Zmiany jakie niesie 2011 rok

Końcówka roku skłania do podsumowań i snucia prognoz na przyszłość.To najlepszy czas na dzielenie się poglądami odnośnie tego co może przynieść 2011
13 grudnia 2010

Specjaliści ZenithOptimedia przewidują, że rok 2011 będzie przełomowy, pod względem wzrostu nakładów na reklamę internetową, która będzie się rozwijała najdynamiczniej ze wszystkich form promocji. Prognozy sugerują wzrost wartość całego rynku reklamy w Polsce o około 6,8%. Największe wydatki przewidywane są na reklamę telewizyjną, ze względu na kosztowność tego typu promocji. Jednak większość kampanii TV będzie wspierana w Internecie, prasie i outdoorze. Z obserwacji wynika, że młodzi konsumenci wybierają Internet kosztem telewizji, starsi korzystają z obu źródeł informacji i rozrywki. Fakt ten zauważyli reklamodawcy, którzy zaczynają inwestować w kampanie w kilku mediach na raz. Rok 2011 ma więc przynieść intensyfikację działań polegających na łączeniu reklamy online i offline.

Wzrośnie znaczenie obecnie mniej znanych kanałów prezentacji komunikatów reklamowych. Coraz większe technologiczne możliwości telefonów komórkowych przyczyniają się to zmian na ryku reklamowym oraz w marketingu internetowym. Wyszukiwarki dostosowują swoje funkcje do wymogów Mobile Search. Google przewiduje 98% wzrost ilości wyszukiwan kierowanych z telefonów.

Według Neuland-Herzer szczególnie zauważalny będzie rozwój reklam na telefony komórkowe z geolokalizacją oraz tzw. Augmenetd Reality. Zgodnie z ich przewidywaniami oprócz oprogramowania w postaci pluginu do przeglądarki, ogólnodostępne staną się okulary ze zintegrowanym układem Augmenetd Reality, zaś niedługo po tym powinny się pojawić soczewki kontaktowe umożliwiające rejestrowanie rozszerzonej rzeczywistości. Neuland-Herzer zapowiada również możliwość pojawienia się w przyszłości implantów, integrujących bezpośrednio bodźce wzrokowe z sygnałem VR.

Ilość użytkowników sieci stale rośnie, ze statystyk wynika, że spędzamy średnio 25% swojego czasu na korzystanie z Internetu. Internet World Stats podaje, że w Wielkiej Brytanii 82,5% ludności korzysta z Internetu, liczba ta ma wzrosnąć w 2011 roku jeszcze o 3%. Tak duży wzrost zainteresowania Internetem przełoży się również na rozwinięcie branży e-commerce, z której już w tym roku korzysta ponad 67% ludności Wielkiej Brytanii. EMarketer szacuje, że wartość europejskiego e-commerce wyniesie w 2011 roku 323 mld EUR. Największe przychody w tej branży generuje wspomniana wyżej Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Natomiast Polska jest liderem e-commerce w obrębie Europy Środkowo Wschodniej.

Rok 2011 będzie bardzo ekscytujący dla programistów, reklamodawców, marketingowców, przedsiębiorców i zwykłych użytkowników. Najnowsza technologia dzięki multiplikacji kilku mediów na raz, zwiększa wrażenia konsumentów.

nowe technologie

Podobne wpisy

8 sposobów na ulepszenie kampanii w Google Adwords

19listopada2010
AdWords należy do najpopularniejszych narzędzi wpływających na promocję marki w sieci. Prezentujemy dziś sposoby wpływające na ulepszenie kampanii reklamowej w Google AdWords.

Pogoń za długim ogonem

23czerwca2010
Świadomość użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych jest coraz większa, oczekiwania, a co za tym idzie i zapytania są coraz bardziej sprecyzowane.