Zwiększamy sprzedaż z Google Merchant Center

Google Merchant Center, czyli skuteczne narzędzie stosowane w e-commerce w celu zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Jak z niego korzystać, aby osiągnąć oczekiwane efekty?
15 listopada 2013

GMC to jeden z tematów #e-biznes festiwalu zorganizowanego w Krakowie w dniach 13 – 15 listopada 2013 roku.

Tematyka trzeciej już edycji #e-biznes festiwalu to tradycyjnie Internet i nierozerwalnie związana z nim nowoczesna technologia coraz częściej znajdująca szerokie zastosowanie w biznesie. Omawiane są zagadnienia z zakresu analityki internetowej i biznesowej, aplikacjistosowanych w biznesie, narzędzi wspierających działania marketingowe i metod wykorzystywanych w kampaniach. Wiele miejsca zajmują również social media jako miejsce kreowania wizerunku i promocji marki, a także funkcjonowanie społeczności blogerów. W czasie wykładów często też pojawiają się odwołania do ważnych imprez poświęconych zbliżonej tematyce. Podsumowując, zwraca się uwagę na wszystkie istotne wydarzenia związane z Internetem, technologią i biznesem.

Festiwal to cykl konferencji z udziałem ekspertów z różnych dziedzin. Oprócz głównej części festiwalu, zorganizowanej w Krakowie, istotne znaczenie mają spotkania w innych miastach Polski, jak Gdańsku czy Warszawie. Warto podkreślić fakt, że impreza to nie tylko prelekcje, ale też ciekawe warsztaty prowadzone przez specjalistów dzielących się wiedzą i odwołujących się do własnych doświadczeń.

Jednym z prelegentów krakowskiej części #e-biznes festiwalu będzie Wojciech Szymański, ekspert do spraw e-marketingu, który koordynuje pracami Działu Marketingu Internetowego Ideo Sp. z o.o. Ponieważ prowadził już wiele wykładów związanych z zagadnieniami e-marketingu i tym razem postanowił podzielić się swoją wiedzą. Za temat obrał narzędzie, które już od pewnego czasu stanowi ważną część skutecznego e-commerce. Mowa oczywiście o Google Merchant Center, czyli Centrum Sprzedawcy Google usprawniającego procesy sprzedażowe w sklepach internetowych. Dla wszystkich zainteresowanych, którzy nie mogli wziąć udziału w konferencji, przedstawiamy kilka ważnych informacji dotyczących GMC.

Google Merchant Center?

GMC to narzędzie, które pozwala właścicielom sklepów internetowych na sprawne przesyłanie informacji na temat produktów znajdujących się w ofercie. Informacje mogą być przekazywanie na trzy sposoby:
•    API
•    plik tekstowy .txt lub.csv
•    plik XML

Należy pamiętać o aktualizowaniu informacji co najmniej raz na 30 dni.

Dane dostarczone do bazy GMC udostępniane są następnie za pomocą Zakupów Google, wyszukiwarki Google dla e-sklepów, remarketingu dynamicznego, jako reklamy w wynikach wyszukiwania.

Przygotowując listę produktów, należy uwzględnić następujące dane towaru:
•    nazwa,
•    krótki opis,
•    kategoria Google,
•    zdjęcie,
•    producent,
•    unikalny kod,
•    cena,
•    stan,
•    link.

Dla pełnego przedstawienia poszczególnych produktów niezbędne jest podanie szczegółowych informacji.

Dużą zaletą konta Google Merchant Center jest to, że może być ono łączone z wieloma innymi, chociażby z kontem AdWords. Dzięki właściwej konfiguracji kanałów, pozwalającej na łączenie tych kont, można promować produkty wśród reklam znajdujących się w wynikach wyszukiwania. Weryfikacja konta Google Merchant Center dla sklepu internetowego odbywa się analogiczne do Narzędzia Webmastera Google. Możliwe jest przy tym nadawanie dostępu do GMC innym użytkownikom.

Wdrożenia i korzystanie z GMC można przedstawić w kilku etapach: utworzenie kont Merchant Center, połączenie konta GMC z kontem AdWords, osadzenie tagu remarketignowego na stronie, utworzenie kampanii w AdWords i stworzenie listy remarketingowej, przygotowanie szablonu bannera. Prowadzone działania można śledzić w Google Adwords, oceniając i weryfikując wyniki kampanii.

Google Merchant Center można też traktować jako innowacyjną porównywarkę oferty produktowej sklepów internetowych. W praktyce korzystanie z narzędzia stwarza dodatkową możliwość promocji w wynikach wyszukiwania. Ponadto, w ramach remarketingu dynamicznego, na podstawie produktów przeglądanych przez użytkowników w sklepie tworzone są dla niego bannery zgodne z jego preferencjami. Na podstawie uzyskanych danych dotyczących zainteresowań użytkownika przygotowywana jest właściwa kampania remarketingowa. Tym samym ocenia się zachowania internautów, sprawdzając, czy odwiedzili sklep, oglądali produkty, dodali produkt do koszyka, dokonali zakupu bądź zrezygnowali. Efektem takich działań jest jak najbardziej trafne wyświetlanie reklam

Wdrożenie narzędzia Google Merchant Center jest korzystne tak dla właścicieli sklepów internetowych, jak i dla ich klientów. Udostępnianie szczegółowych informacji na temat oferty pozwala na promocję sklepu i konkretnych jego produktów. Jest to dodatkowa forma reklamy, która z drugiej strony dla potencjalnego klienta jest znacznym ułatwieniem w poszukiwaniu odpowiedniego towaru. Użytkownicy poszukujący produktów, otrzymają informacje adekwatne do swoich oczekiwań, co oznacza, że oferta trafi do dokładnie nią zainteresowanej osoby. Takie rozwiązanie przekłada się na efektywność procesów sprzedażowych i poziom konwersji, a w konsekwencji znacznego wzrostu ROI.

sprzedaż online

Podobne wpisy

Wszystko, co trzeba wiedzieć o optymalizacji sklepu internetowego

13listopada2013
Efektywność procesów sprzedażowych uwarunkowana jest poziomem osiąganej konwersji. Dlatego przy tworzeniu sklepu internetowego ważna jest platforma e-commerce oraz optymalizacja zgodna z obowiązującymi zasadami SEO. Jak więc stworzyć sklep?

Koliber - nowy algorytm Google

04października2013
Na początku była wielka Panda, później pojawił się Pingwin - dwie aktualizacje algorytmu Google, które mocno uderzyły w tych, którzy stosowali black hat seo. Celem aktualizacji było eliminowanie spamu z wyszukiwarki, na rzecz wartościowych treści.