Obsługa marketplace

Obsługujemy i rozwijamy sprzedaż na wielu marketplace'ach. Nasza strategia rynkowa pomoże Ci osiągnąć cel biznesowy.

Marketplace dla sklepu internetowego może stanowić uzupełnienie sprzedaży lub główny kanał. Platforma sprzedaży dla firm cechuje się łatwą obsługą i wsparciem zarządzania, a klientom pozwala w jednym miejscu na przeglądanie i kupowanie produktów.

Paweł Kotowicz
Paweł Kotowicz
Account Manager
  • tel. 697 411 900
Napisz do mnie

Obsługa marketplace

Platformy marketplace zyskują coraz większe zainteresowanie konsumentów i coraz wiekszą sprzedaż. Sprzedawcy mają możliwości oferowania produktów po konkurencyjnych cenach do gotowej bazy klientów. Marketplace'y gromadzą wielu sprzedawców. Rozwiązanie cieszy się zainteresowaniem wśród klientów i sprzedawców zarówno w Polsce, jak i na całym świecie (Amazon, eBay). Najpopularniejsze platformy marketplace w Polsce to Allegro, Empik, Carrefour.

Konsumenci dyktują warunki. Chcą kupować szybko, łatwo i bezpiecznie. Chcą mieć nieograniczony wybór, dostęp do oferty wielu producentów w jednym miejscu, znać opinie innych użytkowników. I wszystko to zapewnia marketplace gromadzący producentów i usługodawców, którzy są zobowiązani do przygotowania jak najkorzystniejszych ofert.

Zalety marketplace w e-commerce

Marketplace sprawdza się w przypadku nowych sklepów, które nie mają jeszcze rozbudowanej bazy klientów, jak i e-commerce, które działają na rynku od lat. Obecność na platformach sprzedażowych staje się coraz popularniejsza. Przyczyn jest wiele, jednak z pewnością to klienci mają decydujący głos w podjęciu przez firmę decyzji o wkroczeniu na marketplace.

Atutem marketplace są różne modele rozliczeń współpracy. Może to być na przykład model rozliczeniowy oparty na systemie prowizyjnym czy stała opłata wraz z prowizją od sprzedaży (np. na Allegro).

Sprzedaż na marketplace dla firm oznacza przede wszystkim:

  • większą sprzedaż, 
  • darmowy dostęp do szerokiej bazy klientów,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • wyróżnienie firmy na tle branży i budowanie świadomości marki online,
  • automatyzację procesu sprzedażowego, a więc znaczną oszczędność czasu,
  • dodatkowy (obok sklepu internetowego) kanał sprzedaży,
  • pełna kontrola nad ofertą i zarządzanie produktami, 
  • dostęp do statystyk pozwalający monitorować sprzedaż,
  • wsparcie procesu sprzedaży poprzez zaawansowane narzędzia,
  • większa widoczność w Google (to tutaj klienci zaczynają zakupy).

Platforma sprzedażowa marketplace dla klientów to głównie:

  • dostęp do oferty wielu sprzedawców (nowych i używanych produktów),
  • możliwość zakupów w jednym miejscu (w przeciwieństwie do przeglądarki produktowej),
  • poznanie opinii o produktach i poziomie obsługi,
  • przeglądanie takich samych produktów i wybór najkorzystniejszej oferty,
  • bezpieczeństwo transakcji,
  • weryfikacja sprzedawców przez marketplace,
  • wybór dogodnej opcji dostawy, 
  • szybkie zakupy w ramach jednego serwisu. 

Pomożemy Ci sprzedawać więcej!

Jesteśmy ekspertami od e-commerce

Regularnie organizujemy konferencje biznesowe gromadzące osoby z branży e-commerce

Cykliczne wydarzenia pod nazwą "Lunch z e-commerce" służą poszerzeniu wiedzy z zakresu e-commerce oraz networkingowi. Nasi klienci mają zagwarantowane bezpłatne wejściówki.

 

Jak pracujemy?

Zajmujemy się obsługą Allegro, Amazon, Carrefour Marketplace, Empik, sprzedażą na eBay, eMAG i w eSklepie PGE. Przeanalizujemy rynek i produkty, które zechcesz wystawić do sprzedaży, łącząc uzyskane informacje z działaniami konkurencji w tym obszarze. Opracujemy politykę cenową i strategię marketingową, określając przy tym zasięg – możesz sprzedawać na świecie, w Polsce lub lokalnie. Działając na tych platformach, korzystamy z narzędzi wspierających automatyzację sprzedaży, monitorowanie i analitykę spływających danych. Długoletnie doświadczenie sprawiło, że jesteśmy pewni swoich działań i stale je poszerzamy. 

W zakres współpracy wchodzi kompleksowa obsługa serwisu marketplace, w tym:

  • wsparcie w wyborze najlepszego rozwiązania,
  • rejestracja konta firmy w serwisie, 
  • integracja platformy sklepu z marketplace,
  • zamieszczanie w marketplace asortymentu sklepu,
  • automatyzacja procesów sprzedażowych,
  • strategia działania i plan promocji,
  • obsługa graficzna i tworzenie opisów pod konkretne produkty,
  • pełna zgodność działań z obowiązującym regulaminem wybranej platformy.

Najczęstsze pytania

Jak sprzedawać w marketplace?

Platformy marketplace pozwalają użytkownikom z łatwością wyszukiwać i porównywać oferty różnych sprzedawców oraz kupować wybrane produkty bezpośrednio przez serwis. Dodatkowo większość z nich posiada opcję oceny sprzedawcy, dzięki czemu konsumenci wiedzą, którzy sprzedawcy spełnią ich oczekiwania. Marketplace mogą więc być dla firm jednym z łatwiejszych sposobów na zbudowanie wizerunku marki.

Sprzedawanie własnych produktów w marketplace można podzielić na dwa aspekty: część techniczną i część strategiczną. Do tej pierwszej możemy zaliczyć zakładanie konta na wybranej platformie, uzupełnienie informacji o sprzedającym, przygotowanie listy produktów oraz cen i wprowadzenie ich do systemu. Warto też zadbać o wysokiej jakości zdjęcia, które przyciągną uwagę konsumentów. Z kolei część strategiczna wymaga więcej uwagi – od analizy rynku i konkurencji, poprzez keywording (analizę słów kluczowych) i stworzenie odpowiednich opisów, które zachęcą do zakupu, a także będą czytelne dla algorytmów wyszukiwarek. W tej kwestii dobrze jest zwrócić się o pomoc do specjalistów.

Jak skutecznie wykorzystać marketplace?

Dla właścicieli sklepów internetowych platformy marketplace są świetnym kanałem uzupełniającym sprzedaż. Z kolei tym, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z e-commerce, pozwolą sprawdzić swój pomysł na biznes bez inwestowania środków w tworzenie własnego sklepu internetowego. Platformy tego typu cechują się łatwą obsługą i zwykle rozliczają z partnerami w modelu opłaty za sukces – płaci się nie za wyświetlenie produktów, a za transakcje, do których doszło poprzez platformę. Dzięki temu przy stosunkowo niewielkich kosztach inwestycyjnych, firmy mogą dotrzeć do użytkowników na całym świecie.

Skuteczna sprzedaż w marketplace w znacznej mierze zależy od analizy rynku i produktów. Zanim rozpocznie się działania, warto sprawdzić, czego użytkownicy szukają w marketplace oraz jak plasują się ceny produktów z danej branży. Szczegółową analizę wybranych platform sprzedażowych warto polecić specjalistom. Dzięki temu oszczędzasz czas i otrzymujesz pełny raport o platformach dostosowanych do Twoich potrzeb, a także o produktach, które warto wystawiać na aukcjach.

Czy warto sprzedawać w marketplace?

Platformy marketplace dają przedsiębiorcom dostęp do znacznie większej liczby odbiorców (a więc potencjalnych klientów) niż własny sklep internetowy. W zależności od tego, czy chcesz rozwijać firmę globalnie, czy lokalnie, możesz dotrzeć do co najmniej 120-krotne większej grupy konsumentów zainteresowanych Twoją ofertą i prawie 200-krotnie większej liczby odbiorców działań reklamowych Twojej firmy. Dodatkowo, większość platform marketplace rozlicza się ze sprzedawcami od liczby sprzedanych produktów, a nie za ich wystawienie, co sprawia, że koszt wejścia na rynek międzynarodowy jest dość niski. Niektóre serwisy oferują też dodatkowo płatne usługi, np. reklamę danego produktu. Obecność w serwisach sprzedażowych pozwala także budować świadomość marki wśród nowych odbiorców – pozytywne opinie i zoptymalizowane aukcje wpływają na większe zainteresowanie i zasięg oferty.

Sprzedaż w marketplace – tych lokalnych, jak i globalnych – opłaci się firmom, które chcą się rozwijać. Przy odpowiednio zaplanowanej strategii działań e-marketingowych oraz zachowaniu wysokiej jakości obsługi platformy marketplace, jako główny lub dodatkowy kanał sprzedaży, mogą przynieść wiele korzyści sprzedającym.

Jakie są najpopularniejsze marketplace w Polsce?

Bez wątpienia liderem na polskim rynku wśród platform marketplace jest Allegro – posiada 40% udziału w polskim rynku e-commerce. Dzięki skutecznym działaniom marketingowym, Allegro  stało się pierwszym wyborem Polaków szukających produktów na serwisach sprzedażowych.

Dużą popularnością cieszy się także AliExpress, chiński gigant, który przyciąga polskich konsumentów licznymi zniżkami i kodami rabatowymi. Z AliEkspress korzysta już ponad 3 miliony naszych rodaków, dla których liczy się przede wszystkim cena produktów.

Polacy chętnie korzystają też z Amazona, szczególnie jego niemieckiej wersji (Amazon.de), która posiada tłumaczenie na język polski. Dzięki wsparciu w tłumaczeniu aukcji na różne języki, Amazon przyciąga polskie firmy, które prowadzą sprzedaż nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Na uwagę zasługuje także Morele.net. Głównie kojarzony ze sprzedażą sprzętu elektronicznego, obecnie daje także możliwość oferowania innych produktów. Dzięki stosunkowo niedużej liczbie sprzedawców (a więc konkurencji), będzie doskonałym miejscem dla mniejszych przedsiębiorców, którzy dopiero budują świadomość marki.

Dlaczego Ideo Force?

  • Zrealizowaliśmy setki projektów e-marketowych, wspierając w rozwoju marki działające w branży e-commerce. 
  • Współpracując  z nami w ramach obsługi Marketplace będziesz miał do dyspozycji pomoc specjalistów i opiekę indywidualnego opiekuna projektu.
  • Jako agencja ze statusem Google Premium Partner mamy dostęp do zupełnie nowych metod i form promocji, które wykorzystujemy, aby lepiej realizować cele biznesowe naszych klientów.
  • Nasz zespół wie dokładnie, co działa, a co wymaga naprawy. Dążymy do zwiększenia współczynnika konwersji i poprawy zwrotu z inwestycji.
  • Jeśli w firmie są wykorzystywane aplikacje od zarządzania projektami jesteśmy w stanie pracować z ich wykorzystaniem.
  • Nasi menedżerowie mają doświadczenie w obsłudze platform sprzedażowych. Analizujemy model biznesowy i potrzeby klienta, a następnie ustalamy priorytety i projektujemy kampanie tak, aby realizowały zakładane cele.
  • Nasza wszechstronność, edukacja i zamiłowanie do narzędzi oraz raportowanie zapewniają, że łączymy planowanie, analizę i strategię.
  • Wśród naszych klientów są najbardziej wymagający liderzy w swoich branżach na rynku w Polsce i Europie - np.: Wolters Kluwer, iParts, BPH TFI, Wapteka, Cobi. Kliknij, aby zobaczyć nasze realizacje →

Obsługujemy sprzedaż na marketplace

Allegro to lider na polskim rynku Marketplace. Rozwiązania wprowadzane na przestrzeni ostatnich lat doprowadziły do specjalizacji przedsiębiorców w działaniach e-commerce generując kolosalne przychody.
Amazon – marka warta ponad 315,5 mld dolarów. Oferuje ogromne możliwości sprzedaży i grono międzynarodowych klientów. Z roku na rok zwiększa terytorium działania i profil usług. To idealna szansa na zwiększenie sprzedaży.
Szeroki asortyment rzeczy nie tylko nowych i markowych sprawia, że eBay stanowi kompleksowy zbiór ofert dla ogromnego grona swoich klientów. Serwis jest popularny w ponad 190 krajach, co ułatwia rozszerzenie sprzedaży zagranicę.
eMAG duży nacisk stawia na wartości dodane dla klientów. Konkurencyjność nie opiera się jedynie o cenę ale również o jakość sprzedawanych usług, wysokim customer experience platformy, usługi dodatkowe i rzetelną obsługą posprzedażową.
Empik Marketplace 2 lata po premierze przekroczył 15 mln. zamówień. Empik aktualnie zajmuje 3 miejsce w Polsce, wśród najbardziej popularnych sklepów internetowych. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych Polskich marek.
Carrefour Marketplace jest miejscem, gdzie jego partnerzy spotykają Klientów Carrefour Polska i zyskują nowe możliwości sprzedaży swoich produktów. Specjaliści w swojej kategorii oferują szeroką gamę asortymentu i razem z Carrefour tworzą nową jakość zakupów online.
Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Administratorem udostępnionych przez Ciebie danych osobowych jest Ideo Force Sp. z o.o. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz uniemożliwi ich świadczenie. Dowiedz się więcej o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnieniach w Polityce prywatności.