Zniknęły „lajki” z Facebooka! Gdzie teraz można znaleźć ilość fanów na fanpage'u?

Wśród społeczności social ninja zawrzało! Powód niebłahy, gdyż na zarządzanych fanpagach zniknęła ilość lajków. Czy na pewno? Nie do końca! Facebook po prostu przeniósł je w inne miejsce.
21 października 2016

Wśród społeczności social ninja zawrzało!

Powód niebłahy, gdyż na zarządzanych fanpage`ach zniknęła ilość lajków. Czy aby na pewno? Nie do końca! Jak się okazuje Facebook po prostu przeniósł je w inne miejsce. Każdy użytkownik Facebooka może nadal sprawdzić ilość fanów na dowolnym fanpage’u, klikając w pole „Osoby, które to lubią” w Zakładkach po lewej stronie.

Z tego widoku możemy poznać:

  • łączną liczbę polubień strony wraz z procentowym wskaźnikiem jej ilości w ostatnim tygodniu,
  • Ilość nowych polubień strony, również wyrażoną w procentach oraz przedstawioną na wykresie,
  • aktywność użytkowników czyli interakcje fanów ze stroną określone jako „Osoby, które o tym mówią”.

fanpage na facebooku - przykład

Statystyki administratorów

Z kolei menadżerowie stron na Facebooku wciąż mają dostęp do wszystkich statystyk klikając w „Statystyki”.

statystyki administratorów facebook

Co z fanami na mobile

Aktualnie polska wersja aplikacji Facebook nie pokazuje ilości fanów. Z tego co sprawdziliśmy, osoby które korzystają z wersji w jezyku angielskim widzą nadal normalnie ilość fanów w Zakładce "Community" - być może niebawem w polskiej wersji również ta ilość tutaj się pojawi.

Wnioski

Nie mamy pewności czy to tylko kolejne testy czy może ta zmiana zagości na stałe na fanpage`ach. Jak widać mimo, że temat wywołał wiele emocji wśród społeczności social mediowej nie niesie za sobą żadnych niekorzystnych skutków. Wystarczy tylko następnym razem rozejrzeć się uważniej przeglądając fanpage naszej ulubionej marki.

Przy okazji - jeśli znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie w naszym krótkim artykule, nieskromnie poprosimy o udostępnienie go na Facebooku.

media społecznościowe - grafika

Podobne wpisy

Sklep na Facebook'u i oznaczanie produktów w postach

18października2016
Zmiany w e-commerce nadciągają wielkimi krokami. Facebook chce stać się liczącą platformą sprzedażową i istnieją przesłanki mówiące o tym, że może mu się to udać. A już teraz można testować pierwsze funkcjonalności.

Leksykon pozycjonowania

17października2016
Leksykon pozycjonowania został przygotowany przez Wojciecha Szymańskiego, którego doświadczenie w tej materii wynosi blisko 10 lat. Leksykon zawiera blisko 100 haseł z zakresu pozycjonowania, będącymi połączeniem teorii z praktyką.