Zaprojektuj funkcjonalny sklep internetowy, korzystając z profesjonalnych narzędzi (cz.1)

Aby zmniejszyć ilość porzucanych koszyków i zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych, niezbędne jest przygotowanie sklepu łatwego w obsłudze, intuicyjnego w nawigacji – tak jak wynika to z zasad usability.
30 maja 2014

Niski poziom użyteczności sklepu internetowego, zbyt długie poszukiwanie produktów czy skomplikowana procedura składania zamówienia, zniechęca konsumentów do korzystania z serwisu. Oczekiwania użytkowników nieustannie rosną, dlatego w obliczu trudności bardzo szybko się oni zniechęcają i porzucają problem, nie podejmując trudu jego rozwiązania.

W poszukiwaniu usability

W projektowaniu serwisu bardzo ważne jest odwoływanie się do doświadczeń i opinii użytkowników. Ocena użytkownika wynika bowiem z jego oczekiwań i potrzeb, a co ważne, może ona ulec zmianie, gdy użytkownik będzie korzystał z serwisu.

Chcąc stworzyć sklep internetowy spełniający standardy usability trzeba zweryfikować opinię konsumentów od momentu uzyskania świadomości istnienia serwisu, poprzez skorzystanie z niego, na realizacji celu kończąc. Na podstawie doświadczenia konsumentów (określonej grupy) można uzyskać obiektywną ocenę na temat sklepu internetowego –  pozwoli to określić w jakim stopniu zostały spełnione oczekiwania użytkowników.

Jak zatem przewidzieć oczekiwania użytkowników? Jak przygotować serwis odpowiadający ich potrzebom?

Optimal Workshop http://www.optimalworkshop.com/

Optimal Workshop

To zestaw praktycznych narzędzi do pomiaru użyteczności serwisu, za pomocą których można przetestować przygotowane modele architektury. W ramach rocznego abonamentu można wykupić 3 narzędzia:

  • Treejack – pozwala na testowanie przygotowanej struktury serwisu z wykorzystaniem scenariuszy użycia. Dzięki temu dokładnie można sprawdzić, gdzie użytkownicy „gubią” się w contencie znajdującym się w serwisie, a także co jest tego przyczyną. Testowanie serwisu pod kątem „findability” nie wymaga zmiany architektury i wizualizacji graficznej serwisu.

http://www.optimalworkshop.com/treejack.htm
http://www.optimalworkshop.com/treejack-demo

  • Optimalsort – to możliwość testowania użyteczności z punktu widzenia użytkowników. Narzędzie pozwala na dowolne sortowanie kart, czyli organizowanie mapy strony zgodnie z preferencjami użytkowników. Sortowanie kart to szybki i łatwy sposób na ułożenie architektury contentu, opracowanie struktury strony i jej nawigacji.

http://www.optimalworkshop.com/optimalsort.htm
http://www.optimalworkshop.com/optimalsort-demo

  • Chalkmark – na podstawie przygotowanych scenariuszy użycia narzędzie pozwala na testowanie widoku, czyli grafiki, makiety, bannera, pod kątem kliknięć. Jest to rodzaj heatmapy kliknięć, która odzwierciedla zachowania użytkowników poszukujących treści na stronie.

http://www.optimalworkshop.com/chalkmark.htm
http://www.optimalworkshop.com/chalkmark-demo

Clicktale http://www.clicktale.com/

Clicktale

Jest to profesjonalne narzędzie analityczne, za pomocą którego można dokładnie sprawdzić zachowania użytkowników w serwisie. Informacja na temat użyteczności serwisu przedstawiana jest nie tylko w formie danych statystycznych, ale też w postaci video. Pozwala to zaobserwować sposób poruszania się userów w obrębie serwisu, odnaleźć miejsca, w których podejmują oni interakcje, a także sprawdzić porzucone przez niego pola w formularzach.

sprzedaż w internecie

Podobne wpisy

Zaprojektuj funkcjonalny sklep internetowy zgodnie z zasadami usability

14maja2014
O sukcesie serwisu internetowego decyduje jego budowa pozwalająca na sprawne i szybkie poruszanie się pomiędzy jego stronami. Aby osiągnąć ten sukces, wystarczy pamiętać o najważniejszych zasadach usability.

Jak skutecznie pozyskać leady sprzedażowe?

22kwietnia2014
Bardzo ważną częścią kampanii inbound marketingowej jest pozyskiwanie tzw. leadów sprzedażowych, czyli danych kontaktowych pozostawianych przez potencjalnych klientów, zainteresowanych konkretną ofertą znajdującą się na stronie.