.

Rewolucja w ocenach na Facebooku

Zmiany w 2018 roku dotknęły również ocen na Facebooku. Do niedawna każdą restaurację, kwiaciarnię i wiele firm posiadających fanpage, klienci mogli oceniać w skali od 1 do 5 za pomocą gwiazdek. Dodatkowo istniała opcja dopisania dowolnej długości komentarza. Teraz wygląda to nieco inaczej. Zamiast gwiazdek, użytkownicy mogą kliknąć opcje „Poleć”, kolejno odpowiadają na pytanie „Czy polecasz firmę XYZ” – „tak” lub „nie”. Następnie oceniający musi uzasadnić swoją odpowiedź, używając przy tym przynajmniej 25 znaków (50 znaków na urządzeniu mobilnym).

Rozszerzona rzeczywistość

Rok 2018 przyniósł również bardzo dużo nowości na Instagramie. Jedna z nich to nowy format reklam, wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR). Użytkownicy platformy mogą skorzystać ze specjalnego przycisku „Kliknij, aby spróbować”, wtedy mają możliwość wirtualnie przymierzyć przed zakupem konkretne produkty, np.: akcesoria, dodatki modowe.

Zmiany w Stories na Instagramie

Jeśli pojawiają się jakieś nowości na Instagramie, zazwyczaj dotyczą one sekcji Stories. W roku 2018 pojawiło się ich sporo m.in.: naklejki z suwakiem emoji, gify, możliwość udostępniania Stories innych użytkowników, prywatne ankiety. Jest tego naprawdę dużo i ciężko wymienić je wszystkie, ale chcielibyśmy Wam przybliżyć dwie, które pod kątem marketingowym naszym zdaniem są szczególnie przydatne.

Jedną z nowości są interaktywne naklejki z pytaniami. Nową opcję można użyć na dwa sposoby: zachęcić, aby nasi obserwujący skierowali do nas pytania, na które odpowiemy lub sami możemy zadać pytanie odbiorcom i oczekiwać ich odpowiedzi.

Kolejną nowością w Stories, która pojawiła się całkiem niedawno, są naklejki z odliczaniem. Naklejka „Odliczanie” w Stories wyświetla zegar i odlicza czas z dokładnością co do minuty do wybranego wydarzenia. Gdy użytkownik kliknie na naklejkę odliczającą, otrzyma opcję ustawienia przypomnienia o zakończeniu odliczania lub udostępnienia go na swoim fanpagu. Może to być świetny dodatek dla marek – np. za pomocą takiego rozwiązania możesz ustawić przypomnienia o nadchodzących debiutach produktów lub wydarzeniach sprzedaży i utrzymywać kontakt z fanami.

Zakupy na Instagramie

Warto wspomnieć również, że w ubiegłym roku Instagram umożliwił użytkownikom zakupy przez Stories. Wprowadzono możliwość oznaczania produktów w aplikacji nie tylko na głównym kanale, ale również w Stories. Opcja ta jest obecnie istotnym elementem profili marek posiadających sklepy internetowe, a także influencerów. Dodatek ten niewątpliwie wspiera sprzedaż produktów na pomocą aplikacji.

Więcej na temat zakupów na Instagramie znajdziecie tutaj: https://www.ideoforce.pl/blog/firma-na-instagramie-nowe-mozliwosci-dla-biznesu,178.html.

Reasumując…

Miniony rok był niewątpliwie rokiem bardzo ekscytujących zmian w Social Medich. Każdy miesiąc 2018 roku otwierał przed użytkownikiem nowe możliwości. Nowości było bardzo dużo, ciężko je wszystkie wymienić. Jednocześnie mamy nadzieję, że rok 2019 nie będzie zwalniał tempa i również zaskoczy nas wieloma pozytywnymi zmianami. Z zaciekawieniem będziemy śledzić rozwój Social Mediów w 2019 roku i wyciągać ze zmian jak najwięcej, by zadowolić swoimi działaniami każdego klienta.

Skutecznie poprowadzimy Twój profil w Social Mediach!

Podobne wpisy

Zmiany w SEO w 2018 roku

18 stycznia 2019
Mobile-First Index, Speed Update, czy też nowa wersja Search Console. Przełom roku to idealny czas na podsumowania, zarówno te osobiste jak i zawodowe. Te pierwsze zapewne każdy z nas ma już za sobą. Zobaczmy zatem, co takiego wydarzyło się w branży SEO.

Google Ads – podsumowanie zmian w 2018 roku

11 stycznia 2019
Rok 2018 przyniósł wiele zmian i zapewne zostanie w pamięci wszystkich użytkowników systemu reklamowego Google. Niektóre z nich są kontynuacją zmian zapoczątkowanych już wcześniej, a niektóre to zupełnie nowe pomysły. Przypomnijmy najważniejsze z nich.