Zdobądź certyfikat Google dla deweloperów stron mobilnych

Nie od dziś wiadomo, że Google kładzie ogromny nacisk na wysoką jakość stron www, w szczególności tych mobilnych. Ważna jest nie tylko ich zawartość ale i szybkość oraz wygoda użytkowania.
28 kwietnia 2017

Program certyfikacji Google dla programistów

wyszukiwarka googleGoogle prowadzi szereg programów certyfikacyjnych. Promuje w ten sposób dobre praktyki oraz wyróżnia specjalistów posiadających odpowiednie kompetencje w zakresie działań takich jak projektowanie, promocja czy analityka internetowa. Najnowszy program, Mobile Sites certification, skierowany jest do osób zajmujących się na co dzień mobilnymi stronami www – do deweloperów, programistów, a także marketingowców. My już otrzymaliśmy swój certyfikat! Możesz go zobaczyć na naszym profilu Google Partners.

Aby zdobyć ten certyfikat, konieczne jest zdanie egzaminu przygotowanego przez Google. Potwierdzi on posiadanie przez kandydata wiedzy i umiejętności, w dziedzinach kluczowych dla projektowania mobilnych www. Sam egzamin trwa 90 minut i zawiera 65 pytań – wielokrotnego wyboru oraz Prawda/Fałsz. Sprawdza zarówno znajomość podstawowych kwestii, jak i zaawansowanych zagadnień. Pośród pytań znajdują się dość proste jak np. do jakiej prędkości ładowania strony powinno się dążyć, ale i takie wymagające większej wiedzy (co to jest AMP? Jakie zasoby warto optymalizować w pierwszej kolejności? Gdzie umieszczać kody JS aby zwiększyć szybkość serwisu?). Warunkiem zdania egzaminu jest osiągnięcie wyniku na poziomie 80%. 

Google, aby pomóc w usystematyzowaniu wiedzy i przygotowaniu się do egzaminu, opracowało dedykowany kurs (część pierwszą możecie znaleźć tutaj). Oczywiście praktyczna wiedza, pozostanie najlepszym źródłem informacji. Samo szkolenie skupia się na 4 kategoriach:

  • Znaczenie stron mobilnych w dzisiejszym świecie
  • Zwiększanie szybkości stron
  • Istotność aspektów UX/UI
  • Zaawansowane technologie webowe

Znaczenie stron mobilnych

Nieustannie rośnie ilość posiadaczy urządzeń mobilnych. Rozwój technologii i upowszechnienie internetu przyzwyczaiły użytkowników do niczym nieograniczonego dostępu do informacji. Dzisiejszy użytkownik jest „stale online” – korzysta z sieci w dowolnym, jemu odpowiadającym momencie. Stał się tym samym bardzo niecierpliwy – każde utrudnienie w dostępie do zasobów sieciowych powoduje u niego sporą frustrację.
 
Mobilni użytkownicy są specyficzną grupą pod kątem zachowań – zazwyczaj zajmują się kilkoma czynnościami naraz (np. podróżują, robią zakupy), mają ograniczoną ilość wolnego czasu, a do dyspozycji mają relatywnie mały ekran.
 
Te elementy wyznaczają najważniejsze trendy w projektowaniu stron mobilnych – muszą być szybkie, czytelne i wygodne. Brak dbałości o którykolwiek z tych elementów może sprawić, że odbiorca porzuci kontakt z marką, serwisem czy sklepem online.
 
W rzeczywistości, w której większość klientów przebywa stale w sieci (szuka informacji, rozrywki, opinii, możliwości robienia zakupów czy komunikacji) nietrudno wyobrazić sobie negatywne konsekwencje jakie mogą przynieść zaniedbania w tych kwestiach.
 
Deweloperzy stają przed niemałymi wyzwaniami. Konkretne przykłady pokazują, że efektywność stron wpływa na poprawę wyników konwersji.
 
google yahoo amazon shopzilla
Źródło: Google Partners Support
 
Jednocześnie zbytnie odchudzanie stron mobilnych, też nie zawsze spełnia swoje zadanie, ponieważ użytkownicy chcą korzystać z tzw. rich content, czyli z interaktywnych i multimedialnych materiałów, tj. video.
 
Zatem można powiedzieć, że współczesny użytkownik chce otrzymywać każdą interesującą go treść, w każdej postaci, w każdym dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu i bez żadnych utrudnień. Odbiorca mobilny jest mocno skupiony na jak najszybszym osiągnięciu swoich potrzeb lub celów – zazwyczaj informacyjnych lub konsumenckich. To bardzo wysokie wymagania.
 
Przy tym powodem, dla którego odbiorca najczęściej porzuca konkretną stronę, jest czas jej ładowania. 
 
przyczyny opuszczania stron www
Źródło: Google Partners Support
 

Oczywiście istnieją rozwiązania, które pozwalają optymalizować działanie serwisów www i zapewniać odpowiednio wysoki poziom doświadczeń użytkownikom. Mobile Site Certification jest zatem programem, który ma weryfikować i potwierdzać posiadanie umiejętności niezbędnych do skutecznego działania na rynku stron mobilnych.

smartfony aplikacje

 

Podobne wpisy

Facebook F8 – co nowego w social media?

21kwietnia2017
Facebook nie schodzi ze świecznika i co chwilę serwuje całemu światu nowości. Sprawdźmy, o czym mówiono na tegorocznej konferencji F8.

Content w e-mail marketingu – jak zwiększyć skuteczność newslettera?

14kwietnia2017
Opinie dotyczące mailingu są podzielone. Według jednych to skuteczna promocja, według innych wręcz przeciwnie. Przedstawimy parę sugestii, jak zwiększyć jego efektywność.