Dla właścicieli sklepów internetowych platformy marketplace są świetnym kanałem uzupełniającym sprzedaż. Z kolei tym, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z e-commerce, pozwolą sprawdzić swój pomysł na biznes bez inwestowania środków w tworzenie własnego sklepu internetowego. Platformy tego typu cechują się łatwą obsługą i zwykle rozliczają z partnerami w modelu opłaty za sukces – płaci się nie za wyświetlenie produktów, a za transakcje, do których doszło poprzez platformę. Dzięki temu przy stosunkowo niewielkich kosztach inwestycyjnych, firmy mogą dotrzeć do użytkowników na całym świecie.
Skuteczna sprzedaż w marketplace w znacznej mierze zależy od analizy rynku i produktów. Zanim rozpocznie się działania, warto sprawdzić, czego użytkownicy szukają w marketplace oraz jak plasują się ceny produktów z danej branży. Szczegółową analizę wybranych platform sprzedażowych warto polecić specjalistom. Dzięki temu oszczędzasz czas i otrzymujesz pełny raport o platformach dostosowanych do Twoich potrzeb, a także o produktach, które warto wystawiać na aukcjach.