Social Network Advertising. O skuteczności reklamy Social Media

Interaktywność Social Media czyni je ważnym elementem kompleksowej kampanii marketingowej, gdzie użytkownicy nie są tylko biernym odbiorcą komunikatów. Współtworzą oni serwisy społecznościowe, a ich aktywność pozwala korzystać z Social Network Advertising
7 marca 2014

Miejsce Social Media w marketingu

Serwisy społecznościowe, jako miejsce promocji i kreowania wizerunku marki, stanowią bardzo ważne narzędzie w działaniach z zakresu ePR. Każda kampania prowadzona w Social Media musi uwzględniać zaangażowanie użytkowników, które osiąga się poprzez działania związane z buzz marketingiem lub konkursy z nagrodami. Aby pozyskać użytkowników, niezbędna jest ocena ich preferencji, oczekiwań względem marki, jej produktów i usług. Dlatego wszelkie działania promocyjne poprzedza dokładna analiza ich zachowań, której wyniki pozwalają na zastosowanie właściwych i co najważniejsze skutecznych metod marketingowych, a także odpowiedniej formy przekazu. Ponieważ serwisy społecznościowe pozwalają na utrzymywanie stałego kontaktu z użytkownikami, powinien to być ważny aspekt każdej kampanii.

Social Network Advertising

Jednak Social Media dają też możliwość skorzystania z Social Network Advertising, czyli formy reklamy wyświetlanej w obrębie danego serwisu społecznościowego. Jej efektywność oceniana jest wysoko, właśnie ze względu na analizowanie aktywności użytkowników. Na podstawie ich profili, zamieszczanych tam wpisów i materiałów, wyrażanych poglądów, a także przynależności do określonych grup, targetowanie reklam jest bardzo precyzyjne. Korzystając z danych dotyczących zachowania użytkowników, można bardzo dokładnie ukierunkować reklamy, pod kątem ściśle określonych grup docelowych. Tym sposobem wybrana grupa otrzyma konkretną reklamę zgodną z preferencjami tworzących ją użytkowników. Na podstawie aktywności użytkowników można więc określić potencjalną grupę docelową i przygotować odpowiednią dla niej formę reklamy.

Social Network Advertising

Reklama na Facebooku

Serwisem społecznościowym z największą liczbą aktywnych użytkowników jest Facebook, który daje bardzo duże możliwości w zakresie Social Network Advertising. Zaletą reklamy w tym serwisie jest możliwość stosowania różnych kryteriów dla precyzyjnego targetowania, które ma zapewnić, że konkretny komunikat trafi do ściśle zainteresowanej nim grupy docelowej. Reklamy dostosowywane są na podstawie danych wynikających z aktywności użytkowników, na którą składają się zamieszczanie wpisy, udostępniane materiały, preferowane strony, wiek, a nawet miejsce zamieszkania.

targetowanie

Reklamy wyświetlane na Facebooku odsyłają użytkowników do podstron samego serwisu, jak i do innych serwisów internetowych. Reklamy promujące fanpage kierowane są zwykle do użytkowników w jakimś stopniu z nimi związanych, ale mogą również pojawić się ich znajomym. W tym przypadku dodatkową zachętą do kliknięcie jest wyświetlane nazwisko znajomego, który jest zainteresowany reklamowanym produktem lub usługą. Jest to pewnego rodzaju forma rekomendacji, która może zwiększać szanse na pozyskać kolejnego fana. Istnieje też możliwość wykupienia płatnej reklamy w formie banera, przy czym Facebook pozwala na łącznie reklamy tekstowej z banerową, co w pewnym stopniu zwiększa siłę przekazu.

Dostępne są dwa modele rozliczania reklamy na Facebooku, gdzie koszt liczony jest za kliknięcie (CPC) lub za wyświetlenie (CPM). Ponadto budżet dla danej kampanii reklamowej może być w razie potrzeby dowolnie zmieniany.

Inne serwisy społecznościowe

Promocja w oparciu o Social Network Advertising możliwa jest również na innych serwisach społecznościowych. Reklama na serwisie LinkedIn to znane powszechnie linki tekstowe i banery, ale też niestandardowe rozwiązania, jak komunikaty wysyłane do skrzynek użytkowników i rekomendacje call to action. Goldenline oferuje przede wszystkim reklamę tekstową wyświetlaną w określonym miejscu, a także banerową lub billboardową, które mogą być elementem strony lub tłem. W każdym przypadku podstawą jest precyzyjne targetowanie, które ma być gwarancją, że reklama dotrze do ściśle określonej grupy odbiorców.

social media - grafiki

Podobne wpisy

Growth hacking skuteczną techniką marketingu?

25lutego2014
Skuteczna kampania marketingowa powinna składać się z szeregu zróżnicowanych działań, które dają spójną strategię zapewniającą wysoką pozycję marki, jej rozwój i generowanie zysków. Efektem takiego podejścia do marketingu jest growth hacking.

Ważne, aby dużo mówić. Jak skutecznie korzystać z WoMM

10lutego2014
O skali popularności marki w dużej mierze świadczy to, jak i ile się o niej mówi. Tradycyjna reklama już nie wystarcza dla skutecznej promocji, ponieważ nie uwzględnia tak ważnej komunikacji między marką a konsumentem, która odbywa się w Internecie.