Walka ze spamem

Spam jest znany wszystkim użytkownikom sieci, przybiera postać niechcianych i często niepotrzebnych wiadomości elektronicznych. Rozpowszechniany jest masowo pod różną formą i za pośrednictwem różnych narzędzi.
24 stycznia 2011

Najczęściej jest to poczta elektroniczna, komunikatory internetowe i narzędzia social marketingu. Istotną cechą spamu jest jego masowy charakter – zostaje rozsyłany do dużej ilości odbiorców, jego treść jest bez znaczenia a tożsamość i zainteresowania odbiorców nie są istotne.

Spam z jakim stykamy się w mediach społecznościowych nie jest przez większość osób uważany, za niebezpieczny. Tymczasem narusza on zasad etyki obowiązujące w Internecie. W porównaniu ze spamem pocztowym jest bardziej natarczywy a zarazem skuteczny, gdyż nie wymaga od obiorcy żadnej akcji (w przypadku poczty jest to otworzenie maila) i działa często na podświadomość użytkownika.

Dla większości firm zgromadzonych wokół serwisów społecznościowych, wysyłanie spamu jest jedynym sposobem autopromocji. Zapominając przy tym, że użytkownicy powinni dać wyraźną zgodę na przesyłanie do nich informacji o promocyjnym charakterze.

Pewnym wyjściem z tej sytuacji może być rozwaga przy dołączaniu się do profili i grup dyskusyjnych prowadzonych przez firmy a nie osoby prywatne. Jednak często mimo tego, że użytkownicy nie dają jakiejkolwiek zgody na przyjmowanie wiadomości są zasypywani informacjami newsami i postami o charakterze reklamowym. Ustawienia prywatności na wszystkich serwisach społecznosciowych są bardzo istotne. Administratorzy najczęściej ostrzegają przed opcją ‘auto-follows’, po zaznaczeniu której użytkownik automatycznie akceptuje wszystkie zaproszenia i oferty przystąpienia do różnych profili. Odpowiednie ustawienie zabezpieczeń prywatnych kont, może zmniejszyć ryzyko narażania się na otrzymywanie niechcianych zaproszeń i treści. A przede wszystkim da użytkownikowi możliwość decydowania o tym co chce czytać i od kogo.

Za potencjalnych rozsyłaczy spamu uważani są użytkownicy, których profile zawierają nieprawdziwa imiona lub nazwiska lub numery zamiast nazw. Niebezpieczni mogą być również użytkownicy, których konto opatrzone jest zdjęciem ze znakiem wodnym banku zdjęć.

Użytkownicy social mediów powinni poświęcić nieco czasu na blokowanie potencjalnie niebezpiecznych kont, czy na zaawansowane ustawienia prywatności w swoim profilu. Gdyż odbieranie i sortowanie niechcianych wiadomości wprowadza szum informacyjny i znacznie utrudnić korzystanie z narzędzi i możliwości social marketingu. Kontrolowanie marketingu w serwisach społecznosciowych pomoże skoncentrować się na najważniejszych korzyściach płynących z przynależności do sieci społecznosciowych czyli na zdobywaniu interesujących informacji i budowaniu sieci kontaktów międzyludzkich.

wirtualna społeczność

Podobne wpisy

Numeracja wyników wyszukiwania

10stycznia2011
Według badania przeprowadzonego przez firmę Gemius pod koniec 2009 roku procentowa ilość wizyt rozpoczętych wejściem na strony internetowe z wyszukiwarek, wyniosła 94,64% daje to liczbę ponad 15 mln użytkowników miesięcznie w Polsce.

Zmiany jakie niesie 2011 rok

13grudnia2010
Końcówka roku skłania do podsumowań i snucia prognoz na przyszłość.To najlepszy czas na dzielenie się poglądami odnośnie tego co może przynieść 2011