Zaawansowane funkcje Google Analytics

Google Analytics to obecnie najpopularniejszy w branży system do mierzenia statystyk. Rozwija się i rozbudowuje mniej więcej z taką samą prędkością z jaką przybywa mu użytkowników.
16 listopada 2012

Google Analitics posiada rozbudowany system uprawnień, funkcjonalny i przejrzysty interfejs, a przy tym pozwala wydobyć bardzo dokładne dane. Jego główną zaletą jest ogromna ilość parametrów możliwych do mierzenia. Oprócz standardowych funkcji GA posiada szereg zaawansowanych możliwości jak choćby:

Google Analytics w jednym ze swoich modułów posiada mapę kliknięć (prosta wersja ClickMapy) dzięki, której możemy podejrzeć obraz wraz z procentowym wskaźnikiem linków w które użytkownicy najczęściej klikają na stronie.

analiza ideo

Inne narzędzie potrafi wyselekcjonować ruch na stronie wygenerowany kampaniami Adwords. Inaczej jest rejestrowany ruch bezpłatny (pochodzący w wyszukiwarki, z linków w sieci itp.) inaczej ruch płatny prowadzący z tekstowych boksów sponsorowanych lub z graficznej kampanii Adwords.

kampania adwords

Oprócz rozróżnienia ruchu na płatny i bezpłatny można również dzięki GA uzyskać informację z jakich dokładnie stron przychodzili użytkownicy witryny.

Jedno z najnowszych narzędzi GA pozwala śledzić odwiedziny witryny w czasie rzeczywistym.


Google analytics

Standardowy raport może zostać przefiltrowany poprzez użycie ‘Segmentów zaawansowanych’, funkcja ta pozwala obrać maksymalnie 4 segmenty do przesortowania raportu. Może to być np. filtrowanie nowych użytkowników, odwiedzin bezpośrednich czy ruchu płatnego.

Poprzez GA można ustawić cele dla danej witryny. Dla jednej może to być skorzystanie z formularza kontaktowego, dla innej zakup produktu lub poprawnie pliku. Do systemu prowadza się URL poszczególnych etapów wejścia klienta na stronę, za ostatni element celu obiera się np. stronę z podziękowaniem za zakup, czy potwierdzenie pobrania pliku. W GA można obserwować ilu użytkowników zrealizowało cel, ilu i na jakim etapie zrezygnowało.

wejscia do koszyka
 

Dzięki modułowi ‘Sieci społecznościowe’ można sprawdzić, jaką wartość konwersji mają kanały społecznościowe. Moduł pozwala sprawdzić, która wtyczka społecznościowa na stronie jest najpopularniejsza, z jakiego serwisu społęcznościowego jest najwięcej wejść i na jaką stronę oraz ile tych wejść przekłada się na realizację celu. Zobaczyć można również całą ścieżkę użytkownika od wejścia na stronę (z serwisu społecznościowego) poprzez odwiedzane podstrony.

social media

Moduł ‘E-commerce’ to szczególnie przydatne narzędzie w przypadku serwisów sprzedażowych. Po instalacji odpowiedniego kodu na stronie GA może zliczać ilość transakcji, przychody, wartość sprzedanych produktów, unikalne zakupy. Można wygenerować widok najbardziej popularnych produktów, najbardziej dochodowych dni sprzedaży czy czas transakcji.

Raporty dotyczące ścieżek wielokanałowych zawierają informacje o tym, w jaki sposób źródła odwiedzin współpracują w celu generowania sprzedaży i konwersji. Do konwersji dochodzi, gdy użytkownik dokona zakupu online lub wykona działanie zdefiniowane jako cel. Dzięki temu raportowi mamy podgląd na to jakie źródła odwiedzin generują największą ilość zrealizowanych celów.


ścieżki lokalne

Już w fazie beta jest moduł ‘Analiza kosztów’, po uprzedniej konfiguracji można otrzymać dane dotyczące odwiedzin, koszów i przychodów dla płatnych kanałów marketingowych. W raporcie tym porównuje się koszty poszczególnych kampanii ze związanymi z nimi przychodami, by obliczać wartości zwrotu z inwestycji. W raporcie podawane są statystyki dla kanału AdWords i każdego innego kanału, dla którego udostępni się dane o kosztach.

społeczność online

Podobne wpisy

Facebook totalny, czyli co się zmieniło, a co jeszcze ulegnie zmianie

16października2012
Ekspansja Facebooka rozpoczęła się na dobre. Po zapanowaniu chwilowej stagnacji w portalu i wśród jego twórców, nadszedł czas na rewolucję w wyglądzie i wprowadzenie nowych funkcji.

Współpraca z Grupą Allegro

19września2012
Ideo wraz z Grupą Allegro rozpoczęło współpracę w zakresie pozycjonowania klientów platformy iStore.