Zmiany w Merchant Center - pamiętaj o numerach GTIN

Do tej pory istniała możliwość dodawania produktów, które nie posiadały atrybutu gtin [gtin]. Jednak od 14 lutego 2017 roku, Google zacznie je odrzucać. Co oznacza, że nie będzie można ich sprzedawać przez GMC.
19 stycznia 2017

Czym jest GTIN?

Jeśli korzystasz w ramach AdWords z usługi Google Merchant Center, zapewne doskonale wiesz czym jest GTIN. Dlatego przypomnimy szybko osobom, które nie kojarzą tego parametru. 
 
GTIN to nic innego jak Globalne Numery Jednostki Handlowej (mogą to być np. EAN, ISBN, UPC), czyli unikalne identyfikatory produktu. Opisywane są poprzez atrybut gtin [gtin]. Razem z brand [marka] oraz mpn [mpn] stanowią zestaw indywidualnych parametrów, pozwalających identyfikować sprzedawane produkty.

Zmiany w GMC

Do tej pory istniała możliwość dodawania produktów, które nie posiadały atrybutu gtin [gtin]. Jednak od 14 lutego 2017 roku, Google zacznie je odrzucać. Co oznacza, że nie będzie można ich sprzedawać przez GMC. Jest jeszcze nieco czasu, dlatego przypominamy wszystkim, żeby upewnili się czy mają odpowiednio uzupełnione parametry.
 
Prawidłowe wykorzystywanie GTIN, wpływa na współczynniki konwersji. Możliwość precyzyjnej identyfikacji produktów pozwala zwiększyć skuteczność reklam – dodawać ważne informacje o produkcie i precyzyjniej wyświetlać reklamy użytkownikom. Według analiz Google sprzedawcy zauważyli nawet 20% wzrosty konwersji. 
 
„Odrzucenia rozpoczną się 14 lutego 2017 roku: w przypadku Austrii, Belgii, Danii, Indii, Kanady, Meksyku, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji i Turcji na karcie Diagnostyka zaczną pojawiać się ostrzeżenia informujące o konieczności wprowadzenia aktualizacji. Aby zapobiec odrzuceniom, pamiętaj, aby do 14 lutego 2017 roku zastosować się do nowych wymagań. Zaczęliśmy już odrzucać produkty niespełniające tych wymagań, kierowane na Australię, Brazylię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Japonię, Niemcy, Stany Zjednoczone, Szwajcarię, Wielką Brytanię i Włochy.” (cytat: https://support.google.com/merchants/answer/7000570?hl=pl).
 
Przy tym wszystkim nie ma jeszcze oficjalnej informacji czy Google będzie sukcesywnie sprawdzać i odrzucać produkty czy zrobi wszystko nagle 14 lutego. Ale tak czy inaczej warto być przygotowanym.
reklama online

 

Podobne wpisy

Skuteczne AdWords – listy odbiorców na poziomie kampanii

14grudnia2016
Google wprowadziło w końcu dodawanie list odbiorców na poziomie kampanii. Niepozorna zmiana pozwoli lepiej realizować kampanie.

Śledzenie ruchu użytkowników między domenami - Google Analytics, Google Tag Manager

06grudnia2016
Jesteś właścicielem kilku domen i chcesz śledzić przepływ ruchu użytkowników między nimi? Nie wystarczy sam kod Google Analytics. Oto co należy zrobić.